Po hibridnih Passatovih različicah bo od jeseni ponudbo dopolnil še Alltrack. Kot pove že ime, je za vse poti ali, točneje, gre za štirikolesno gnano in za zahtevnejši teren prirejeno različico.
Pri Volkswagnu pravijo, da je Alltrack namenjen vsem, ki so v prostem času ali pa službeno veliko na poti in se s svojim avtomobilom ne vozijo le po asfaltnih cestah. A za večino uporabnikov te novosti je skoraj gotovo to, da ga bodo manj uporabljali za izključno terensko vožnjo, pripraven je namreč za najrazličnejše potrebe svojih lastnikov, od vleke prikolice za čolne ali konje do potovanj na daljše proge. Alltrack je nekakšen križanec karavana in terenca.
Odlikuje ga bogata oprema, kar seveda pomeni tudi, da ne bo ravno med najcenejšimi. Serijsko kupec dobi štirikolesni pogon, razmeroma močne pogonske stroje ter funkcijo 'Front Assist', s katero gre tudi zavora v primeru nevarnosti naletov, ki zaznava tako avtomobile kot pešce. Kot že omenjeno, je razpoznavnost novega Passatovega Alltracka v bolj terensko naravnani drži – karoseriji, ki ima drugačne odbijače, pragove in blatnike ter dodatno zaščito dna avtomobila. Dno avtomobila je od tal dodatno dvignjeno za 2,75 cm v primerjavi z običajnim Passatom, in torej zdaj znaša 17,4 cm, kar omogoča že kar zgledne lastnosti za vožnjo po terenu. Terensko vožnjo seveda podpira dodaten vozni elektronski program. Podvozje združuje dobre lastnosti udobja po asfaltnih in slabših cestah. Za primernost napredovanja poskrbijo tudi zmogljivi dvolitrski motorji s podporo turbinskih puhal. Trije so dizelski z močjo 150, 190 in 240 'konj', bencinski ima 220 'konj'. Pri vseh je omembe vreden tudi močan največji navor, ki je na voljo že pri razmeroma nizkih vrtljajih.
Le osnovni je povezan z ročnim, vsi drugi pa z dvosklopčnimi menjalniki.
Uporabnost za kaj več Passat Alltrack poudarja tudi z zmogljivostjo vleke prikolic (do 2.200 kilogramov z zavoro) z možnostjo do 12 % vzpona. Vleki v pomoč je tudi elektronski sistem za vzvratno vožnjo prikolic.
Volkswagnov štirikolesni pogon 4Motion v običajnih pogojih žene samo prednji kolesi, s čimer se tudi niža poraba goriva. Ob izgubi vlečne sile prednjih koles se v delčku sekunde dodatno priklopi še brezstopenjski prenos na zadnji kolesi. Funkcijo vzdolžne zapore opravlja sklopka Haldex, funkcijo prečnih zapor pa na vseh štirih kolesih elektronske zapore diferenciala (EDS), integrirane v elektronski stabilizacijski program (ESC). Passat Alltrack z motorjem TSI in motorjem TDI z 240 'konji' ima na obeh premah dodatno še funkcijo XDS+.
Dodatni vozni način Offroad ob pritisku na ustrezni gumb vklopi vse relevantne vozne in asistenčne sisteme podvozja ter krmiljenje motorja in menjalnika prilagodi tako, da so zagotovljene optimalne terenske zmogljivosti.
Podobno kot pri drugih Passatovih različicah ima tudi Alltrack izjemno široko paleto komfortnih, multimedijskih in podpornih sistemov. Na voljo so najsodobnejši radijski in navigacijski sistemi, projekcijski zaslon, vmesnik App-Connect (Apple CarPlay, Google Android Auto in MirrorLink), aplikacija Media Control (za upravljanje s tabličnim računalnikom), ponudba Car-Net s spletnimi storitvami Guide & Inform.
Podobno kot manjši Golf Alltrack bo tudi Passat na slovenskem trgu na voljo že letošnjo jesen, a za zdaj cene uradno še niso znane. Vsekakor lahko pričakujemo takšne, kot so bile pri prvem rodu Alltracka. Cene v Nemčiji so že znane, pri nas bodo podobne, zato lahko pričakujemo, da bo osnovna različica stala okoli 39.000 evrov.
besedilo Tomaž Porekar foto tovarna