Toyota Yaris TS

15. 2. 2007
Deli

Včasih je oznaka TS pri Toyoti pomenila športno različico avtomobila. A odslej (očitno) ne bo več tako. Yaris TS namreč ni najbolj športen (čeprav je najhitrejši), temveč najboljši Yaris. Tako pravijo pri Toyoti.

Navzven je Yaris TS sicer dovolj drugačen od bolj civilnih različic, da ga lahko od njih ločite brez težav. Drugačen, agresivnejši je prednji odbijač z integriranimi meglenkami, drugačna je maska in malce spremenjena je oblika prednjih luči. Platišča so serijsko 17-palčna, prednja in zadnja kolesa optično povezujejo plastične obrobe pragov, na športnost nakazuje tudi diskreten spojlerček nad zadnjim steklom. Povsem nove so zadnje luči, pri katerih so uporabili tehnologijo LED, bolj športen je zadnji odbijač in podobo zaokrožuje agresivnejši zaključek izpušne cevi. Yaris TS bo na voljo v štirih zunanjih barvah, ena od njih (siva) bo na voljo le pri tej Yarisovi različici.

Notranjost precej manj namiguje na to, da gre za vrhunec ponudbe pri tem modelu. Sedeže so sicer spremenili, a sedi se še vedno previsoko, na prekratki sedalni površini in predaleč od prepoložnega volanskega obroča. Drugačni so (še vedno sredinsko nameščeni) merilniki, ki so sedaj analogni in oranžno osvetljeni (seveda s tehnologijo Optitron). Manj pregledno kot pri klasičnem Yarisu in nič bolj športno. Volan je oblečen v usnje, prestavna ročica tudi (premore še kromiran vrh), potem pa se seznam sprememb glede na navadnega Yarisa počasi konča.

Nič pretresljivega torej in premalo, da bi TS res odstopal. V serijsko opremo spada tudi ročna klimatska naprava, sicer pa bo imel Yaris TS v Sloveniji (kjer bo naprodaj od sredine maja, tako v tri- kot v petvratni različici) dve ravni opreme. Osnovni bo temeljil na opremi Stella, boljši paket opreme pa bo zasnovan na osnovi Yarisove opreme Sol – obema so seveda dodali vse tisto, kar TS-a loči od navadnega Yarisa. Cene bodo dokaj ugodne, osnovni TS bo stal okoli 14 tisoč evrov, kar je približno toliko kot 1, 3-litrski Sol. Odpovejte se torej samodejni klimatski napravi in si namesto nje privoščite bolj športen videz in dobrih 40 ’konjev’ več. Bolje opremljeni, petvratni TS bo stal okoli 16 tisoč evrov.

Občutnejše so podkožne spremembe. Podvozje je osem milimetrov nižje, vzmeti in blažilniki (zadnjim so dodali povratne vzmeti) nekoliko trši, sprednji stabilizator je nekoliko debelejši, karoserija pa (prenašanju večjih obremenitev na ljubo) nekoliko ojačena okoli vpetij prednjega in zadnjega vzmetenja. Njegova zasnova sicer ostaja kot pri navadnem Yarisu, torej MacPhersonove vzmetne noge in prečna vodila L spredaj ter poltoga prema zadaj.

Električni servo je nekoliko manj posreden, spremenili pa so tudi prestavno razmerje volana in ga tako naredili bolj odzivnega (z le 2, 3 vrtljaja od ene do druge skrajne točke). Pod motornim pokrovom se skriva povsem nov 1, 8-litrski motor. Tako kot novi 1, 6-litrski bencinski štirivaljnik v Aurisu se tudi novinec v Yarisu pohvali s tehnologijo Dual VVTi, torej spremenljivim krmiljenjem tako sesalne kot izpušne odmične gredi. Sistem deluje hidravlično, posledica pa je dokaj ravna (in visoka) krivulja navora. 133 ’konjev’ sicer ni podatek, ki bi ljubitelje športnih avtomobilov spravil v delirij, je pa dovolj, da se Yaris TS premika živahno, zaradi dovolj navora pa je tudi občutek pri pospeševanju iz nizkih vrtljajev dober.

Konkurenca sicer večinoma premore od 150 do 200 ’konjev’ in prav zato Yarisu le težko rečemo športnik, kar dokazuje tudi na cesti. Menjalnik je ’le’ petstopenjski, nagibanj v ovinkih je (kljub natančnemu vodenju) preveč, sistema za stabilnost vozila (VSC) se ne da izklopiti. Ne, Yaris TS ni športnik – je pa odličen rekreativec.

TS premore 133 konjev

motor (zasnova): štirivaljni, vrstni

gibna prostornina (cm3): 1.798

največja moč (kW/KM pri 1/min): 98/133 pri 6.000

največji navor (Nm pri 1/min): 173 pri 4.400

največja hitrost (km/h): 173 pri 4.400

pospešek 0-100 km/h (s): 9, 3

poraba goriva po ECE (l/100 km): 7, 2

Dušan Lukič, foto: tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol