Vozili smo: Volvo XC60 zna sam zaviti mimo ovire med zaviranjem v sili

XC60 je bil za Volvo eden od pomembnejših avtomobilov, kot vse kaže, pa bo to še naprej.

Vozili smo: Volvo XC60 zna sam zaviti mimo ovire med zaviranjem v sili (foto: Sebastjan Plevnjak) Sebastjan Plevnjak
25. 6. 2017

Malokdo namreč ve, da je model XC60 eden od najbolje prodajanih Volvov na splošno, saj je trenutno zaslužen za kar 30-odstotno prodajo vseh Volvov, posledično pa je najbolje prodajan avto v segmentu. V številkah to pomeni, da se je zanj v dobrih devetih letih odločilo že skoraj milijon kupcev. A glede na to, da pri Volvu precej stavijo na tehnološki napredek in predvsem varnost, to niti tako zelo ne preseneča. Predstavniki križancev se še naprej odlično prodajajo, in če je avto malce drugačen od ustaljene klasike, hkrati pa ponuja nekaj več, je za marsikoga odličen paket.

Nič drugače ne bo z novim XC60. Po novem XC90 in seriji S/V 90 je to tretji Volvo nove generacije, ki prinaša elegantno obliko, sodobne asistenčne sisteme in zgolj štirivaljne motorje.

Štirivaljni motorji priročnejši za oblikovalce

Novi XC60 je logična evolucija nove oblikovalske filozofije, ki so jo pri Volvu predstavili z novim XC90. A kot zatrjujejo oblikovalci in kot je navsezadnje tudi mogoče opaziti s pogledom na avto, je XC60, čeprav je manjši od XC90, oblikovno precej bolj kompakten. Linije sicer niso tako elegantne, a so precej bolj poudarjene, posledično pa je celotna pojava bolj izrazita. Pri tem gre oblikovalcem na roko tudi to, da pri Volvu vgrajujejo le še štirivaljne motorje, ki so od šestvaljnih, jasno, manjši, hkrati pa so pod motornim pokrovom postavljeni prečno, zato so lahko krajši karoserijski previsi oziroma pokrov motorja.

Skandinavski dizajn stopnjo više

Še bolj navdušuje XC60 v notranjosti. Skandinavski dizajn je dvignjen še za dodatno stopnjo od do zdaj videnega in spoznanega. Na izbiro so novi materiali, vključno z novim lesom, ki tvori verjetno eno od lepših avtomobilskih notranjosti. V njej se voznik počuti odlično, nič slabše pa se ne godi niti sopotnikom. A bolj kot všečen volanski obroč, odlična sredinska konzola, veliki in prijetni sedeži ali lepo obdelan prtljažnik bo marsikateremu vozniku grela srce misel, da sedi v varnem avtomobilu. Njegovi snovalci zatrjujejo, da je XC60 eden od najvarnejših avtomobilov na svetu, z njim pa so seveda na poti k uresničitvi zaveze, da do leta 2020 v njihovem avtomobilu v avtomobilski nesreči ne bo več huje poškodovanih oziroma mrtvih ljudi.

Avtomobil zna sam odviti mimo ovire med zaviranjem v sili

Tako v XC60 premierno za znamko predstavljajo tri nove asistenčne sisteme, ki bodo vozniku pomagali, ko bo to res potrebno, da se izogne potencialnim nevarnostim. Sistem City Safe (zaradi katerega ugotavljajo na Švedskem kar 45-odstotno zmanjšanje nesreč z naletom od zadaj) so nadgradili s pomočjo pri krmiljenju, ki se aktivira takrat, ko sistem ugotovi, da samodejno zaviranje ne bo preprečilo trka. V takšnem primeru bo sistem pomagal z obračanjem volanskega obroča in se sam izognil oviri, ki se je nenadoma pojavila pred avtomobilom, pri čemer so to lahko druga vozila, kolesarji, pešci ali celo večje živali. Asistenca pri usmerjanju bo aktivna pri hitrostih med 50 in 100 kilometrov na uro.

Drugi izmed novih sistemov je Oncoming Lane Mitigation, ki vozniku pomaga pri izogibanju trka z nasproti vozečim avtomobilom. Deluje takrat, ko voznik Volva XC60 nenamerno zapelje čez sredinsko črto, hkrati pa se mu z nasprotne smeri približuje avto. Sistem poskrbi, da se avto zapelje nazaj na sredino svojega voznega pasu in se posledično izogne trku z nasproti vozečim avtomobilom. Deluje pri hitrostih med 60 in 140 kilometrov na uro.

Tretji sistem pa je izboljšan sistem Blind Spot Information Sistem, ki nadzoruje dogajanje za nami. Ob manevru, ki bi povzročil nesrečo z avtomobilom na sosednjem pasu, sistem samodejno prepreči voznikovo namero in vrne avtomobil na sredino trenutnega voznega pasu.

Sicer pa so v novem XC60 na voljo prav vsi varnostno-asistenčni sistemi, ki so vgrajeni tudi že v večjih različicah serije 90.

In motorji? Zaenkrat nič novega.

Pri slednjih je še najmanj novosti, ali bolje rečeno nič. Vsi motorji so namreč že znani, seveda prav vsi štirivaljni. A zaradi kompaktnejšega in lažjega avtomobila (v primerjavi z XC90) je vožnja učinkovitejša, torej hitrejša in eksplozivnejša, a hkrati varčnejša. Na prvi predstavitvi smo lahko preizkusili zgolj dva motorja, močnejšega bencinskega in močnejšega dizelskega. Prvi s svojimi 320 'konji' seveda navdušuje, drugi pa z 235 'konji' prav tako ne zaostaja prav dosti. Vožnji se seveda vseeno razlikujeta. Bencinski ljubi hitra pospeševanja in višje motorne vrtljaje, dizelski se zdi bolj umirjen in se ponaša z nekaj večjim navorom. Pri slednjem je opazno izboljšana zvočna izolacija, zato delovanje dizelskega motorja ni več tako moteče. Sama vožnja je, ne glede na izbran motor, odlična. Ob doplačilnem zračnem vzmetenju so vozniku na izbiro različni načini vožnje, ki poskrbijo ali za udobno in elegantno vožnjo ali po drugi strani za odzivno in športno. Nagibanja karoserije je malo, tako tudi ovinki niso nezaželena stvar na poti z XC60.

Tako lahko rečemo, da je Volvo XC60 odličen paket, ki bi se ga razveselil še tako razvajen gospod. Za tiste manj razvajene pa bo avto predstavljal prava nebesa.

Sebastjan Plevnjak
foto: Sebastjan Plevnjak, Volvo

Prvi vtis
  • Videz

    Manjši, a vseeno bolj mogočnega videza kot večji XC90. Tokrat je manj več.

  • Motorji

    Čeprav z zgolj štirivaljnimi motorji, je z močmi poskrbljeno za vse okuse.

  • Notranjost in oprema

    Podobnosti z drugimi novimi modeli ne skriva, a je notranjost še nadgrajena.

  • Cena

    Glede na velikost in vsebino avto niti ne more biti poceni, a glede na to, kaj ponuja celoten paket, je povsem sprejemljiva.

Prva ocena

Volvo XC60 je sicer manjši od XC90, a je njegov minus dejansko samo oblika oziroma velikost. Z vsem drugim bolj kot ne prekaša večjega brata, predvsem pa je bolj agilen in okreten tudi pri hitrejši vožnji.

Podatki

Model: T8 AWD

Motor (zasnova): turbobencinski, mehanski polnilnik, 4-valjni
Gibna prostornina (cm3): 1.969
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 235/320 pri 5.700; 65/88 pri 117*
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 2.200; 240 pri 0–50*
Menjalnik, pogon: S8, vsa štiri
Prednja prema: vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.984
Dolžina x širina x višina (mm): 4.950 x 2.140 x 1.776
Prtljažnik (l): 1.816–1.886
Masa praznega vozila (kg): 2.078–2.343
Največja hitrost: 230
Pospešek (0-100km/h): 5,3
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 2,1
Izpust CO2(g/km): 49
Opombe:

* elektromotor

Model: D5 AWD

Motor (zasnova): dizelski, dvojni turbo polnilnik, 4-valjni
Gibna prostornina (cm3): 1.969
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 173/235 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 480 pri 1.750
Menjalnik, pogon: S8, vsa štiri
Prednja prema: vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.865
Dolžina x širina x višina (mm): 4.688 x 2.117 x 1.658
Prtljažnik (l): 505
Masa praznega vozila (kg): 1.814–2.115
Največja hitrost: 220
Pospešek (0-100km/h): 7,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,5
Izpust CO2(g/km): 144

Model: D4 AWD

Motor (zasnova): dizelski, dvojni turbo polnilnik, 4-valjni
Gibna prostornina (cm3): 1.969
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 140/190 pri 4.250
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 1.750
Menjalnik, pogon: S8, vsa štiri
Prednja prema: vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.865
Dolžina x širina x višina (mm): 4.688 x 2.117 x 1.658
Prtljažnik (l): 505
Masa praznega vozila (kg): 1.814–2.115
Največja hitrost: 205
Pospešek (0-100km/h): 8,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,1
Izpust CO2(g/km): 133

Model: T6 AWD

Motor (zasnova): turbobencinski, mehanski polnilnik, 4-valjni
Gibna prostornina (cm3): 1.969
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 235/320 pri 5.700
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 2.200
Menjalnik, pogon: S8, vsa štiri
Prednja prema: vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.865
Dolžina x širina x višina (mm): 4.688 x 2.117 x 1.658
Prtljažnik (l): 505
Masa praznega vozila (kg): 1.814–2.115
Največja hitrost: 230
Pospešek (0-100km/h): 6,5
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,7
Izpust CO2(g/km): 176

Model: T5 AWD

Motor (zasnova): turbobencinski, mehanski polnilnik, 4-valjni
Gibna prostornina (cm3): 1.969
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 187/254 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 350 pri 1.500
Menjalnik, pogon: S8, vsa štiri
Prednja prema: vzmetne noge, (zračno vzmetenje), vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, (zračno vzmetenje), vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.865
Dolžina x širina x višina (mm): 4.688 x 2.117 x 1.658
Prtljažnik (l): 505
Masa praznega vozila (kg): 1.814–2.115
Največja hitrost: 220
Pospešek (0-100km/h): 6,8
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,2
Izpust CO2(g/km): 165

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri