Kratica v naslovu lahko pomeni več različnega. Z njo okrajšamo 'prvega ministra' – torej premierja. Pri Volkswagnu pa PM pomeni Phaeton Mini – takšen naj bi bil novi Passat.
Volkswagen je Passatovo generacijo zelo hitro zamenjal. Prejšnji je na trg prišel leta 2005 in bil med kupci le pet polnih let. Premalo za polni rod? Odgovor bi bil da, če Volkswagnovci recepta hitre menjave rodu ne bi uporabili že pred dvema letoma pri Golfu. Podoben je bil tudi prenovitveni postopek. Pravzaprav gre pri Passatovem sedmem rodu bolj za temeljito opravljeno prenovo modela. Tako temeljito, da so mu pač dodelili oznako novega rodu. Tak sistem nekateri drugi, večinoma japonski izdelovalci, uporabljajo že desetletja, zato ne moremo reči, da je nov niti da gre za varanje kupcev, ki bi pod novo oznako lahko dobili zastarelo tehnologijo.
Prav pri slednjem so pri Volkswagnu zamenjali dovolj, da jim pač moramo priznati generacijsko menjavo, čeprav po drugi strani oblikovne spremembe res niso revolucionarne, ne na zunanjosti ne v notranjosti.
Celoten videz so oblikovalci poskušali približati potezam njihove velike limuzine, Phaetonu. S široko masko, štirimi vzdolžnimi kromiranimi letvami v njej ter še dvema podobnima letvama v odbijaču (v osnovi opremi Trendline je samo ena) je dobil Phaetonov videz. Podobne so tudi poteze na zadku, pri limuzini seveda. Passat Variant je manj obremenjen s spominom na 'velikega brata'.
Volkswagen spremembe in prenovo pri Passatu predstavlja z naštevanjem, kaj vse več ima zdaj novi rod: več inovacij, več udobja, več luči, več kakovosti, več miru, več varnosti in več vzdržnosti.
Pojdimo po vrsti. Prvič v Passatovem razredu bodo kupci lahko dobili napravo za ugotavljanje izčrpanosti voznika, ki bo na voljo serijsko z opremo Comfortline. Kot sploh prvi Volkswagnov model pa bo Passat opremljen s sistemom zasilnega zaviranja (City-Safety). Če je ta vgrajen, radarski žarki ugotovijo, da je pred avtomobilom ovira in pri hitrosti do 30 km/h samodejno reagirajo in zavrejo avtomobil. Zadeva deluje tudi pri večjih hitrostih za zmanjšanje naletne energije pri prometni nesreči. Radarski žarki zaznajo le kovinske ovire.
Za več udobja poskrbita dve novosti. Če je novi Passat opremljen s sistemom za odpiranje avtomobila brez ključa, lahko s ključem v žepu in polnimi rokami prtljage samo s premikom noge pod zadkom avtomobila aktiviramo tipalo, ki samodejno odpre prtljažnik. Druga novost glede udobja je parkirni avtomat, s katerim lahko Passat samodejno parkira, voznik mora le voditi avtomobil naprej in nazaj, kolesa pa samodejno najdejo pot v parkirno luknjo.
Z več lučmi pri Volkswagnu razložijo sistem stalnega delovanja žarometov s samodejnim senčenjem (Light Assist). Gre za samodejno senčenje žarometov (če so ti serijski H7). Če je kupec izbral biksenonske žaromete, je na voljo Dynamic Light Assist. Ta deluje tako, da če kamera pred avtomobilom zazna kakšno oviro, v isto smer ali pa iz nasprotne strani prihajajočega prometnega udeleženca, delno ali povsem (po potrebi pač) zasenči žaromete. Oba sistema delujeta pri hitrosti nad 60 km/h. Passatov kupec lahko izbere tudi opozorilo na avtomobile v mrtvem vidnem polju (Side Assist). Možen pa je tudi sistem opozoril na znake za omejitev hitrosti ali prepoved prehitevanja in o tem obvešča voznika.
