Volkswagen Polo 5

22. 6. 2009
Deli

Zgodbo o 'Minigolfu' smo že neštetokrat (najmanj pa štirikrat) premlevali. Ampak bolj kot zdaj to še nikoli ni veljalo.

Na hitro se zdi novi Polo kot stari Polo, a 'uglašen' na nov obraz avtomobilov te znamke, ki se je začel s Sciroccom in nadaljeval z Golfom ter Golfom Plus. Načelno drži.

Ampak videz gre z roko v roki z zasnovo: če preskočimo drobne dodelave na premah (spredaj vzmetne noge, zadaj poltoga prema, elektrohidravlični servovolan), je za zunanji videz pomemben povečan kot prednjih obes, zaradi katerega sta prednji kolesi pomaknjeni pet milimetrov bolj naprej.

Zato ima novi Polo prednji previs večji, zadnji pa je v primerjavi z njim zelo majhen. Pri Volkswagnu pravijo, da je zato videz Pola (z boka) bolj športen.

Potem je treba povedati, da je novi Polo, čeprav ni zrasel prek štirih metrov (kot večina tekmecev! ), v primerjavi s starim vseeno zrasel (jasno) v vse smeri: koloteka za 29 oziroma 30 milimetrov, dolžina za 54 milimetrov in širina za 32 milimetrov. Ups, višina je manjša za 13 milimetrov.

Vse skupaj se sliši malo, je pa dovolj, da je Polo 5 že na oko in od daleč videti širši in nižji. Če se še spomnite: prav zaradi svojih gabaritov je bil Polo 4 videti (pre)visok in (pre)ozek ter zato (morda) nesorazmeren.

Te čase je za videz Volkswagnov odgovoren Walter de Silva, Italijan, in če se morda spomnite, je bil za (oblikovni, a posledično tudi tehnični) preporod Volkswagna v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja tudi odgovoren Italijan – Giorgetto Giugiaro – ki je zrisal prvega Golfa.

Uspeh Volkswagnov je torej, če gledamo s tega zornega kota, usodno vezan na italijanske oblikovalce, in če zapišem, da je tale Polo med vsemi Poli (upoštevajoč čas, ko so nastali) najbolj čeden, se tudi Polu kažejo lepši časi.

Zmotno bi bilo trditi, da Polo doslej ni bil uspešen; od leta 1975 so prvih štirih generacij prodali skoraj 11 milijonov. Številke, ki jih gre spoštovati. Ampak ko rečete Volkswagen, se najprej spomnite Golfa, potem Golfa in nato Golfa, potem Passata, Polo pa se skriva nekje zadaj.

Tovrstni imidž najbrž ni bil njegova boljša stran. In ker je priljubljenost v veliki meri odvisna tudi od videza, lahko predvidevamo, da se bosta Polu izboljšala tako imidž kot priljubljenost skozi večjo prepoznavnost.

Mnenje o podobi si vsak ustvari na osnovi svojega okusa, vseeno pa velja poudariti nekaj detajlov. Na primer ramenska linija; v tem predelu (pod bočnimi šipami) je karoserija izrazito razširjena, podobno kot pri Stilu, kolesni izrezi pa so opazno izbuljeni – za kar Volkswagnovi možje trdijo, da je prepoznavni znak Volkswagnov še iz časov prvega Golfa.

De Silva je 'požegnal' obliko, ki jo označuje z eno besedo – 'semplicit? '. Preprostost. Kot smo pri avtomobilih iz Wolfsburga vajeni že leta, je tudi Polo 5 oblikovan konvencionalno, brez dekoracij, ki bi sledile trenutnim trendom, saj pravijo, da to prehitro preide iz priljubljenosti v naveličanost in naprej v pozabljenost.

Po drugi strani je znotraj oblike veliko ostrih, natančnih potez, od katerih ima vsaka svoj smisel – je nadaljevanje neke druge poteze ali se iz nje nadaljuje tretja. Tudi zato se zdi Polo skladen avtomobil. In zato ne deluje prisrčno, ampak zrelo.

Tehnika se pri tem zdi drugotnega pomena, pa ni. Zaradi drobnih popravkov pri tehnologiji izdelave in pri materialih je Polo v primerjavi s prejšnjim za 7, 5 odstotka lažji, a vseeno vzvojno (statično in dinamično) bolj tog, zaradi česar je lahko bolj dinamičen v vožnji in zaradi česar je – varnejši.

Pri tem poglavju je v novinarskem materialu našteta vrsta izboljšav, ki na koncu pripeljejo do (predvidenih) petih zvezdic na preizkusnih trčenjih nove generacije.

Med drugim ima Polo 5 serijske štiri varnostne blazine (bočni sta povišani in nadomeščata tudi zavesi) ter stabilizacijski ESP, omenjajo pa za 20 odstotkov manjše poškodbe pri standardnem trku z boka in kar za 50 odstotkov manjše deformacije predela stopal potnikov na sprednjih sedežih pri čelnem trku.

Med vsemi sodobnimi avtomobili tega razreda se zdi Polo tudi znotraj najmanj oblikovno avantgarden in najbolj 'resen'. Si je pa tudi notranjost, tako kot zunanjost, poskusila nadeti Volkswagnov družinski obraz, tako po kakovosti kot po videzu in začenši pri volanskem obroču.

Material za gornji del armaturne plošče je na otip mehkejši in prijetnejši, za spodnji del je mogoče izbirati med dvema odtenkoma barve (toda oboje šele od paketa Comfortline naprej! ), sredinska konzola je nekoliko bolj zasukana proti vozniku in avdio­sistemi so novi. Močno podobni Golfovim.

Tudi merilniki so novi, odslej z belo osvetlitvijo in z merilnikom količine goriva digitalne tehnike. Seveda so v notranjosti izmerili tudi ključne razdalje na vseh petih sedežih in te so povsod pridobile milimetre; kolena na zadnji klopi imajo tako osem milimetrov več prostora, ramena spredaj pa 22 milimetrov več.

Čarobnih sedem bo motorjev za Polo v prvem letu proizvodnje, štirje bencinski in trije turbodizelski. Vsi izpolnijo okoljske norme Euro 5, pet od sedmih motorjev pa je novih v Polu ali celo povsem novih. Njihove moči segajo od 44 do 77 kilovatov (60 do 105 'konj'), kar pomeni, da je ta del moči lepo pokrit, ostaja pa odprt prostor za vsaj enega ali dva še zmogljivejša motorja. GTI skoraj zagotovo pride.

Od prej sta dobro znana, a pri nas ne posebej priljubljena 1, 2-litrska trivaljnika, ki so jima zmanjšali maso, izboljšali zvočno ugodje in zmanjšali porabo (v povprečju za 0, 3 litra na 100 kilometrov) ter izpust škodljivih snovi. Motor z 1, 4 litra prostornine je dobil novo elektroniko in nov sistem vbrizga, obenem pa je postal lažji in porabi za 0, 4 litra manj goriva.

Nov v naboru je 1, 2-litrski TSI, o katerem je še bolj malo znanega pa tudi čisto na začetku še ne bo na voljo, čeprav smo ga na krstni vožnji že lahko preizkusili. V Polu bo nadomestil stari 1, 6-litrski motor, s svojo poskočnostjo in zmogljivostmi pa se že spogleduje s športnostjo.

Trije turbodizli v ponudbi so pravzaprav en motor s tremi različnimi zmogljivostmi. Vsi imajo serijsko filter delcev, sodoben skupni vod s 1.600 bari tlaka vbrizga in s piezošobami, majhno notranje trenje, majhne pretočne izgube in ugodno akustiko, kar v prostem prevodu pomeni, da so med delovanjem zelo tihi.

Pravzaprav je v Polih motor TDI tišji kot pri nekaterih krepko večjih in dražjih avtomobilih! Poleg teh treh turbodizlov bo kasneje na voljo tudi različica BlueMotion za po moči srednjega izmed njih – ta bo imel med drugim serijski sistem start-stop, opazno manjšo porabo goriva in izjemno majhen izpust ogljikovega dioksida – le 96 gramov na kilometer pri nespremenjenih zmogljivostih motorja in vozila.

Da se skuša približati Golfu, pričajo tudi paketi opreme. Že od prej znanima Trendline in Comfortline se bo pridružil še bogatejši Highline. Trendline ima, med drugim, klimatsko napravo (deželna oprema za slovenski trg! ), servovolan, v dve smeri nastavljiv volanski obroč, osrednjo ključavnico, po višini nastavljiv voznikov sedež, električno pomični prednji šipi, osvetljeni kozmetični ogledalci in tonirane šipe.

Highline na drugi strani lestvice razvaja z lahkimi platišči, s parkirnim pripomočkom zadaj, z nadzorom nad tlakom v gumah, z več okrasnega kroma zunaj in znotraj, z usnjem na volanskem obroču, z oporo za voznikovo desno roko s predalom, z ogrevanima športnima sedežema, s hlajenim predalom pred sovoznikom, z meglenkama spredaj, z več elektrike za različne pomike, z boljšo notranjo osvetlitvijo ter s samodejno klimatsko napravo. Seveda pa ostaja prostor še za številne elemente doplačilne opreme v vsakem od paketov opreme.

Zdaj Polo torej ni le Volkswagnov avtomobil, ki je manjši od Golfa, ampak se mu je resnično približal z videzom, tehniko, opremo in resnobnostjo, ki jo izžareva. Zato se zdi zelo umestna primerjava s športi: kakorkoli obrnete, se je pri polu treba bolj gibati kot pri golfu, kar navaja na misel, da je polo šport za mlajše, golf pa za (nekoliko) starejše.

In čeprav je Polo zdaj zares 'Minigolf', bo vseeno – zaradi velikosti in cene – iskal mlajše kupce kot njegov večji brat.

Slovenija

Najcenejši Polo bo, ko bo v začetku julija objavljen uradni cenik, 1.2 (44 kW) Trendline in bo stal 10.400 evrov. Toda tu je treba prebrati drobni tisk: cena velja za trivratnega, ob začetku prodaje julija pa bodo na voljo le petvratne karoserij­ske različice, ki bodo dražje za 400 evrov. Trivratne pričakujemo zgodaj jeseni. Kdor jih bo želel s turbodizlom, bo moral odšteti najmanj 12.800 evrov za motor TDI (55 kW). Polo 1.2 TSI bo prav tako predvidoma na našem trgu jeseni.

BlueMotion

Lep dosežek tehnikov je že ta, da je Polo TDI (66 kW) s paketom BlueMotion že po izpustu škodljivih snovi boljši od BlueMotiona prejšnje generacije, obenem pa ima enake zmogljivosti kot Polo s tem motorjem in brez BlueMotiona. Toda pravi Polo BlueMotion naslednje generacije, takšen, kot je na fotografiji, šele prihaja.

Napovedujejo ga za februar 2010, porabil bo le 3, 3 litra goriva na 100 kilometrov (izpust CO2 pa bo 87 gramov na kilometer) in bo tako najvarčnejši petsedežni avtomobil na svetu. Zanj pripravljajo povsem nov, trivaljni 1, 2-litrski TDI s skupnim vodom ter z močjo 55 kilovatov (75 ‘konjev’), sistem start-stop in regenerativni sistem, pri katerem alternator polni akumulator med vsakim zmanjševanjem hitrosti, kar pomeni, da v idealnih razmerah alternatorju ni treba delovati tako, da bi pri tem jemal energijo motorju.

Karoserija ima tudi poseben aerodinamičen paket (s poudarkom na nosu ter na dnu vozila), za centimeter nižje podvozje, gume z manjšim kotalnim uporom, nadzor nad tlakom v gumah in opozorilnik na varčnejšo vožnjo (priporočeni čas pretikanja navzgor) v karoseriji, katere masa je zmanjšana na 1.080 kilogramov.

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del