Volkswagen razred T: T6, ne TEŠ 6

21. 9. 2015
Deli

Nikar ne zamešajte ta dva pojma. Le eden od teh je zgrešena naložba.

Pred nedavnim smo se udeležili svetovne premiere, zdaj pa smo že lahko sami preizkusili vse različice tega paradnega konja Volkswagnovega oddelka gospodarskih vozil. No ja, skoraj vse, kajti Transporterja, predelanega v rešilca, nam ni uspelo dobiti za krog. Ponovimo na kratko. Osnovna zamisel ostaja enaka: tudi šesta generacija tega Volkswagnovega dostavnika prihaja v treh namenskih različicah: Transporter (kombi, furgon in pick up), Multivan in Caravelle. Tudi oblikovne revolucije nismo pričakovali, saj je namembnost nekako porinjena v ospredje. Kljub temu je novi razred T doživel osvežitev v obliki ostrejših robov, prenovljenih luči v LED-tehnologiji in novih platišč. Zagotovo vam tudi ni ušla informacija, da bodo karoserijo novega Multivana odeli v dve barvi, v spomin na legendarnega hipijevskega Bullija. Nas in še marsikoga ob cesti, ki je prepoznal podobnost s predhodnikom, je navdušil.

Potniki, ki vstopajo skozi zadnja drsna vrata novega Multivana, bodo stežka prepoznali, da gre za prenovljeno različico, saj se zadaj prav veliko ni spremenilo. Že pogled čez voznikove rame pa bo dal bolj jasen odgovor. Šesta generacija ima popolnoma novo armaturno ploščo, ki jo poleg množice pametno postavljenih in uporabnih odlagalnih mest krasi še nov večpredstavnostni informacijski sistem z zaslonom, občutljivim za dotik. Vendar tudi nova generacija modela T ni ušla izboljšavam na področju naprednih varnostnih in vozniških asistenčnih sistemov. Ob prižganem aktivnem tempomatu, ustrezno izbranem programu sistemom prilagodljivega podvozja, aktivnih žarometih, parkirnih tipalih in kamerah boste morali dvakrat dobro pogledati, da se niste pomotoma usedli v novega Passata. Tudi občutki pri vožnji so zelo prepričljivi. Najprej je takoj zaznati boljšo zvočno izolacijo, saj sta tako trušč motorja kot šum okolice znatno manjša. Čeprav smo novega Multivana vozili večinoma po hitrostno rigorozno omejeni švedski avtocesti (kjer vas že za en kilometer nad omejitvijo 110 kilometrov na uro lahko kaznujejo s 250 evri), smo se lahko prepričali o udobju, natančni vodljivosti in lahkotnemu upravljanju. Čeprav je po pedigreju bolj nagnjen k tovornemu programu, bi si upali trditi, da po se po voznih lastnostih z lahkoto kosa z vsemi brati iz segmenta osebnih vozil.

V novem Multivanu bodo ponudili šest motorjev, in sicer štiri nove turbodizelske (od 62 do 150 kilovatov) ter dva turbobencinska (110 in 150 kilovatov). Ko smo na dinamični predstavitvi izbirali avte za vožnjo, smo se pod vplivom nostalgičnih spominov nemudoma zapodili k rdeče-belemu Multivanu. Ta je bil opremljen z najmočnejšim TDI-jem, ki je moč prek sedemstopenjskega DSG-ja prenašal na prednja kolesa. Kaj reči? Volkswagnove trditve, da je to prvi Multivan, ki je sposoben preseči 200 kilometrov na uro, si nismo upali postaviti na laž. Švedska, saj veste ... Lahko pa potrdimo, da do 110 kilometrov na uro pride zelo hitro in za ohranjanje takšne hitrosti ne porabi več kot šest litrov goriva na 100 prevoženih kilometrov.

Pri slovenskem zastopniku so nam potrdili, da so že začeli sprejemati prednaročila za T6, hkrati pa so nam tudi pokazali cenik. Najcenejšega Multivana z 75-kilovatnim dizelskim motorjem, petstopenjskim menjalnikom ter opremo Trendline bo mogoče kupiti za 32.402 evrov. Najbolje opremljena izvedenka Highline z DSG-menjalnikom ter štirikolesnim pogonom bo skupaj z najmočnejšim dizlom na voljo za 54.088 evra, isti avto z najmočnejšim bencinskim motorjem pa bo dobrih 30 evrov dražji. Tudi pri drugih kombinacijah imata dizelski ter bencinski motor primerljivo ceno.

Besedilo Saša Kapetanovič, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja