Vozili smo: Alfa Romeo Giulietta

Giulietta je ravno prav dolgo na trgu, da je potrebovala nekaj dopolnil.

2. 1. 2014

Pri bežnem pogledu gre pri Giulietti letnik 2014 za nekaj lepotnih popravkov, čeprav zaradi všečne zunanjosti niso imeli veliko za spremeniti. Predelali so masko in v okvire meglenk dodali malo kroma. Na voljo so tudi novi kolesni obroči iz lahke litine, da ne omenjam treh dodatnih odtenkov kovinskega lošča (s pesniškimi oznakami mesečinsko biserna, anodizirana modra in bronasta). Tudi notranjost je dobila nekaj olepšav, ki Giulietti lepo pristajajo, nove obloge vrat pa precej izboljšujejo vtis o kakovosti izdelka. Tudi tu je treba omeniti nekaj koristnih dodatkov, na primer vtičnice za USB in AUX ter režo za spominske kartice SD. To so namestili zraven stikala DNA, Alfine posebnosti, ki vozniku daje možnost, da izbira elektronsko podporo glede načina vožnje: D pomeni seveda dinamično, N je primerna za običajno, A pa za podporo pri slabših razmerah na cesti.

Novostim v motorni ponudbi, ki so jo povečali lani (tudi z novim osnovnim motorjem), pa so zdaj dodali sistem start & stop, ki pri vseh izboljšuje številke normne porabe (izjema je najmočnejši motor, ki omenjenega sistema ni dobil). Pri dvolitrskem turbodizlu pa so se bolj poglobili v njegovo pripravo in mu namenili vbrizgalni sistem (skupni vod) tretjega rodu, ki ima izboljšane vbrizgalne šobe. Te zdaj še z večjo natančnostjo vbrizgavajo gorivo celo do osemkrat pri enem samem delovnem ciklu. Rezultat te novosti sta tišje delovanje motorja in manjša količina dušikovih oksidov v izpuhu motorja, še pomembnejše pa je seveda, da ima ta zdaj moč 110 kilovatov namesto prejšnjih 103 (150 namesto 140 'konj'). Motor prepriča in je enakovreden tistim pri tekmecih, Alfa pa seveda še naprej ponuja močnejši dvolitrski turbodizel z nespremenjeno močjo.

Omeniti velja še prenovljen sistem za infotainment, kjer sta zdaj na voljo dve rešitvi. Manj zapletena je tista z napravo, kjer je na sredini armaturne plošče petpalčni zaslon. Ta ima vmesnik za bluetooth, že omenjene vtičnice za zunanje pomnilniške vire in glasovno upravljanje. Z večjim premerom zaslona (6,5 palca) pa je zdaj povezana precej posodobljena navigacija s preprostim glasovnim upravljanjem.

Pri vseh Giuliettah so zdaj v osnovni serijski opremi šest varnostnih blazin, elektronski DNA (z elektronskim diferencialom Q2) in elektronski sistem stabilnosti (z ASR in pomočjo za speljevanje navkreber) ter ročno nastavljiva klimatska naprava in sistem za nadzor tlaka v gumah.

Alfa Romeo MiTo: spremembe in varčnejši motor

Pri Alfa Romeu so tudi manjšemu modelu iz njihove ponudbe namenili nekaj osvežitve za novi letnik. Lepotni popravki so pri MiTu najopaznejši na kromiranem okviru maske in drugačnem vzorcu v prednjih žarometih. Dobil je tudi nov sistem za infotainment, zdaj s petpalčnim zaslonom v sredini armaturne plošče. Tega je mogoče dobiti tudi z navigacijo TomTom, in pri tem sistemu je zdaj povezljivost z zunanjimi napravami še preprostejša. Novost obvladuje tudi glasovno upravljanje in celo branje prejetih SMS-ov. Navzdol dopolnjen motorni program pa zdaj kot najvarčnejši motor ponuja dvovaljnik z oznako TwinAir, ki je bil do zdaj na voljo zgolj pri Fiatovih modelih. Motor z 72 kilovati obljublja zares majhno porabo goriva (4,2 litra v kombiniranem normnem ciklu) in zgolj 99 gramov izpusta CO2 na kilometer.

Besedilo: Tomaž Porekar, foto tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Giulietta se na videz ni opazno spremenila.

  • Motorji

    Za vsakogar nekaj, celo na plin gre.

  • Notranjost in oprema

    Še vedno z nekaj pripombami, od nepreglednih številk merilnikov do preveč baročne oblike armaturne plošče.

  • Cena

    Glede na opremo in moč motorjev je izbira velika, pa tudi cene so prilagojene različnim žepom.

Prva ocena

Z novim letnikom so dodali nekaj lepotnih popravkov ter prepričljiv manjši dvolitrski turbodizel.

Podatki

Model: Alfa Romeo Giulietta 150 2.0 JTDM S&S

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.956
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 3.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 380 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.634
Dolžina x širina x višina (mm): 4.351 x 1.798 x 1.465
Prtljažnik (l): 350–1.045
Masa praznega vozila (kg): 1.320
Največja hitrost: 210
Pospešek (0-100km/h): 8,8
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,2
Izpust CO2(g/km): 110

Model: Alfa Romeo MiTo 105 HP 0.9 TwinAir Turbo S&S

Motor (zasnova): 2-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 875
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 77/105 pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 145 pri 2.000
Menjalnik, pogon: R6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.511
Dolžina x širina x višina (mm): 4.063 x 1.720 x 1.446
Prtljažnik (l): 270
Masa praznega vozila (kg): 1.130
Največja hitrost: 184
Pospešek (0-100km/h): 11,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,2
Izpust CO2(g/km): 99