Volkswagen Touran: Za družine in posameznike

4. 10. 2015
Deli

Najbolj priljubljenega enoprostorca v Nemčiji (in tretji najuspešnejši v Evropi) je doletela temeljita prenova, zaradi katere bo še bolj prijazen družinski rabi, obenem pa zanimiv tudi za posameznike.

Volkswagen Touran je luč sveta ugledal leta 2003, od takrat do danes pa se je zanj odločilo že več kot 1,9 milijona kupcev, kar potrjuje tezo o njegovi priljubljenosti. Touran za marsikoga pomeni logični korak, ko se poslavljala od klasičnega osebnega avtomobila in se odloča za družini prijaznega.

Za novega pri Volkswagnu seveda pravijo, da je najboljši Touran doslej. Vendar ni le najboljši, je tudi najučinkovitejši. Kljub dejstvu, da v notranjosti ponuja več prostora od predhodnika (dodatnih 63 milimetrov) in večji prtljažnik (dodatnih 48 litrov v petsedežni različici), je 62 kilogramov lažji, motorji pa so varčnejši tudi za 19 odstotkov.

Oblikovno je Touran precej atraktivnejši od predhodnika. S svojo podobo in dolžino (od predhodnika je daljši 130 milimetrov) se uvršča med Sharana in Golfa Sportsvana. Morda mu nekateri zamerijo preveliko podobnost z zadnjim, a ko stojita drug ob drugem, je razlika očitna. Jasno, oblikovne linije so enake ali, če hočete, močno podobne drugim Volkswagnovim modelom v sedanjem času, a takšen je pač trenutni trend pri večini avtomobilskih znamk. Tudi novi Touran je postavljen na Volkswagnovo prilagodljivo platformo MQB (Modular Transverse Matrix), zaradi katere je celotna dolžina avtomobila daljša (za 113 milimetrov tudi medosna razdalja), a so hkrati karoserijski previsi krajši, obenem pa je več prostora v notranjosti. V prid boljši in privlačnejši podobi je Touran 41 milimetrov širši, vendar tudi šest milimetrov nižji. Zunanjo podobo dopolnjujejo novi žarometi, pri čemer je Touran prvi Volkswagnov enoprostorec, ki je lahko opremljen (doplačilno) s popolnoma LED-žarometi.

Precej novosti ponuja tudi v notranjosti. Izpostaviti velja povsem nove sedeže, ki jih enostavno zložimo v povsem ravno dno. To pomeni, da jih v primeru rabe večjega prostora ni treba več odstranjevati iz vozila, ampak se jih enostavno zloži, in to toliko, kolikor prostora potrebujemo. Druga klop je tretjinsko deljiva (tretja pa polovično) oziroma je zložljiv (in vzdolžno pomičen!) vsak posamezni sedež, pri čemer bo za družinam pomemben podatek, da so prav vsi zadnji sedeži, tako v drugi kot tretji vrsti (v sedemsedežni različici), serijsko opremljeni z ISOFIX-priključki za varno pritrditev otroškega sedeža. Velik poudarek so dali oblikovalci tudi odlagalnim površinam in predalom ‒ v novem Touranu jih je kar 47.

V primerjavi s predhodnikom je močno povečan prtljažni prostor. Petsedežna različica ima v osnovni postavitvi sedežev za 743 litrov prtljažnega prostora, ki se z zlaganjem lahko poveča do ogromnih 1.980 litrov. V sedemsedežni različici je prostora nekoliko manj, vseeno ga je od 137 do ogromnih 1.857 litrov.

Kupci bodo v začetku lahko izbirali med dvema bencinskima motorjema, 1.2 TSI s 110 'konji' in 1.4 TSI s 150 'konji', ter dvema turbodizelskima, 1.6 TDi s 110 'konji' in 2.0 TDI s 150 'konji'. Kmalu bosta na voljo še dva močnejša, in sicer 1,8-litrski TSI s 180 'konji' ter dvolitrski TDI s 190 'konji'. Prestavljanju so namenjeni šeststopenjski ročni in sedemstopenjski (močnejšim različicam šeststopenjski) samodejni menjalnik (DSG), pri čemer je samodejni opremljen tudi s funkcijo jadranja. Posledično naj bi 1,6-litrski TDI skupaj z menjalnikom DSG za 100 prevoženih kilometrov porabil zgolj 4,1 litra plinskega olja.

V praksi se motorji izkažejo za dovolj zmogljive, avto pa za dovolj vodljivega in ubogljivega. Vendarle se pozna teža avtomobila in predvsem višina, sploh če je novi Touran opremljen s sicer novo panoramsko streho XXL, ki odpira obzorja, a prinaša dodatno težo. Touran je prav tako opremljen s številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi, ki pripomorejo k varnejši in udobnejši vožnji. Tako ne manjkajo niti funkcija večnaletnega zaviranja, sistem za samodejno uravnavanje razdalje, sistem z mestno funkcijo zaviranja v sili, asistenca za zastoje ter pomoč pri parkiranju in vožnji (in parkiranju) prikolice. Tako kot večina Volkswagnovih modelov tudi Touran ponuja številne možnosti povezovanja, denimo Car-Net z aplikacijami Cam Connect (priključimo lahko kamero GoPro za nadzor otrok zadaj) in telefonske aplikacije MirrorLink, Apple CarPlay in Android Auto.

Novi Touran prinaša veliko novosti tako za voznika kot potnike. Tako ni namenjen samo družinski rabi, zagotovo si ga bodo omislili tudi posamezniki in pari, ki pri vsakodnevni vožnji potrebujejo tudi prostor. Zadnji sedeži se enostavno zložijo v ravno dno, nastala odprtina pa brez težav pogoltne denimo kolo ali dva.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja