Vozili smo: Volkswagen Crafter, veliki dostavnik z limuzinskimi lastnostmi

Volkswagen se je z novim Crafterjem povsem ločil od njegovega predhodnika, ki je nastal v sodelovanju z Daimlerjem, in se podal na lastno razvojno pot. Nastal je sodoben lahki gospodarski avtomobil, ki se je v vožnji močno približal osebnim limuzinskim kombijem.

K natančnim občutkom poleg optimizirane šasije in vzvojno trdne karoserije pripomore predvsem natančen elektromehanski volan, ki v primerjavi s hidravličnim volanskim ojačevalnikom prispeva tudi k manjši porabi goriva. Razvojnim inženirjem je dal predvsem možnost vgradnje varnostnih sistemov in sistemov za pomoč vozniku med vožnjo. Med njimi so sistemi, ki jih poznamo iz osebnih avtomobilov, kakršni so aktivni tempomat z opozarjanjem pred naleti z zaviranjem, pomoč pri vožnji ob bočnem vetru, sistem za vzdrževanje pravilne smeri vožnje, opozarjanje pred premajhnim parkirnim prostorom in sistem za pomoč pri parkiranju, pri katerem voznik upravlja le pedale.

Na predstavitvi so opozorili še na pomoč pri vleki prikolice oziroma vzvratnem parkiranju prikolice, ki ga voznik prikladno upravlja s pomočjo ročice za nastavitev vzvratnih ogledal in prikazovalnika na armaturni plošči, deluje pa s pomočjo vzvratne kamere. Uporaben je tudi sistem za izogibanje nizkim oviram ob boku avtomobila, ki so v prevozniški naglici pogosto krive za poškodbe pragov in drugih bočnih površin, za varnost pa skrbi tudi sistem za preprečevanje trka med počasno vzvratno vožnjo s parkirnega prostora, ki po potrebi tudi popolnoma ustavi avtomobil. Seveda ti sistemi ne delujejo sami od sebe, ampak potrebujejo podporno elektroniko, zato so Crafterja opremili z radarjem, multifunkcijsko kamero, kamero na zadku in kar 16 ultrazvočnimi parkirnimi tipali.

Novega Crafterja so tudi oblikovno popolnoma ločili od predhodnika in se zgleduje predvsem po 'manjšem bratu' Transporterju, vsekakor pa je postal bolj prepoznavno Volkswagen. Glajenje karoserijskih linij se je odrazilo tudi v količniku zračnega upora, ki je z 0,33 najboljši v svojem razredu.

Voznikovo okolje se je z udobjem precej približalo limuzinskim kombijem, a je kljub temu predvsem praktično, saj je kabina med drugim urejena v trpežni trdi plastiki, ki mogoča lahko čiščenje. Voznik in sopotniki lahko svoje potrebščine razporedijo po več kot 30 odlagalnih površinah, med katerimi izstopa velik predal s prostornino 30 litrov, na voljo pa bo tudi sedem sedežnih razvrstitev. V voznikov sedež je v nekaterih različicah vgrajena tudi 230-voltna vtičnica, ki z močjo 300 vatov omogoča napajanje različnih orodij, vsi Crafterji so serijsko opremljeni z dvema 12-voltnima vtičnicama, na voljo pa je tudi dodatno gretje kabine. Ker so pri poslu vse bolj nepogrešljivi komunikacijski in drugi vmesniki, bodo v Crafterju na voljo tudi telematske funkcije, upravitelj flote pa bo lahko poti in dejavnost voznika spremljal in urejal tudi na daljavo.

Pogonskih različic bo 13 z možnostjo prednjega ali štirikolesnega pogona s prečno vgrajenim motorjem ali zadnjega pogona z vzdolžno vgrajenim motorjem. Motor bo v vsakem primeru dvolitrski turbodizelski štirivaljnik z enim ali dvema turbopuhaloma in v kombinaciji z ročnim ali samodejnim menjalnikom. V različicah s prednjim in štirikolesnim pogonom bo na voljo z močmi 75, 103 in 130 kilovatov, zadnjemu pogonu pa bo namenjen z močmi 90, 103 in 130 kilovatov. Kot so povedali na predstavitvi, za novega Crafterja niso predvideli motorjev z več kot štirimi delovnimi valji.

Crafter je na začetku na voljo z dvema medosnima razdaljama, 3.640 ali 4.490 milimetrov, tremi dolžinami, tremi višinami, McPhersonovo prednjo premo in petimi različnimi zadnjimi premami glede na obremenitev, višino ali pogonsko možnost ter kot zaprti furgon ali kot šasija s kabino za nadgradnje. Vseh derivatov naj bi na koncu bilo kar 69.

Kot so sicer ugotovili pri Volkswagnu, je pri kar 65 odstotkih prevozov pomembna prostornina tovornega prostora, le pri ostalih pa tudi teža, zato je večina različic namenjena prevozom do 3,5 tone največje teže in opremljena s prednjim pogonom. V furgon s krajšo medosno razdaljo in povečano višino lahko naložimo štiri evropalete ali šest nakladalnih vozičkov višine 1,8 metra. Prostornina tovornega prostora bo sicer segala vse do 18,4 kubičnega metra.

Novi Volkswagen Crafter pride k nam spomladi, ko bodo znane tudi cene. V Nemčiji, kjer je prodaja že stekla, je treba zanj odšteti najmanj 35.475 evrov.

besedilo: Matija Janežič · foto: Volkswagen

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del