Suzuki se je odločil, da bo obudil še eno ime iz svoje zgodovine in pripravil sodobno izvedbo Ignisa, majhnega križanca iz devetdesetih let prejšnjega stoletja. Tokrat gre za še bolj kompakten avtomobil, ultra kompaktni križanec.
Ime je edino, kar novega Ignisa povezuje s soimenjakom iz preteklosti. Pri oblikovanju so uporabili nekatere elemente oblikovalsko najpomembnejših avtomobilov iz Suzukijeve zgodovine. Zadnji strešni stebriček so popestrili s tremi poševnimi črtami s Cerva, kompaktnega športnega avtomobila iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja, s katerega so tudi v masko integrirani žarometi. Črne stebričke A in B je imel prvi Swift, pokrov motorja in izstopajoči blatniki pa oblikovalsko izhajajo z zgodnje Vitare.
Platforma je po zaslugi prerazporeditve konstrukcijskih elementov in močnih jekel lahka in vzvojno trdna, omogočila pa je tudi zmanjšanje motornega prostora na račun potniške kabine. Čeprav je Ignis dolg le 3,7 metra, je v kabini precej prostora za potnike in soliden prtljažnik. Kupci bodo lahko Ignisa izbrali tudi v različici z le štirimi sedeži in v tem primeru dobili vzdolžno pomično zadnjo klop.
Kabina je urejena preprosto, materiali so cenejše sorte (in temu primerno trdi), a je v notranjosti vendarle dovolj pestro in s precej odlagalnimi površinami. Za občutek širine so poskrbeli z izrazito vodoravnimi linijami armaturne plošče, živahnost pa povečujejo barvni vložki, vključno z osrednjo konzolo, na kateri se ponovi vzorec s stebrička C. Armaturno ploščo obvladuje sedempalčni, na dotik občutljivi zaslon info-zabavnega sistema s povezavo do pametnih telefonov.
Varnost povečuje sistem za preprečevanje naleta na osnovi dveh video kamer, ki voznika najprej opozori, v primeru neizbežnega trka pa tudi popolnoma zavre avtomobil. Ignis ima tudi sistem za opozarjanje na nenamerno zapustitev voznega pasu.
Pod motornim pokrovom je 90-'konjski' 1,2-litrski atmosferski bencinski štirivaljnik Dualjet, ki je lahko opremljen z blagim hibridnim sistemom SHVS v 48-voltni različici (za razliko od Balena, ki ima še šibkejšo, mikrohibridno 12-voltno različico), ki osnovnim 120 njutonmetrom doda še 'električnih' 50 njutonmetrov navora. Blagi hibrid je na voljo le v kombinaciji z ročnim menjalnikom in z obema pogonskima možnostma, v različici brez sistema SHVS in s prednjim pogonom pa si lahko kupci omislijo tudi petstopenjski robotizirani menjalnik.
K dobrim zmogljivostim na brezpotjih poleg samodejnega štirikolesnega pogona Allgrip Auto, ki deluje s pomočjo viskozne sklopke, in majhnega obračalnega kroga prispevajo tudi 18-centimetrska oddaljenost dna od tal in kratki previsi, posledično visok položaj sedenja pa vozniku omogoči tudi dober pogled na okolico.
Ignisa bomo lahko v Sloveniji kupili konec februarja ali na začetku marca, na voljo bo s štirimi stopnjami opreme, o ceni pa pri nas še ni veliko znanega - a glede na nemške cene lahko ocenimo, da se bodo slovenske začele pod 12 tisočaki. Predvidoma naj bi ga uvrstili med Balena in Swifta, ki bo spomladi tudi dobil naslednika.
besedilo: Matija Janežič · foto: Suzuki