Volkswagen Jetta

Jetta se pri Volkswagnu doslej ni mogla otresti oznake, da je pravzaprav Golf z nahrbtnikom. Za to je bil kriv oblikovalski pristop, ko so iz Golfa vsakokrat še zadnji trenutek (v petek popoldne? ) naredili obliko. Šesti rod Jette je povsem drugačen.

24. 8. 2010

Volkswagnovi poglavitni trgi za Jetto so tako daleč stran od Evrope, v Ameriki in Aziji. Prav za ameriški trg so pri vodilni nemški znamki tudi oblikovali in skonstruirali najnovejšo Jetto. Tudi zato bo tam najprej na prodaj, in sicer letos septembra.

Šele kasneje, prihodnjo pomlad, jo bodo uvedli tudi v Evropo in Kitajsko. Avto magazin jo je kot eden izbranih evropskih medijev imel priložnost preizkusiti na svetovni predstavitvi, jasno, v Ameriki.

Jettina nova zgodba bo zelo zapletena. Da je ohranila ime Jetta, ima zaslugo ameriški trg, kjer se je tako imenovalo tudi nekaj vmesnih rodov avtomobila, ki smo ga med tem v Evropi poznali kot Venta ali Boro. Da so jih skupaj izdelali več kot 9, 5 milijona, pa imajo poleg Američanov zasluge tudi Kitajci, kjer se je Jetta tudi uveljavila in dobila celo mlade …

Volkswagen na Kitajskem namreč ob starem rodu Bore prodaja še drugo različico, prilagojeno zahtevam zdaj že največjega svetovnega trga (Lavida).

Oblikovno pa je Jetta glasnik nove, preproste in elegantne Volkswagnove oblikovalske smeri, ki jo je napovedala letošnja detroitska študija New Compact Coupé (NCC).

Jetta je limuzinska različica kupeja, ki je v Detroitu vzbudil kar veliko pozornosti, toliko, da lahko v nadaljevanju, morebiti čez kakšno leto, pričakujemo še serijski kupe (ki pa bo verjetno s svojim imenom povezan z Golfom, in ne z Jetto).

Značilno Volkswagnovo masko pri Jetti dopolnjujejo zelo enostavne linije, ki dajejo avtomobilu tudi precej odrasel videz.

Nova Jetta takšna tudi je, namreč kar za devet centimetrov daljša od svoje predhodnice. Za sedem centimetrov je daljša tudi medosna razdalja, kar tudi po tehnični plati dokazuje, da se Jetta odmika od Golfa (in da današnji konstruktorski dosežki laže prenesejo podaljšanje medosne razdalje).

Tudi Jettina notranjost, skupaj z armaturno ploščo, se je poslovila od Golfovega klona. Seveda je še vedno ohranila vse tiste značilnosti, ki jih tako cenijo zapriseženi volkswagnovci: vse je na svojem mestu! Je pa zanimivo, da se bo notranjost razlikovala glede na to, na kateri celini bo nova Jetta na prodaj.

V ameriški različici, ki smo jo preizkušali na cestah San Francisca, je kakovost plastičnih oblog na precej nižji ravni, kot je obljubljena za Evropo in Kitajsko.

Gre za razliko med trdo plastiko in njeno bolj žlahtno in mehkejšo različico, ki pa nimata le različnega videza, ampak mehka 'izžareva' tudi precej boljšo kakovost, s kakršno bodo kupcem postregli drugod.

Zaradi daljše medosne razdalje je občutno več prostora tudi v kabini, tako da bodo potniki uživali, predvsem na zadnjih sedežih. Za kolena ga je dovolj in tu lahko govorimo že o razmerah, značilnih za Passata. Se pa prostor za prtljago ni povečal, a to ob številki več kot 500 litrov ni skrb vzbujajoče.

Svetovna predstavitev Jette je pomenila seznanitev s takšno, kot jo bodo poznali in vozili Američani. To pa pomeni tudi manj zahtevno konstrukcijo podvozja! Za ameriški trg je bil cilj predvsem znižati izdelovalne stroške in avtomobil cenovno izenačiti s tekmeci, kot sta Toyota Corolla in Honda Civic.

Obe japonski znamki Američanom ponujata limuzinski različici, ki sta v primerjavi s tem, kar dobijo pod istim imenom Evropejci, precej osiromašeni. Enak je Volkswagnov recept: trda plastika in poltoga prema! Pa seveda še kaj drugega, na primer dve motorni različici samo za ameriški trg, štirivaljna dvolitrska in petvaljna 2, 5-litrska, ki ju bo v ponudbi dopolnjeval še dvolitrski TDI.

