Toyota Yaris je hibrid na dosegu roke

Ko omenimo znamko Toyota, marsikdo pomisli na hibridno tehnologijo. Z Yarisom je ta dosegljiva tudi širši množici.

Vse bolj je očitno, da so časi, ko je bila sodobna tehnologija dosegljiva zgolj v večjih in dražjih avtomobilih, mimo. Večina znamk nove tehnologije zdaj seli tudi v manjše oziroma cenejše avtomobile in Toyota seveda ni izjema. Yaris je bil že v prejšnji generaciji na voljo s hibridnim pogonom, zdaj pa so mu dodali še nekatere varnostno-asistenčne sisteme.


Na globalni ravni se je za hibridno različico Yarisa doslej odločilo več kot 40 odstotkov vseh kupcev, v Sloveniji pa približno 19 odstotkov. Tako ne čudi, da so prodajne številke za novo generacijo usmerjene k 45-odstotnemu deležu hibridov na globalni ravni, kjer naj bi letos skupno prodali 200 tisoč novih Yarisov. V Sloveniji je ta številka seveda manjša, a, gledano skozi celotno Toyotino paleto, se prodani delež hibridov že približuje 30 odstotkom. Še bolj optimistična je želja, da naj bi leta 2020 celotno prodajno pogačo tvorila kar polovica avtomobilov s hibridnim pogonom.


Da bodo številke dosegljive, pa Yaris seveda potrebuje dodatni zagon. Druga prenova tretje generacije prinaša spremenjeno podobo avtomobila s sprednje in zadnje strani, deloma pa je ozaljšana tudi bočna linija. Sprednji žarometi se ponašajo z novimi dnevnimi LED-lučmi, diodna tehnologija pa je prisotna tudi pri zadnjih lučeh.


Čeprav gre za prenovo, je kar nekaj novosti tudi v notranjosti. Nov oziroma v barvah je zaslon potovalnega računalnika med merilniki, spremenjenih je nekaj stikal, dodani pa so tudi novi materiali in barvne kombinacije oblazinjenja. Na žalost se v notranjosti še vedno pozna dejstvo, da avto prihaja z Daljnega vzhoda. Količina plastike je pač primerna japonskemu avtomobilu, res pa je, da jo v bogatejših opremah na nekaterih mestih zamenjajo usnjene prevleke. Posledično je počutje v Yarisu temu primerno in veliko prijetnejše.


Še največ novosti pa je pod motornim pokrovom. Tudi pri Toyoti se ponovno obračajo k večjim prostorninam, in tako je bencinski motor s prostornino 1,33 litra zamenjal večji, 1,5-litrski. Prirastek prostornine se seveda pozna tudi pri moči. Namesto 99 ‘konj’ jih ima novinec 111, v številkah pa to ne prinaša velikih sprememb. Z njim Yaris z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši 0,7 sekunde hitreje, največja hitrost pa ostaja enaka. Pri Toyoti obljubljajo povprečno porabo 4,6 litra na 100 kilometrov, kar je 0,4 litra manj od predhodnega, 1,33-motorja. Seveda imajo omenjene številke vrednost le na papirju, a če je enako razmerje dosegljivo tudi pri realni porabi goriva, je kupec občutno na boljšem. Komur je 1,5-litrski Yaris predrag (ali prehiter), lahko še vedno izbere litrski trivaljnik. Z njim je Yaris predvsem uporaben mestni avto, dolgim (avtocestnim) potem pa se raje izogne. Čeprav pri Toyoti pravijo, da so tudi zaradi pripomb kupcev izboljšali zvočno izolacijo, ta vsaj v kombinaciji z litrskim motorjem še malo šepa. A to prav tako zaradi zvoka motorja trivaljnika, ki v nobenem primeru ni ušesom prijazen. Drugače je z večjim, 1,5-litrskim motorjem in s hibridno različico, ki sta ušesom precej bolj prijazni pa tudi veliko bolj poskočni. Motorja sta dovolj močna, da Yaris ni samo mestni malček, ampak se je mogoče z njim zapeljati tudi kam dlje. Sicer so pri Toyoti napovedali še športno različico z 210 'konji', a bo na voljo šele prihodnje leto, zato o njej več, ko bo čas za to.


Hibridni sklop ostaja enak predhodnikovemu, novost pa je Toyotin paket Safety Sense, ki v malčka med drugim prinaša tudi sistem zaznave in opozarjanje na morebitni trk s samodejnim zaviranjem, opozarjanje na nenamerno zapuščanje voznega pasu in sistem za prepoznavo prometnih znakov. Toyota Safety Sense ni del serijske opreme, a za kopico varnostno-asistenčnih sistemov bo kupec moral odšteti zgolj 400 evrov, kar je ena izmed najcenejših možnosti v avtomobilskem svetu.


Prenovljeni Yaris je v Sloveniji že naprodaj. Skupaj s starim naj bi osrečila letos približno 600 kupcev, ki bodo lahko izbirali med številnimi paketi opreme, bencinskim in dizelskim motorjem in seveda hibridno različico. Ni kaj, izbira je pestra.

besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Toyota

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del