V sivem . . To je zelo preprosto: če vidite Golfa GTI (in ne glede na barvo njegove karoserije) v rdečem, potem vidite Golfa GTD v sivem. In čisto malo v kromu.
Stvar je jasna: v tem trenutku je Golf GTD Golf GTI z dvolitrskim turbodizlom in s sivino tam, kjer je pri GTI-ju rdečina. Govorim o okrasnih letvicah zunaj in šivih v notranjosti. Ampak na celoti te, sicer podrobnosti, pustijo vtis.
Komur avtomobilski spomin sega najdlje do začetka tega tisočletja, se bo spomnil Golfa TDI GTI. Ena cela devet litra, 150 'konj' ali lepše: 110 kilovatov. To je to: današnji GTD je isto, le osem let pozneje.
Da bi videli celotno sliko, je treba pogledati v leto 1982. Turbodizelsko gnani Golf (prve generacije) je pri 1, 6 litra motorne prostornine zmogel 51 kilovatov, deset let kasneje 66, leta 1998 že 85. Danes jih ima 125. In ker je v Volkogradu prav zdaj čas nekoliko izdatnejše nostalgije, nosi tale Golf znova ime GTD.
Tehnično je bila zadeva že pred časom dorečena: karoserijo poznamo, opremljenost tudi, motor tudi in menjalnik tudi, kratica pa je, kot rečeno, stara že 27 let. Načelno nič novega torej, je pa nov naslednji paket: po različici GTI so povzeti za 15 milimetrov proti tlom spuščena karoserija, 17-palčna kolesa z 225-milimetrskimi gumami, bolj športen videz odbijačev ter motorne maske, zadnji spojler nad šipo, difuzor zadaj in zatemnjene luči spredaj in zadaj.
Za vsak primer, za daltoniste, je na zadku izpušna cev dvojna na levi strani; GTI ima na vsaki strani po eno. Povsem enako velja za notranjost: sedeža imata izrazite bočne opore, v usnje oblečen volanski obroč je majhen, debel in spodaj 'potlačen', strop in stebrički so črni, na armaturni plošči je precej kroma in klimatska naprava je samodejna ter deljiva. Natanko tako kot pri Geteiju. S to razliko, da se merilnik motornih vrtljajev konča pri številki 6.000, da so šivi črni, sedeži pa črni in sivi. In namesto GTI piše na spodnji prečki volanskega obroča – jasno – GTD.
Motor je tisti TDI, ki ima dva litra, skupni vod, 1.800-barski tlak vbrizga, možnost sedmih vbrizgov na cikel ob pomoči piezošob, tiho tekoče jermene za pogon odmičnih gredi in pomožnih naprav ter dodatno obdelan motorni zvok. Zadnji krik Volkswagnove dizelske tehnike. Zato je tudi tih, tišji, kot si upate predstavljati, a vseeno (nekoliko športno) zaznaven.
Menjalnik je ročni šeststopenjski, če pa doplačate dobra dva evrska tisočaka, je menjalnik tisti DSG, ki ga poznamo že nekaj časa: z dvema sklopkama v oljni kopeli, s šestimi prestavami in z bliskovitim pretikanjem. Tehnika, ki ne kaže, da bi se hotela vsaj malo postarati.
Sivino je podčrtal dan, na katerega smo prvič sedli v tega Golfa. A nič ne de ali morda še bolje: nekaj vode na cesti je še enkrat pokazalo, da sta vodenje vseh in krmiljenje prednjih koles odlična in da je tudi GTD Golf tiste sorte, ki bo všeč predvsem ljubiteljem (turbo)dizelske dinamike in hitrosti. Videti je, kot da je nastalo prav to, kar so si v Wolfsburgu zamislili. Zamislili pa so si zelo dobro.
Model: Volkswagen Golf GTD
motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski, skupni vod
gibna prostornina (cm? ): 1.968
največja moč (kW/KM pri 1/min): 125 (170) pri 4.200
največji navor (Nm pri 1/min): 350 pri 1.750–2.500
menjalnik, pogon: R6 (DS6), spredaj
prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, dvojna trikotna prečna vodila, stabilizator
zadnja prema: pomožni okvir, večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator
medosna razdalja (mm): 2.578
dolžina × širina × višina (mm): 4.199 × 1.779 × 1.480
prtljažnik (l): 350/1.305
masa praznega vozila (kg): 1.329 (*1.351)
največja hitrost (km/h): 222 (*220)
pospešek 0–100 km/h (s): 8, 1
poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 5, 3 (*5, 6)
Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere