Tehnika: Continental ContiSport in ContiEco Contact 5

26. 5. 2011
Deli

Vse so črne in okrogle ...

... pa vendar različne in z opaznim napredkom iz generacije v generacijo.

Ta vodilni evropski proizvajalec gum, ki se pohvali tudi z najbolj množično prvo vgradnjo gum v evropske avtomobile (30 odstotkov!), je te dni predstavil dve novi gumi. Kot poligon je služilo še dokaj mlado, sicer odlično (in zelo dinamično) dirkališče Autodromo Internacional Algarve blizu Portimaa na jugu Portugalske.

ContiEcoContact 5
Ker je na trgu avtomobilov vse več različic s posebnim poudarkom na prihranku energije (BlueEfficiency, EfficientDynamics, BlueMotion, eco2 ...), je postal tudi trg varčnih gum vse več­ji in s tem pomembnejši. Continental je sicer svojo prvo eko gumo predstavil že leta 1992, a pričujoča ni njena tehnična naslednica; v gumarstvu se je od takrat spremenilo preveč stvari, da bi lahko bila. CEC 5 je tako dodatek priljubljeni seriji ContiPremiumContact 2, ki ostaja v ponudbi in ki bo dobila naslednico prihodnje leto. CEC 5 v tem trenutku zamenjuje zdaj že upokojeno CEC 3; štirico so (tudi tu) preskočili iz preprostega razloga – ker Continental nastopa tudi na azijskih trgih, tam pa številka 4 velja za nesrečno.

Pri varčnih gumah je na prvem mestu (majhen) kotalni upor, a je to vedno v nasprotju z večino drugih zahtev do gume. Da bi jasno ponazorili napredek na pomembnejših točkah, so pri Continentalu omogočili neposreden primerjalni test treh gum: predhodnice (CEC 3), novega modela (CEC 5) in prototipne gume, kjer so se osredotočili predvsem na majhen kotalni upor. Da bi bile vrednosti primerljive, so opremili enake avtomobile z različnimi (zgoraj omenjenimi) kompleti gum ter omogočili vožnjo z vsakim od kompletov. Vozila so bila opremljena s sodobno merilno tehniko, ki je služila za merjenje porabe na natančno določeni poti z natančno določenim tempom vožnje (VW Golf) ter za merjenje zavorne poti in časa vožnje skozi določen odsek na dirkališču (BMW 135i). Rezultate celotne skupine voznikov so takoj za tem analizirali. Meritve so pokazale za približno štiri odstotke manjšo porabo ter znatno krajše čase vožnje in krajšo zavorno pot (primerjava prejšnje CEC 3 in nove CEC 5), oboje na mokri stezi.

Zanimiv primer je pri tem prototipna eko guma: res smo z njo porabili še nekaj manj goriva, je bila pa občutno počasnejša na stezi, predvsem pa manj nadzirljiva pri zaviranju, ki je bilo hkrati tudi opazno daljše.

Napredek med staro in novo gumo so dosegli s spremembami (vključno z uporabo nanotehnologije) na vseh elementih gume – od nosilnega dela do oblike tekalne površine. Njihove interne meritve so pokazale, da ima nova CEC 5 v primerjavi s staro za 20 odstotkov manjši kotalni upor, za 12 odstotkov manjšo obrabo, za 10 odstotkov boljše zaviranje v mokrem, za 7 odstotkov boljšo vodljivost, za 2 odstotka manj hrupa, enake zavorne lastnosti v suhem in za 2 odstotka slabše lastnosti pri splavanju. Za kotalni upor so prepričani, da je to trenutno najboljša guma v Evropi, obenem pa je homologirana vse do 300 kilometrov na uro, kar pomeni, da zdaj z ekološko gumo svoje avtomobile opremijo tudi lastniki hitrih športnih avtomobilov.

ContiSportContact 5
Potem ko so lani predstavili superšport­no CSC 5P (od 19 do 23 palcev), je zdaj sledila nekoliko pod njo umeščena CSC 5. Tej družini so zdaj pridružili tudi prejšnjo serijo gum ContiCrossContact, torej tisto za športne terence. Velikostno gre tako zdaj za 17 in 18 palcev za osebna vozila (kot zanimivost: prva generacija te gume leta 1994 je merila od 13 do 20 palcev!) ter za 18 do 20 palcev za šport­ne terence. V osnovi pa govorimo o gumi za osebna vozila in zanjo, ki zamenjuje generacijo CEC 3, pravijo, da se je za 13 odstotkov izboljšala njena obraba, za 12 kotalni upor, za 9 zavorna pot, za 5 trušč in za 4 zavorna pot v suhem, obenem pa je za 5 odstotkov izboljšana vodljivost in za 1 splavanje.

Guma je namenjena bolj ali manj športnim avtomobilom, kjer kupci iščejo (tudi ali predvsem) odlične vozne lastnosti ter lastnosti pri zaviranju. Pri Continentalu so omogočili prost preizkus po (suhem) dirkališču, pri tem pa so bili z novo gumo opremljeni različni športni avtomobili s prednjim, zadnjim in štirikolesnim pogonom. Od malega Abartha 500 Esseesse do Audijevega TT RS. Večina zaslug za odlične vozne lastnosti ne glede na vrsto pogona in moč motorja gre na račun nove zmesi, ki ji pri Continentalu rečejo črni čili in je seveda skrbno varovana skrivnost. So pa dodobra dodelali tudi druge elemente, vključno z 'odtisom' gume, ki je pri novi generaciji nekoliko večji kot prej.

***
Gumarji se večinoma dobro zavedajo, da lahko učinkovito prikažejo napredek le v izrednih razmerah; ko gre za cestne gume, je to seveda dirkališče. Drugi prijem, ki vliva zaupanje v napredek, so meritve ter primerjalna analiza rezultatov. Pri Continentalu so oboje zelo spretno spletli in prepričljivo nakazali prednosti dveh novih generacij svojih gum v različnih razmerah, obenem pa še enkrat dokazali, da se črne in okrogle med seboj (lahko) precej razlikujejo.

Pajčevinasti diagram za obe novi gumi
Gre za primerjalni diagram, ki prikazuje napredek nove gume v primerjavi s staro. Stara guma je vzeta kot osnova (njene lastnosti so ovrednotene kot 100-odstotne in označene belo), rumena barva pa otipljivo prikazuje napredek nove gume v posameznih merjenih veličinah.

Force
Continental se vztrajno resno približuje dirkališčem. Nedavno so predstavili gumo ContiForceContact, ki so jo razvili v sodelovanju s podjetjema AC Schnitzer in TechArt in redakcijo nemške revije Sportauto. Guma je cestno homologirana, a razvita posebej za vožnjo po dirkališču. V kratkem jo bodo ponudili v petih velikostih od 235/35 ZR 19 do 325/30 ZR 19.

besedilo: Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc, tovarna

Tehnika: Vožnja v ovinku in deformacija gume