Passatovi kupci bodo v notranjosti naleteli na kakovostnejše materiale in temeljitejšo končno izdelavo, tu sta tudi spremenjeni osvetlitev notranjosti ter preurejena sredinska konzola. Med vožnjo bodo potniki v Passatu zaradi uporabe več izolacijskega materiala v stenah in dnu karoserije izpostavljeni manjšemu motornemu, voznemu in vetrovnemu hrupu. Pri VW tudi pravijo, da bo izboljšana sestava in zgradba karoserije pri Passatu zagotovila še boljše rezultate pri poskusnem trčenju EuroNCAP, poleg tega pa novi, po višini prilagodljivi vzglavniki na prednjih sedežih bolje ščitijo pred poškodbami pri trčenju od zadaj.
Za večjo okoljsko vzdržnost (pa tudi manjše stroške pri uporabi) pa poskrbijo prenovljeni motorji. Pri vseh desetih, ki jih bodo pri VW ponujali (nekaj jih na začetku prodaje še ne bo na voljo), jim je uspelo zmanjšati povprečno porabo, pri nekaterih celo občutno. Tu je tudi širok izbor 'zelenih' tehnologij, ki imajo pri Volkswagnu dodatek 'blue'. Tako Blue Motion Technologies pomeni dodatek start & stop, pridobivanje električne energije pri zaviranju in gume z manjšim kotalnim uporom (in je serijski pri vseh motornih različicah TDI).
Pri vseh so zdaj serijsko na voljo zgolj šeststopenjski menjalniki, le pri osnovnem 1, 6-litrskem turbodizelskem motorju ni mogoče dokupiti dvosklopčnega menjalnika (DSG). Dodatna oznaka Blue Motion poskrbi še za zmanjšano povprečno porabo in manjši izpust CO2. Z oznako Blue TDI pa Volkswagen ponuja še dodatno različico, motor, ki že deluje po zahtevah režima okoljskega standarda EU6 (s katalizatorjem z oznako SCR, ki dušikove okside z uporabo dodatka sečne kisline spreminja v dušik in vodo). VW ima v svoji ponudbi še dve motorni različici za alternativna goriva: 1.4 TSI EcoFuel je namenjen za pogon na zemeljski plin, podoben z oznako MultiFuel pa za uporabo etanola 85.
Dve motorni različici je mogoče dobiti tudi z dodatnim pogonom zadnjih koles (E-Motion). Tak štirikolesni pogon je serijski pri različici z največjim bencinskim motorjem (3.0 V6), dokupljiv pa pri 2.0 TDI s 170 'konji'.
Z nekaj spremenjenimi sestavnimi deli (lahka gradnja) je podvozje še učinkovitejše, udobje pa boljše kot pri predhodniku. Enako zanesljiva pa je lega na cesti. Dokupiti je mogoče sistem prilagodljivega blaženja (DCC), ESP pa ima tudi dodatek, ki skrbi za umiritev vožnje v primeru težav med vleko kakšne prikolice.
Prve vozne izkušnje so zadovoljive. Posebno prepričljiv je osnovni motor 1.6 TDI. Ima dovolj moči za dinamično vožnjo s sicer poldrugo tono težkim avtomobilom (Passat Variant), pri tem pa je tudi rezultat povprečne porabe (5, 2) na okoli 100 kilometrov dolgi razdalji mešanih prometnih režimov in vzdržno dinamičnega načina vožnje že kar dober približek normnemu povprečju (4, 4). S poskočnostjo pa se izkaže tudi 1.8 TSI, kjer se zdi, da 160 'konjev' zagotovi več dinamike kot pri nekaterih, pred kratkim tudi na novo predstavljenih tekmecih.
Že decembra
Volkswagen bo tokrat ob istem času začel prodajati obe karoserijski različici. Cene za Passata in Passata Variant pri nas še niso znane, verjetno bodo konec meseca, prodaja pa naj bi se začela še letos decembra. Pričakovati je podobne cene, kot so bile pri obeh že doslej, vendar pa z novim modelom ne bo več na razpolago osnovni bencinski 1, 6-litrski motor (brez turbo polnjenja), tako da bo izhodiščni bencinski motor 1.4 TSI, kar pomeni ceno okoli 24.000 evrov. V Nemčiji je cena tega osnovnega modela (Trendline) 24.425 evrov, za Varianta je treba v Nemčiji doplačati 1.000 evrov, pri nas je bilo doplačilo doslej 700 evrov.
Tomaž Porekar, foto: Tovarna
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del