Volkswagnov 'quattro': Audi Q2, Seat Ateca, Škoda Kodiaq in VW Tiguan. Kaj jih druži, kaj ločuje?

31. 12. 2016 | Tomaž Porekar
Deli

Štirje aduti iz skupine Volkswagen, s katerimi kanijo premagati težave, ki so si jih zakuhali v aferi 'dieselgate'.

Ne, tu ne bomo govorili o štirikolesnem pogonu, čeprav ga vsi štirje tudi lahko imajo. Govorili bomo o štirih novih adutih iz skupine Volkswagen, s katerimi bodo verjetno premagali težave, ki so si jih zakuhali v zvezi z namernim zavajanjem glede izpustov njihovih dizlov.

So pa štiri znamke v nekaj mesecih kupcem ponudile svoje novosti, za katere so vse uporabile znano konstrukcijsko osnovo – modularno platformo s prečno postavljenim motorjem (MQB). Na letošnjem srečanju vseh kandidatov za evropski avto leta, na Tannistestu na Danskem, smo imeli neposredno priložnost primerjanja te četverice prvih križancev in terencev, ki je nastala iz skupnih izhodišč.

Tiguan pred Qu in Ateco, zadnji je prišel Kodiaq

Prvi avtomobil iz skupine VW, ki je bil zastavljen na MQB, je bil Audi A3 in ta je zdaj kupcem na voljo že skoraj štiri leta. Zasnova terencev/križancev je seveda konstruktorjem vzela dodaten čas, prvi, ki je potem dobil zeleno luč za serijsko izdelavo, pa je bil Volkswagen Tiguan. Skoraj sočasno sta do prvih kupcev prispela Audi Q2 in Seat Ateca, le največji, Škoda Kodiaq, je za začetek prodaje nared v teh dneh. Prihod na slovenski trg se pri vseh ni zgodil v enakem časovnem zamiku. Za Tiguana vemo, da se je pojavil zelo hitro za prodajo na domačem trgu, torej v Nemčiji. Pri Audiju Q2 so si bavarski prodajni šefi vzeli malo več časa, tako da bo začetek prodaje prav v teh dneh. Seat Ateca je na slovenskem trgu na voljo že od oktobra, 'zamuda' s prodajo (v Španiji) je okrogle tri mesece. Kodiaq se bo na Češkem in v Nemčiji na trgu pojavil še ta mesec, pri nas pa tudi čez tri mesece, prihodnjega marca.

Audi kar 10 cm nižji od Seata

So pa ti štirje predstavniki novega vala precej različne velikosti in (glede na oblikovanje) pravzaprav tudi namembnosti. Če začnemo pri najmanjšem: Audi Q2 je dolg le 4,19 metra, je tudi najnižji (za 10 cm od najbližjega v primerjavi po višini, Atece) in ima najkrajšo medosno razdaljo. Podatek o slednji je tudi najbolj zgovoren, kako dolg skok naprej glede konstruiranja avtomobilov so pri skupini Volkswagen naredili z novo osnovo MQB. Še pred tem so bili konstruktorji pri posameznih platformah dokaj omejeni glede spreminjanja medosne dolžine, zdaj niso več.

Med obravnavano četverico ima drugo najkrajšo medosno razdaljo Seat Ateca, ki je s svojimi 4,363 metra tudi druga po dolžini. Tiguan je dolg 4,496 metra in ima med osema 2,681 metra. Že kar ogromen pa se zdi v primerjavi z ostalimi Kodiaq, če upoštevamo dimenzije (dolžina 4,697, višina 1,655, medosna razdalja 1,655 metra). Na naših slikah se pravzaprav večje razlike med trojico večjih ne opazijo, le pri Audiju Q2 lahko že na videz ugotovimo, da je pač manjši in tudi spada v drugi razred. Q2 je namreč, podobno kot tudi že A3, nekakšen začetnik modelov iz skupine, ki šele prihajajo.

Prihajata še Golf T-Roc in Seat Arona!

Modele podobnih mer, a v lastni interpretaciji, konstruktorji pri Seatu, Škodi in Volkswagnu šele pripravljajo, pojavili pa se bodo prav kmalu; Volkswagen Golf T-Roc in Seat Arona bosta javnosti prvič na ogled na ženevski avtomobilski razstavi prihodnji marec.

Če se še glede velikosti vrnemo k trojici Ateca, Tiguan in Kodiaq, je tu razlik v videzu precej manj, kot bi sicer pričakovali po dimenzijskih podatkih. Le Kodiaqov zadek nekoliko izstopa, sicer pa je pojava vseh treh dokaj podobna.

Imate že družino? Pozabite na Q2 in razmislite o, ja, Škodi!

Razlik pa je precej več v notranjosti, v prostornosti. Tudi tu ob strani pustimo Q2, za voznika in sovoznika na prednjih sedežih je prostora seveda dovolj, Q2 pa je vendarle zasnovan bolj kot nekakšen križanec, ki je predvsem namenjen kakšnemu mlajšemu ali starejšemu paru, ne pa številčnejšim družinam. Kdor pri Audiju išče več prostora, se bo pač moral odločiti za številko večjega, torej Q3.

Zanimive so prostorske relacije med Ateco in Tiguanom. Ateca ima manjši prtljažnik kot Tiguan (razlika okoli 100 litrov), razlik v prostornosti na zadnji klopi pa v praksi ni mogoče opaziti. Potnikom na zadnji klopi oba zagotavljata dovolj prostora. Ima pa Tiguan prednost v tem, da je zadnja klop tudi vzdolžno pomična in lahko tako prostor prilagajamo različnim potrebam. Pravzaprav se zdi glede mer (zunanjih in notranjih) Ateca kot avtomobil, ki so si ga morebiti pri Seatu ob začetku zasnove vzeli za izhodišče: po velikosti spominja na prvi rod Tiguana!

Nekako na podoben način kot po manjših merah od pravkar obravnavane dvojice izstopa Q2, se nad njiju zaradi večje prostornosti potniške kabine dviguje Kodiaq. Notranjost je prostornejša, v slogu izhodišč konstruktorjev te znamke – prostora je pač za višji razred. To Kodiaq dokazuje že na prvi pogled, saj je pri njem mogoče v zadku dobiti še tretjo vrsto sedežev, za naslonjalom teh pa je še okroglih 270 litrov prostora. V različici z zgolj petimi sedeži je prtljažnik ogromen (650 litrov), veliko prostora za noge pa si lahko privoščijo tudi potniki na drugi klopi, saj je ta predeljena (v razmerju 2: 3) in tudi vzdolžno pomična. Kdor se bo odločil, da bo odslej namesto enoprostorca vozil SUV-a oziroma križanca, se bo vsekakor moral ozreti tudi po Kodiaqu.

Na področju kvalitete materialov pričakovano izstopa Audi

Če se ozremo v notranjost še glede prvega vtisa o kakovosti izdelave in uporabljenih snovi, so vsi, ki jim je všeč Audi, lahko pomirjeni. Še vedno sta vtis izdelave in otip materialov najbolj prepričljiva in dokaza odločne kakovosti oziroma temeljite izdelave. Tudi pri Volkswagnu so tu poskušali narediti vse, da bi bil vtis kar se da dober. Prednost pred tekmecema iz Španije in Češke pa je pravzaprav le v malenkostih, ki so vidne šele pri temeljitem primerjanju.

Tukaj tudi ni mogoče iskati razlogov, da je videz pri eni ali drugi znamki lepši in prijaznejši – oblikovalci pri vseh so se trudili v isto smer. Ni nikakršnih odstopanj, ergonomsko je vse upravičeno in na najbolj dostopnih mestih. Še največ je razlik v opremi zaslonov in merilnikov, a je tudi tu težko poudariti prave razlike. Te so namreč bolj odvisne od tega, za kakšno raven opreme gre, pri vseh je tu kar precej možnih rešitev izbire.

Res pa je, da se bo morebitni kupec enega od četverice moral kar temeljito posvetiti študiju cenikov, če si bo hotel primerno opremiti izbrani avto. Za lepši videz merilnikov je tu izbira z digitaliziranim zaslonom. Dobiti ga je mogoče le pri Audiju in Volkswagnu, pri drugih dveh pa ne. Podobno je tudi, na primer, z izbiro možnosti prilagajanja blažilnikov (posebej ali pa v okviru kakšnega sistema, ki prilagaja nastavitve voznih profilov). Prilagodljive blažilnike si je mogoče privoščiti pri treh, le za Ateco, vsaj za zdaj, še niso dobavljivi. Glede drugih, predvsem varnostnih elektronskih sistemov, spet ni veliko razlik, še največ le v kombinacijah in cenovnih razmerjih, ki veljajo pri tej ali oni znamki ...

Terenci ali križanci?

Morebiti še beseda o tem, zakaj tej četverici lahko rečemo terenci in jih ločimo od križancev. Po našem razumevanju je terenski avtomobil lahko tisti, ki si z nekoliko višje od tal postavljenim dnom avtomobila in štirikolesnim pogonom zagotavlja vožnjo tudi po lažjem terenu. Pri vseh lahko kupec takšen pogon dobi. A so vsi predstavniki te četverice lahko tudi križanci, dvoživke in imajo le prednji pogon. Večina kupcev se namreč tudi pri teh avtih odloča zgolj zanj.

Predvsem je večini všeč terenski videz, zadovoljni so z višje postavljenimi sedeži in boljšim pregledom nad dogajanjem v prometu, ki iz tega izhaja. Posledica drugačne karoserijske zasnove pa je tudi eden od pomembnih razlogov za izbiro – prostornost je (celo v primeru Q2), seveda v primerjavi s podobno ponudbo pri družinskih kombilimuzinah, boljši del avtomobilske izbire.

Volkswagnov quattro bo tako vsem znamkam skupine omogočil še boljši stik s kupci, saj so prav tovrstni križanci edini avtomobilski razred, ki povečuje delež na trgu. Štirje aduti iz Volkswagnove skupine pa so – glede na veliko skupnih izhodišč – tudi kar dobro zasnovani, da bodo kupci našli primerno ponudbo zase.

(Opomba: namerno nismo nič pisali o motorjih, ti so pri vseh lahko identični in tako za kakšne občutne razlike ne morejo poskrbeti.)

Model Dolžina Medosna r. Višina Prtljažnik Teža
Audi Q2 4,191 m 2,601 m 1,508 m 405–1050 l 1280 kg
Seat Ateca 4,363 m 2,638 m 1,601 m 510–1579 l 1210 kg
Škoda Kodiaq 4,697 m 2,791 m 1,655 m 650–2065 (270*) l 1502 kg
VW Tiguan 4,486 m 2,681 m 1,643 m 615–1655 l 1490 kg

*s tremi vrstami sedežev

besedilo: Tomaž Porekar
foto: Saša Kapetanovič

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja