Vozili smo: Toyota Yaris Hybrid

Na svetu je, pravijo, absolutno le to, da je vse relativno. Yaris ni nobena miniatura, ampak takšen pogon spraviti vanj ...

Vozili smo: Toyota Yaris Hybrid (foto: Vinko Kernc) Vinko Kernc
2. 8. 2012

Absolutno gledano je – kar je seveda uspeh tehnikov – tale Yaris Hybrid natanko tako velik kot vsak drug Yaris, tako zunaj kot znotraj in v prtljažniku. Zunaj je z manj kot štirimi metri dolžine prijeten mestni okretnež, znotraj se mu prav tako ni treba bati tekmecev.

Yarise so do zdaj ponujali z bencinskimi ali dizelskimi motorji, odslej pa je, in radi se pohvalijo, da kot prvi v tem segmentu, na voljo tudi s hibridnim pogonom. Da na kratko ponovimo: gre za kombinacijo pogona bencinskega in elek­tromotorja. Lahko deluje le na enega, le na drugega ali na kombinacijo obeh, pri tem pa vse te preklope nezaznavno opravlja elektronika; vozniku o tem ni treba vedeti nič, vesel postane le na bencinski črpalki, saj porabi toliko kot dober turbodizel. Se pa precej hitreje segreje od dizla, manj (oziroma skoraj nič) trese, je tišji in ročka za dolivanje goriva ni mastna in ne smrdi.

S tem Yarisom torej kupite Yarisa, ki ima vse dobre lastnosti bencinskega motorja in vse dobre lastnosti dizelskega motorja, obenem pa že kar precejšnjo moč (okroglih 100 'konj') in posledično dobre zmogljivosti. Tudi prožnost je pohvalna in samodejni menjalnik (CVT) deluje brezhibno. Drugega vam ni treba vedeti, če nočete.

Če pa hočete, tule sledi drugo. Pogon za tega Yarisa se v veliki meri zgleduje po tistem, ki poganja hibridnega Aurisa, le da so v primerjavi z njim vse ključne komponente pomanjšane in olajšane. Bencinski motor nima le za 0,3 litra manjšo prostornino, ampak je tudi krajši (10 %) in lažji (17 %). Za to so spremenili kar tri četrtine sestavnih delov.

Manjši in lažji so tudi elektromotor, menjalniški prenosi, nadzorna elektronika in nikelj-kadmijeve baterije. Pogonski sklop tehta 201 kilogram, kar je za 42 kilogramov (20 %) manj kot pri Aurisu. Toliko da veste, da tehniki niso preprosto prenesli sklopa iz enega v drugega.

Poleg mer sta se zmanjšala tudi tok in napetost v elektrosistemu, enak pa ostaja princip delovanja; bencinski stroj, ki deluje po Atkinsonovem načelu (podaljšano sesanje – poznejša kompresija), se v mirovanju ustavi, speljuje pa (če je le dovolj energije v baterijah) elektromotor, ker ima pri speljevanju boljša izkoristek in navor. Pri drugih voznih razmerah se način prenosa energije spreminja odvisno od trenutnih okoliščin in zahtev voznika (stopalka plina), ta tok energije pa voznik lahko, tako kot nekoliko bolj razčlenjeno porabo goriva, kot je pri Toyotah že v navadi, spremlja na osrednjem zaslonu.

Nekoliko drugačni kot pri drugih Yarisih so tudi merilniki – tisti za vrtljaje se je umaknil preprostemu kazalcu porabe energije. Skala se razteza od polnjenja baterij (na primer pri spuščenem plinu) prek ekološkega načina vožnje (majhna poraba) do izkoriščanja polnih zmogljivosti vozila (velika poraba), spremljanje kazalčka in pametno prilagajanje načina vožnje pa lahko precej pripomoreta k varčnejši vožnji.

Tudi tega, da ima hibridni Yaris v primerjavi z drugimi spremenjen nos (skladno z drugimi njihovimi hibridi), malce izboljšano aerodinamiko, modrino v logotipih znamke in nekaj napisov, ki pojasnjujejo, za kakšen pogon gre, ni treba vedeti. Ni pa slabo vedeti, da normno porabi 3,5 litra bencina na 100 kilometrov in izpusti 79 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, da potemtakem zmore prevoziti tisoč kilometrov z le enim polnjenjem (še enkrat – gre za normni mešan cikel!), da je vsa mehanika zasnovana za daljše servisne intervale (zavorne ploščice naj bi zdržale kar 100 tisoč kilometrov!), posledično pa so manjši stroški uporabe, ter da ima tale hibrid med drugim serijsko navolanske komande avdiosistema, bluetooth, dnevne luči LED, deljivo samodejno klimatsko napravo in multimedijski sistem Toyota Touch.

Ja, že, večino tega zmore imeti tudi vsa konkurenca, nekateri celo še več, ampak hibridnega pogona v tako majhnem avtomobilu za zdaj ne ponuja še nihče drug. Pri Yarisu gre namreč za dva tehnična dosežka: za sam hibridni sistem in za miniaturizacijo tega sistema v tako majhno karoserijo, ne da bi uporabniki to opazili.

Se pravi: absolutno gledano ni tale Yaris nič manjši od drugih, je pa njegov pogonski sistem relativno majhen – glede na to, kaj vse vsebuje. To je to.

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Prvi vtis
  • Videz

    Res Toyota tudi z njim počasi gradi prepoznaven obraz te znamke, ampak tudi tokrat Yaris ne zbuja čustev.

  • Motorji

    Tehnično sofisticiran in zanimiv, praktično pa poskočen, preprost za uporabo in varčen.

  • Notranjost in oprema

    Notranjost ima več osebnosti kot zunanjost, dobra je tudi ergonomija in oprema je že v osnovi dovolj bogata.

  • Cena

    Čeprav bo pri nas cenejši kot drugod po Evropi, gre še vedno za majhen avtomobil. Zanj je 15 tisočakov veliko, ne glede na tehniko.

Prva ocena

Tudi tale Yaris je lep dokaz, da je lažje varčevati tistim, ki imajo (pre)več denarja. Sicer je pa zapletena mehanika odlično skrita in s tem 'nemoteča' za uporabnika. Prijeten avtomobil za mesto.