A enostavnost in cenenost (za izdelavo) obeh bencinskih motorjev omogočata, da bo Jetta v ZDA od oktobra na prodaj že za 16.765 dolarjev, v osnovni različici opreme in z dvolitrskim motorjem ter seveda s petstopenjskim ročnim menjalnikom.

Cilj je bil s tem dosežen, Volkswagen pa bo tako tudi ameriškim kupcem lahko ponudil avtomobil s konkurenčno ceno, to pa je doslej tudi najbolj zaviralo večanje tržnega deleža največjega evropskega izdelovalca na oni strani Atlantika.

Kako torej gledati na novo Jetto, ki se v prvi izdaji izkaže za še 'nedokončano' zgodbo glede evropskega okusa? Vrnitev v konstrukcijsko preteklost pri vožnji nove Jette sploh ni skrb vzbujajoča. Pri voznih lastnostih je treba poudariti zadovoljivo udobje in solidno lego na cesti, poltoga prema se v kabino 'oglasi' le pri zares zelo slabi cestni podlagi in zahtevnih ovinkih.

Glede obnašanja na cesti je pri tem varčevalnem receptu nove Jette vprašljiva vgraditev običajne servo pomoči volanskega mehanizma. Zlasti v primerjavi z evropsko različico, ki smo jo seveda tudi vozili, sta vodljivost ene in druge kot noč in dan, Jetta je (bo) za Evropo povsem drugačen avto.

Lahko pa nekaj pohvalnih besed napišemo o petvaljnem bencinskem motorju, posebno v kombinaciji s samodejnim menjalnikom. To bo zagotovo najbolj množična izbira ameriških kupcev. 2, 5-litrski petvaljnik preseneti z dobrim odzivom in zadovoljivo močjo (125 kW/170 KM).

Seveda se tudi na ameriških cestah oba evropska motorja, ki sta bila na voljo, 1.2 TSI in 2.0 TDI, izkažeta z drugačnim značajem, zlasti v povezavi z dvosklopčnim menjalnikom se zdi Jetta kar odrasel avto.

Ali se bo tudi na naših cestah tako zelo obnesel, pa je težko napovedati. Po obliki je Jetta vsekakor svež veter. Zagotovo lahko podpremo trditev nekaj ameriških medijev, da je njena enostavnost privlačna. Drugo je karoserijska zasnova.

Se bo tudi evropski okus spremenil in se bodo v prihodnosti kupci spet ozirali za klasičnimi limuzinami v nižjem srednjem razredu? Jetta s svojim povečanim prostorom za potnike posega že v domeno sedanjega Passata. Tega bo prav kmalu zamenjal novi, ki bo v Evropi celo prej na voljo kot nova Jetta.

Ker lahko pričakujemo, da se ji bo čez nekaj mesecev pridružila še karavanska različica, se lahko evropski pogled nanjo še precej popravi.

Kakorkoli že, Jettina pot bo za Volkswagen pomembnejša na neevropskih trgih, kot je bila tudi že doslej, šesti rod pa je vsaj z estetskega vidika nov mejnik.

Jetta se bo razvijala

Volkswagen je že naznanil, da bo ob sedanjih motorjih v prihodnosti v Jetto vgrajeval tudi hibridni pogon, ki ga je prvič predstavil v študiji podobnega Golfa. Ta bo dobrodošel predvsem na ameriškem in kitajskem trgu. Za ZDA so ga napovedali za začetek leta 2012.

Jetto pa bodo tudi v ZDA ponujali z zahtevnejšo, večvodilno zadnjo premo – od prihodnje pomladi, ko bo na voljo v različici GLI (evropski GTI) s turbomotorjem z 200 ‘konji’.

Na Kitajskem bo Jetta tudi debitirala šele ­prihodnjo pomlad in se postavljala z dražjo (evropsko) vsebino, saj tam za manj zahtevne kupce VW ponuja Lavido.

Tomaž Porekar, foto: tovarna in T. P.

Prvi vtis
  • Videz

    Nova podoba znamke srednje veliki limuzini dobro pristaja.

  • Motorji

    Pričakujemo lahko vse registre znanih Volkswagnovih motorjev.

  • Notranjost in oprema

    Dovolj prostora, oprema primerna, 'evropski' videz še pride.

  • Cena

    Do predstavitve na slovenskem trgu je še daleč, zato konkretnejša ocena ni možna.

Prva ocena

Šesti rod Jette ni več podrejen Golfu, a ohranja značilno volkswagnovsko enostavnost oblike. Tudi vse drugo je v slogu ljudskega avta.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri