Terenci zmagujejo - tudi Volkswagen Touareg

22. 6. 2018 | Tomaž Porekar
Deli

Volkswagen je od začetka prodaje Touarega leta 2002 prodal že skoraj milijon primerkov. Za uspešno nadaljevanje potrebujejo nov rod, ta pa je zdaj tik pred začetkom prodaje.

 

S skorajda vsemi tehničnimi podrobnostmi avtomobila nas je v aprilski številki Avto magazina seznanil že Sebastjan Plevnjak, zdaj pa je bil Touareg na voljo tudi za vozni preizkus. S kratko, a ovinkov polno vožnjo se je to zgodilo v okolici Salzburga. Za preizkus njegove najvišje hitrosti ni bilo zakonite priložnosti, a pri vožnji po gorskih prelazih in cestah, ki se vijejo mimo številnih smučarskih središč, je bilo ovinkov dovolj. Sporočilo je enostavno: Touareg je zmogljiv, okreten in se, tudi zaradi stalnega štirikolesnega pogona, odlično drži cest. Seveda ni samo štirikolesni pogon tisto, kar mu daje trden vtis, da gre za prvi pravi premijski avtomobil znamke Volkswagen. Opremili so ga s sodobnim zračnim vzmetenjem (ki je na seznamu opreme, ki jo je treba dokupiti, tako kot tudi številne druge postavke). Vzmetenje ob dobrem preprečevanju udarcev z neravnin ceste skrbi tudi za minimalne nagibe, tako vzdolžne pri pospeševanju in zaviranju kot prečne pri hitri vožnji v ovinke. V prvi vrsti za to poskrbijo elektromehanični stabilizatorji kot dodatek k zračnemu vzmetenju, z računalniško podporo ob podatkih vseh senzorjev, da gre za vožnjo po terenu, pa so ti celo odklopljivi. To pomeni odlične vozne lastnosti na terenu. Za dodatno okretnost res že kar velikega terenca, kot je Touareg, poskrbi štirikolesni volan, ki zadnja kolesa do hitrosti 37 kilometrov na uro obrača v nasprotno smer od prvih in tako za meter zmanjša obračalni krog, ali pa v isto smer kot sprednja pri višji hitrosti, kar izboljša stabilnost avtomobila.

Paleta motorjev bo ob začetku prodaje še dokaj omejena, saj bosta od junija, ko pride Touareg na trg, tudi slovenski, na voljo le dve različici turbodizelskega trilitrskega V6. Manj zmogljiva z 231 'konji' bo stala dobrih 58.000 evrov in še ni na ceniku, močnejša z 286 'konji' se začne pri 63.265 evrih. Ob osnovni opremi so na voljo še tri bogatejše z oznakami Elegance, Atmosphere in R-Line. Razlike gredo predvsem na račun različno oblikovanih videzov zunanjosti, Elegance že z imenom razkriva svojo usmeritev, Atmosphere je namenjena tistim, ki imajo radi bolj tehnološki videz notranjosti, R-Line pa je namenjena bolj športnemu duhu, ta ima nekaj dodatkov oziroma sprememb na zunanjosti.

Ko sedemo v novega Touarega, nas prevzame opremljenost z novimi digitalnimi merilniki, ki zasedejo ves prostor pred voznikom in v sredini armaturne plošče. Pogled nanje lahko dopolni še projekcijski zaslon na vetrobransko steklo, kjer ima voznik na voljo že res veliko informacij, ki jih lahko poljubno izbere. Večina upravljanja gre prek sredinskega 15-palčnega proti vozniku upognjenega zaslona na dotik (1.920 x 1.020 pik), dobiti pa ga je mogoče skupaj z infozabavnim sistemom Discover Premium. V kombinaciji z zaslonom pred voznikom (12-palčni) so mogoče neštete podvojitve ali pa razširitve ponujenih informacij na obeh zaslonih. Upravljanje se zdi dokaj intuitivno, razen običajnega gumba za izbiro glasnosti zvočnega sistema lahko poteka prek nekaj gumbov na naperah volanskega obroča, večina pa prek izbire s prsti na sredinskem zaslonu, delno je tudi izbira mogoča z nekaj kretnjami.

Na začetku prodaje bo za evropske trge (torej prav tako za slovenskega) Touareg na voljo le z omejeno izbiro motorjev. Obema šestvaljnikoma bo še letos sledil osemvaljni TDI, verjetno ob istem času bo Volkswagen ponudbo dopolnil še s šestvaljnim TSI-jem. Vsem, ki mogoče pogrešate hibridni ali priključnohibridni pogon, je na voljo le informacija, da je priključnohibridni že v ponudbi za prodajo na kitajskem trgu. Torej bo najbrž od resnosti razmer v Evropi odvisno, kdaj ga bodo vključili v prodajo.

Vsekakor velja omeniti, da je Volkswagen v spreminjanju svojega pristopa Touaregu namenil vlogo najvišjega, povsem premijskega in najzmogljivejšega modela v svoji paleti, nekakšne klasične 'admiralske ladje', v slogu gibanj na svetovnih trgih torej – terenci premagujejo limuzine …

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del