Subaru XV in Legacy: Osvežitev pod novim geslom

5. 4. 2016
Deli

Subaru je jeseni v Evropi predstavil novi model Levorg, del njegove modelne prenove pa sta tudi XV in Forester, ki so ju med drugim oblikovno uskladili z Levorgom in drugimi novejšimi modeli.

Kot pravijo pri Subaruju, so XV leta 2012 uvedli pod sloganom Urbana avantura, s katerim so hoteli pokazati na njegovo naravo mestnega križanca. S tokratno osvežitvijo so mu nekoliko spremenili tudi namen in po novem ga ponujajo pod sloganom Urbani raziskovalec, s čimer hočejo opozoriti, da gre za križanca z željo po avanturah.

Osvežitev se pozna tako zunaj kot znotraj. Spremembe zunanjosti so se odrazile predvsem na prednjem odbijaču z nekoliko preoblikovanim vodilnim robom in drugačnimi meglenkami z okvirji v obliki črke L v kromu ter maski hladilnika z bolj izrazito vodoravno letvijo in mrežasto strukturo. Drugačne so tudi zadnje luči s prozornimi pokrovi in LED-tehniko. Nekaj sprememb so namenili tudi velikemu krilcu na zadku, z LED-svetilkami pa je opremljena tudi tretja zavorna luč.

Pod razširjenimi vdolbinami s plastičnimi zaščitnimi oblogami so na voljo nova 17-palčna kolesna platišča v kombinaciji črnega laka in brušenega aluminija ter bolj športnega videza kot doslej. Razširili pa so tudi paleto barv z dvema novima ekskluzivnima modrima barvama: hyper blue in dark blue pearl.

Temno notranjost, ki so jo uskladili z Levorgom, poživljajo predvsem dvojni šivi oranžne barve na sedežih in oblogah vrat, ki po besedah Subaruja vzbudijo tako občutke športnosti kot tudi elegance. Nov je tudi trikraki volanski obroč, ki so ga prav tako ozaljšali z oranžnimi šivi in na njem korenito preuredili stikala, s katerimi voznik nadzoruje sodobne razvedrilno-informativne pripomočke, nekatere tudi s pomočjo glasovnih ukazov. Osrednji element armaturne plošče je velik zaslon z možnostjo upravljanja na dotik.

Pod motornim pokrovom so osveženi bokserski štirivaljniki, dva atmosferska bencinska in turbodizelski, ki so jih predvsem uskladili z okoljskimi merili euro 6.

Pri obeh bencinskih, 1,6-litrskem z močjo 110 'konj' in navorom 150 njutonmetrov ter 2,0-litrskem z močjo 150 'konj' in navorom 196 njutonmetrov, so izboljšali učinkovitost vstopnega razdelilnika, kar se je odrazilo v učinkovitejšem razvijanju navora pri nizkih vrtljajih, hkrati pa sta se ohranila velika moč pri višjih vrtljajih in odzivnost v vsem razponu vrtljajev. Predelave je bil deležen tudi izpušni razdelilnik, kar se je odrazilo v izboljšani termodinamični učinkovitosti motorja in učinkovitem razvoju navora pri vseh vrtljajih.

1,6-litrski bencinski motor je na voljo s petstopenjskim, 2,0-litrski pa s šestsopenjskim menjalnikom, oba pa tudi z brezstopenjski menjalnikom CVT Lineartronic s šestimi elektronsko določenimi prestavnimi razmerji. Turbodizelski motor z močjo 147 'konj' in navorom 350 njutonmetrov je na voljo le v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.

Vsi motorji svojo moč na podlago seveda še naprej prenašajo prek simetričnega štirikolesnega pogona, ki zagotavlja tako uravnotežene vozne lastnosti na urejenih cestiščih kot tudi plezalne sposobnosti na manj urejenih podlagah.

Če je Subaru XV še novinec, je Forester veteran, ki nastopa že v četrti generaciji. Kot pravijo pri Subaruju, je bil njegovo bistvo vedno slogan Stori vse, pridi povsod. Z novim modelnim letom so mu dodali še slogan Osvajalec. Trden, zanesljiv in deloven SUV, s katerim poudarjajo njegovo robustno zasnovo.

Kot pravijo, je Forester kombinacija avtomobila, ki se dobro znajde na mestnih ulicah in dolgih izletih na avtocestah, hkrati pa vas je sposoben po slabi in razriti gorski cesti varno in udobno pripeljati do vikenda v naravi. Pomembno vlogo pri tem igrata njegov bokserski motor in simetrični štirikolesni pogon. Na zelo strmih klancih in grobih terenih si voznik lahko pomaga tudi s sistemom X-Mode, ki samodejno upravlja delovanje motorja, menjalnika, štirikolesnega pogona in zavor ter vozniku in potnikom omogoči varen vzpon in spust.

Tako kot XV je tudi Forester na voljo z dvema atmosferskima bencinskima in turbodizelskim bokserskim štirivaljnikom. Bencinska sta 2,0-litrska in razvijeta moč 150 oziroma 241 'konj' v različici XT, 2,0-litrski turbodizelski pa razvije moč 150 'konj' in navor 350 njutonmetrov. Šibkejši bencinski in dizelski sta na voljo s šeststopenjskim ročnim ali brezstopenjskim menjalnikom CVT Lineartronic, 2.0 XT pa le z brezstopenjskim.

Seveda je bil tudi Forester deležen oblikovnih sprememb, ki so podobne narave kot na XV-ju in se spredaj odražajo z drugačnim odbijačem in masko hladilnika, zadaj in spredaj z LED-osvetlitvijo, posodobljena pa so tudi kolesna platišča. Podobno je tudi v notranjosti, kjer izstopata predvsem prenovljeni večopravilni volanski obroč in na dotik občutljivi zaslon.

Ob predstavitvi osveženih XV-ja in Foresterja je bilo podanih tudi nekaj podatkov o lanski prodaji Subaruja v Sloveniji. Pri nas je bilo lani registriranih 45 novih Subarujev, kar je 12,5 odstotka več kot leta 2014, 49 odstotkov je bilo Subarujev XV, 27 odstotkov Foresterjev, 20-odstotni delež pa je pripadel Outbacku.

Po besedah Subarujevega predstavnika bodo cene XV in Foresterja ostale enake kot doslej, naročiti pa ju je mogoče takoj. Novi XV si je že mogoče tudi ogledati v prodajnih salonih, Forester pa pride nekoliko pozneje.

Besedilo Matija Janežič, foto tovarna

P.S.: 15 milijonov Subarujev s štirikolesnim pogonom

Subaru je v začetku marca praznoval poseben jubilej, saj je s svojim simetričnim štirikolesnim pogonom opremil že 15 milijonov avtomobilov. To se je zgodilo skoraj 44 let po tistem, ko so septembra 1972 predstavili Subaru Leone 4WD Estate, prvi Subarujev model s štirikolesnim pogonom.

Simetrični štirikolesni pogon je pozneje postal ena najbolj prepoznavnih značilnosti japonske avtomobilske znamke. Subaru ga je v prihodnjih letih stalno razvijal in izpopolnjeval in leta 2015 z njim opremil kar 98 odstotkov svojih avtomobilov.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del