Volvo S40, V50

23. 5. 2007
Deli

Po prvih stavkih, ki so jih izrekli projektanti prenovljenega para Volvov, se nam je zazdelo, da bi bila S40 in V50 lahko tudi nova. Vendar nista, čeprav je prenova na videz velika.

Volva S40 in V50 so v tej generaciji predstavili že pred štirimi leti. Za letošnje leto (in prihodnja leta) načrtujejo, da bodo vsakega - limuzino in kombi - prodali v nakladi 70 tisoč izvodov. Tržni delež v Evropi naj bi ostal podoben, več kupcev pa naj bi švedska pločevina našla v Združenih državah Amerike in na Kitajskem.

Prenova je prišla z namenom, da Volva še bolj navdušita mlajše kupce, kot jih je generacija pred ‘faceliftingom’. Če gremo po vrsti. Limuzinski S40 je dobil nova odbijača, novo masko in luči (spredaj in zadaj, prve lahko svetijo tudi v ovinek), konec (ali konca) izpušnega sistema so malenkost dvignili, celoten videz pa je podrejen nekakšnemu pomanjšanemu videzu zastavonoše S80.

Ta velika limuzina je lani začela voziti nov Volvov oblikovalski jezik, po katerem so posodobili tudi V50, ga približali novemu V70 in kombi v isti sapi še bolj ločili od limuzine z enako platformo. Sicer na prvi pogled morda to ni očitno, se pa vidi po (spodnjih) režah v odbijačih (S40 ima enodelno, pri V50 je ta izrazito ločena na tri dele) in drugih podrobnostih.

Prenova notranjosti je bila posvečena uporabnejšim površinam. Tako so premestili zvočnik v vratih in povečali odlagalno polico. Nova je nekatera oprema, recimo pravi les (pri testnih vožnjah smo imeli občutek, da je v S40 in V50 kar kak kos Ikee) na sredinski konzoli in v zeleno obarvana sedala. Ne skrbite, zelena pomlad pride na sedeže le za doplačilo. V notranjosti so uporabili še druge zvijače – za več prostora skrbi bolj kompaktna ročica ročne zavore, avdiosistem pa je mogoče povezati s ključem USB (ta je po večini del opreme, ki jo morate doplačati).

Kar zadeva tehniko, je prenova najbolj doletela motor T5. Petvaljnik ima po novem deset ‘konjev’ več – vseh je 230, v ponudbi pa bo poleg 1.6, 1.8., 2.0, 2.4 in 2.4i ter dizlov (1.6, 2.0, D5) še ‘Flexifuel’ 1.8F. V drugi polovici leta se obeta še D5 z ročnim menjalnikom (na testnih vožnjah smo se vozili s ‘samodejnežem’, ki ohranja prednosti in slabosti ‘predhodnika’). Kombinacija bo stregla kar 400 Nm navora (namesto sedanjih 350). Prenovljena S40 in V50 sta že v slovenskem prodajnem ceniku, cene pa ostajajo na ravni prejšnjih.

Mitja Reven, foto: Mitja Reven