Toyota Proace: Še več izbire za tovorni prevoz

Proace je modelno ime, ki pri Toyoti ni novost, a so si z njegovo ponudbo pri največjem japonskem izdelovalcu vzeli nekaj odmora. Zdaj je na voljo transportni kombi, ki prihaja kar v treh velikostih.

Toyota Proace: Še več izbire za tovorni prevoz (foto: Toyota) Toyota
11. 10. 2016

Vožnjo s Proaceom po podobnih cestah, kakršne imamo pri nas, smo opravili po Varšavi in njeni okolici. V marsičem je novi skupni izdelek PSA in Toyote velik korak naprej v primerjavi s prejšnjim rodom teh avtomobilov. Opazno je, da so se inženirji in tržniki posvetili preučevanju vseh možnih potreb kupcev srednje velikih lahkih gospodarskih avtomobilov. Teh pa je veliko. Že zaradi tega je tudi možnosti, ki jih ponujajo pri nakupu Proacea, res precej. Najprej: dobili boste lahko bolj za prevoz primerne različice s skupno oznako Van (kjer bo tudi nekaj različnih karoserijskih možnosti). Tisti, ki potrebujejo večji avtomobil bolj za osebno rabo, se bodo ozrli po Versu (kjer se bo izbira sukala okoli manj ali bolj bogate opreme). Potem pa so tu še različne dolžine. Tem sta podlaga dve medosni razdalji (2,9 in 3,2 m), pri večji razdalji pa sta v igri še običajen ali podaljšan previs zadaj, tako da so na voljo torej tri dolžine, 4,6, 4,9 in 5,3 metra. Izbira se nato nadaljuje. Na voljo sta dve prostornini (zgolj) turbodizelskih motorjev. Čeprav boste na maski videli Toyotin zaščitni znak, bo pod motornim pokrovom tehnologija iz koncerna PSA. Za pogon bosta skrbela 1,6- in 2-litrski motor, prvi lahko z močjo 95 ali 115 'konj', drugi s kar tremi specifikacijami – s 120, 150 ali 177 'konji'. Zgolj pri osnovnem motorju s 95 'konji' bo na voljo petstopenjski ročni, pri vseh drugih so menjalniki šeststopenjski. Pri tem motorju bo na voljo še robotizirani oziroma polavtomatski menjalnik, najmočnejša motorna različica bo opremljena s samodejnim menjalnikom, 120- in 150-'konjski' pa z ročnim. Pri vseh je čiščenje izpuha na visoki stopnji – s selektivno katalitsko redukcijo, pri kateri kot dodatek uporabljajo vbrizg sečnine oziroma tržne oznake zanjo, AdBlueja.

Proace Van je pri slovenskih Toyotinih trgovcih že na voljo, pri njem je mogoče izbrati Combi, Crew Cab ali Platform Cab, kar po slovensko pomeni furgon, kombi za osebni prevoz ali pa osnovo za dodatno nadgradnjo. Vanu z osnovno dolžino so dodali oznako Compact, s 4,6 metra dolžine pa je najkrajši med srednjimi lahkimi dostavniki, pri Toyoti pravijo, da bodo tako lahko ponudili primeren avtomobil tudi kupcem, ki imajo sicer na seznamu želja Caddyja, Kangooja ali Dobla, pa seveda tudi Berlinga ali Partnerja. Vanj je v tovorni izvedenki mogoče naložiti celo dve evropaleti. Obe daljši karoserijski različici lahko prevažata celo tri evropalete. Kupčeva izbira so tudi bočna drsna vrata, tu je možno dobiti celo samodejno delujoč sistem odpiranja.

Precej boljša vzvojna trdnost kot pri predhodniku je sicer med vožnjo dobro opazna, vožnja po luknjastih cestah udobnejša, a povsem v primerjavi z nekaterimi tekmeci glede tega kriterija ne prepriča povsem. Udobnejša je vožnja po gladkih cestah, kjer k prepričljivim občutkom glede zmogljivosti Proacea veliko pripomorejo tudi zmogljivi motorji. So pa dovolj udobni sedeži v prednji vrsti (manj sovoznikov pri furgonu), tudi tisti za prevoz potnikov pri osebnem kombiju za daljša potovanja ne bodo zagotovili primernega udobja.

Kaj več o različici za osebni prevoz, Verso, bomo lahko zapisali ob morebitnem srečanju z njo, ko jo bodo pri Toyoti predstavili na trgu. Velja pa omeniti, da je trojček kombijev Toyote, Citroëna in Peugeota že bil preizkušen pri EuroNCAP in v različici za osebni prevoz pridobil tudi pet zvezdic. Zasluge za to ima sistem dodatnih elektronskih pripomočkov, v prvi vrsti sledilec voznega pasu in naprava za samodejno zaviranje v sili. Toyota bo skupek pripomočkov v paketu serijsko ponudila le v Versu.

Vrnitev odpisanega

Toyota je bila pred leti tudi na evropskem trgu kar uspešna s svojimi lahkimi gospodarskimi avtomobili, ne le tistimi, ki jih sicer imenujemo pickupi, ampak tudi pri kombijih. Prav ime Proace je bila Toyotina vstopnica k tej vrsti avtov. Potem pa so jih v Evropo nehali uvažati. Na čelo evropske Toyote je moral priti Francoz Didier Leroy, da so se stvari spet spremenile. Pred nekaj leti je tako Toyota podpisala nov sporazum o sodelovanju s francoskim PSA o izdelavi manjšega kombija. Za začetek so kar na hitrico priredili že obstoječi izdelek, ki so ga v tovarni Sevel Nord v francoskem Valenciennesu razen kot Citroena Jumpyja ali Peugeota Experta izdelovali tudi kot Fiata Scuda. Dobil je že uveljavljeno ime – Proace. A tega pri slovenskem distributerju niso niti ponudili trgu, vanj niso verjeli. Šele zdaj povsem novozasnovani Proace se je vodilnim pri slovenskem uvozniku zdel dovolj dober, da bodo lahko z njim kaj naredili proti tekmecem na precej zahtevnem trgu. Za letos računajo s prodajo okoli 20 Proaceov.

Je pa res, da so se ravno pri slovenski Toyoti edini odločili novi izdelek temeljiteje predstaviti tudi slovenski 'sedmi sili', medtem ko bosta vodstvi pri drugih dveh znamkah le s krajšima domačima predstavitvama zadovoljili radovednost medijev.

besedilo Tomaž Porekar foto tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Oblikovalcem pri škatlastih oblikah, primernih za prevoz tovora, ne ostane veliko prostora za kakšno izvirnost.

  • Motorji

    Široka izbira turbodizlov, ki vsi uporabljajo selektivno katalitično redukcijo z vbrizgom AdBlue.

  • Notranjost in oprema

    Oprema zelo različna glede na stopnjo izbire, prostornost odlična; manjka primerno število odlagalnih mest za voznika in sovoznika.

  • Cena

    Toyota napoveduje stabilne cene, nekaj dražje kot tekmeca iz skupine PSA, a s kar petletnim jamstvom brez omejitve prevožene poti.

Prva ocena

Proace je solidna novost, ki v marsičem ponuja boljše rešitve pri tej vrsti lahkih kombijev kot tekmeci (osnovna dolžina), prostornost za tovor. Čez nekaj mesecev pa bo na voljo tudi Verso, torej Proace za prevoz oseb.

Podatki

Model: 1.6 D-4D 95

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.560
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 70/95 pri 3.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 210 pri 1.750 (240 pri 1.750)*
Menjalnik, pogon: R5 (S6)*; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.925/3.275
Dolžina x širina x višina (mm): 4.606 (4.956/5.308) x 1.920 x 1.905 (1.890)
Prtljažnik (l): 224–989/1.356–1.932
Masa praznega vozila (kg): ni podatka
Največja hitrost: 145 (160)*
Pospešek (0-100km/h): 15,9 (17,3)*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,5–5,6 (5,2–5,4)*
Izpust CO2(g/km): 144–148 (135–139)*
Opombe:

*- različica z robotiziranim menjalnikom

Model: 1.6 D-4D 115

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.560
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 85/115 pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 300 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.925/3.275
Dolžina x širina x višina (mm): 4.606 (4.956/5.308) x 1.920 x 1.905 (1.890)
Prtljažnik (l): 224–989/1.356–1.932
Masa praznega vozila (kg): n. p.
Največja hitrost: 160
Pospešek (0-100km/h): 13,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,1–5,2
Izpust CO2(g/km): 133–137

Model: 2.0 D-4D 120**

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.997
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 90/122 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 340 pri 2.000
Menjalnik, pogon: R6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.925/3.275
Dolžina x širina x višina (mm): 4.606 (4.956/5.308) x 1.920 x 1.905 (1.890)
Prtljažnik (l): 224–989/1.356–1.932
Masa praznega vozila (kg): n. p.
Največja hitrost: 165
Pospešek (0-100km/h): 13,3
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,3–5,5
Izpust CO2(g/km): 139–144
Opombe:

**- na voljo le kot Van

Model: 2.0 D-4D 150

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.997
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 370 pri 2.000
Menjalnik, pogon: R6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.925/3.275
Dolžina x širina x višina (mm): 4.606 (4.956/5.308) x 1.920 x 1.905 (1.890)
Prtljažnik (l): 224–989/1.356–1.932
Masa praznega vozila (kg): n. p.
Največja hitrost: 170
Pospešek (0-100km/h): 11
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,3–5,5
Izpust CO2(g/km): 139–147

Model: 2.0 D-4D 180

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.997
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 130/177 pri 3.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 2.000
Menjalnik, pogon: S6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.925/3.275
Dolžina x širina x višina (mm): 4.606 (4.956/5.308) x 1.920 x 1.905 (1.890)
Prtljažnik (l): 224–989/1.356–1.932
Masa praznega vozila (kg): n. p.
Največja hitrost: 170
Pospešek (0-100km/h): 10,1
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,7–6,0
Izpust CO2(g/km): 151–159