Vozili smo: Arteon je Volkswagen, katerega človek lahko vzljubi prav zaradi oblike

24. 6. 2017
Deli

Volkswagnovim avtomobilom smo Slovenci precej naklonjeni. A bore malo jih je znamki zapriseženih zaradi oblike. Arteon bi to lahko spremenil.

Težko je sicer z gotovostjo napovedovati, a ko s pogledom zaokrožiš po Arteonovi silhueti, ti je v hipu jasno, da so z njim Nemci prestopili okvire oblikovne togosti in zadržanosti. Na predvečer ženevskega avtomobilskega salona z letnico 2015 so pri skupini Volkswagen razkrili svojo prihodnost. Med vsemi znamkami in predstavljenimi avtomobili je največ zanimanja vzbudil Volkswagen Sport Coupé Concept GTE. Z njim Nemci niso napovedali le nove oblike, ampak oblikovno revolucijo.

Dober približek študiji

Redko nato serijski avtomobili obdržijo obliko študije, a Arteon je dober približek avtomobilu, kakršnega si kupec želi, ko ga študija osvoji. V le 24 mesecih so pri Volkswagnu na cesto postavili oblikovno všečen in dinamičen avtomobil, kakršnega ta znamka še ni imela. Vsaj v zadnjih letih ne.

Všečna zunanjost, notranjost praktično enaka kot v Passatu

Če lahko Arteonu zamerimo premalo izvirnosti pri notranjosti, saj je praktično identična s Passatovo, pa je zunanjost razburljivo všečna. V primerjavi s predstavljeno študijo so oblikovne spremembe resnično minimalne in avto brez dvoma predstavlja novo oblikovalsko dobo. Velika kolesa so potisnjena povsem na robova karoserije, s čimer sta omogočeni eleganca in notranja prostornost. Pet vrat zagotavlja uporabnost in upravičuje Volkswagnovo napoved, da je Arteon petsedežni (in petvratni) Gran turismo. Združitev športne oblike in prefinjene elegance je uspela v celoti. Nov oblikovalski pristop takoj naznanita velika maska, združena z žarometoma, in športno dinamičen pokrov motorja. S strani Arteon prinaša eleganco in športno ukrivljeno strešno linijo, zadek pa je razburljivo širok in športen. Tako zelo, da slednje voznik opazi vsakič, ko pogleda v vzvratni ogledali. Modularna platforma MQB je z Arteonom izkoriščena do maksimuma, do zadnjega centimetra. Posledično je ob elegantni in športni obliki, prostorni potniški kabini potnikom na voljo tudi prtljažnik, ki bi ga lahko primerjali s karavani ali predstavniki razreda SUV. V primerjavi s Passatom je Arteon daljši, širši in nižji.

V primeru izgube nezavesti voznika zna samodejno ustaviti ob desnem robu ceste

Arteon ni zgolj oblika. Je tudi skupek tehnologij in vrhunec Volkswagnovega znanja, ki se kaže tudi v številu asistenčnih sistemov. Še noben Volkswagen se ni ponašal s tolikšno količino umetne inteligence. Pri Volkswagnu sicer pravijo, da se avtonomna vožnja bliža, a je trenutno vseeno še zelo oddaljena. Do takrat pa bodo nekateri sistemi, ki bodo sicer opravljali samostojno vožnjo, v prvi vrsti vozniku pomagali. Izpostaviti velja tri: Emergency Assist druge generacije bo v primeru neaktivnosti voznika (izgube zavesti) samodejno poskrbel za varno ustavitev, pri čemer bo skupek sistemov zmožen samodejno avto zapeljati k desnemu robu tudi čez več voznih pasov.

Sistem PreCrash, ki je do zdaj skrbel za preprečevanje najhujšega pri morebitnem naletu, ima po novem oči tudi zadaj. Tako bo poskušal voznika in potnike zaščititi tudi v primeru stoječega vozila, ki mu preti trk vozila od zadaj. Tretji, precej bolj prijeten asistenčni sistem pa je samodejno uravnavanje razdalje (ACC) s predikativnim tempomatom. Do zdaj je sistem znal slediti, torej pospeševati in zavirati za spredaj vozečim avtomobilom, po novem pa se bo zaradi sodelovanja z navigacijo in ob pomoči radarskih tipal ter kamere v vetrobranskem steklu samodejno prilagajal omejitvam hitrosti, hkrati pa bo znal zmanjšati hitrost tudi pred ostrimi zavoji in celo krožišči.

Zaenkrat do 280 'konjev'

V Arteonu neznank ni, na voljo so že znani in preizkušeni motorji. Vsi sicer ne bodo takoj na voljo, a kupci bodo do konca leta na bencinski strani lahko izbirali med motorji z močmi od 150 do 280 'konjev', na dizelski pa moči med 150 in 240 'konji'. Oba močnejša motorja sta serijsko opremljena s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom DSG in štirikolesnim pogonom. Pri ostalih (razen osnovnega bencinskega) bo DSG na voljo za doplačilo, prav tako bo pri 2-litrskem dizelskem motorju s 190 'konji' doplačilno mogoč štirikolesni pogon 4Motion.

Na premieri najmočnejši različici

Na premierni vožnji smo lahko preizkusili le najmočnejši različici, ki ju seveda razganja od moči. Sodelovanje motorja, menjalnika in štirikolesnega pogona je brezhibno, izpostaviti pa velja možnost individualne nastavitve podvozja oziroma voznega profila, kjer vozniku ni več na razpolago zgolj športna oziroma comfortna nastavitev, ampak lahko z drsnikom nastavlja določene parametre vožnje. Vožnja je tako bolj kot ne na ravni Passatove, kar pa seveda pomeni, da je ta zagotovo vsaj nadpovprečna.

Sebastjan Plevnjak
foto: Sebastjan Plevnjak, Volkswagen