Vozili smo: Alfa Romeo Giulietta

2. 1. 2014 | Tomaž Porekar
Deli

Giulietta je ravno prav dolgo na trgu, da je potrebovala nekaj dopolnil.

Pri bežnem pogledu gre pri Giulietti letnik 2014 za nekaj lepotnih popravkov, čeprav zaradi všečne zunanjosti niso imeli veliko za spremeniti. Predelali so masko in v okvire meglenk dodali malo kroma. Na voljo so tudi novi kolesni obroči iz lahke litine, da ne omenjam treh dodatnih odtenkov kovinskega lošča (s pesniškimi oznakami mesečinsko biserna, anodizirana modra in bronasta). Tudi notranjost je dobila nekaj olepšav, ki Giulietti lepo pristajajo, nove obloge vrat pa precej izboljšujejo vtis o kakovosti izdelka. Tudi tu je treba omeniti nekaj koristnih dodatkov, na primer vtičnice za USB in AUX ter režo za spominske kartice SD. To so namestili zraven stikala DNA, Alfine posebnosti, ki vozniku daje možnost, da izbira elektronsko podporo glede načina vožnje: D pomeni seveda dinamično, N je primerna za običajno, A pa za podporo pri slabših razmerah na cesti.

Novostim v motorni ponudbi, ki so jo povečali lani (tudi z novim osnovnim motorjem), pa so zdaj dodali sistem start & stop, ki pri vseh izboljšuje številke normne porabe (izjema je najmočnejši motor, ki omenjenega sistema ni dobil). Pri dvolitrskem turbodizlu pa so se bolj poglobili v njegovo pripravo in mu namenili vbrizgalni sistem (skupni vod) tretjega rodu, ki ima izboljšane vbrizgalne šobe. Te zdaj še z večjo natančnostjo vbrizgavajo gorivo celo do osemkrat pri enem samem delovnem ciklu. Rezultat te novosti sta tišje delovanje motorja in manjša količina dušikovih oksidov v izpuhu motorja, še pomembnejše pa je seveda, da ima ta zdaj moč 110 kilovatov namesto prejšnjih 103 (150 namesto 140 'konj'). Motor prepriča in je enakovreden tistim pri tekmecih, Alfa pa seveda še naprej ponuja močnejši dvolitrski turbodizel z nespremenjeno močjo.

Omeniti velja še prenovljen sistem za infotainment, kjer sta zdaj na voljo dve rešitvi. Manj zapletena je tista z napravo, kjer je na sredini armaturne plošče petpalčni zaslon. Ta ima vmesnik za bluetooth, že omenjene vtičnice za zunanje pomnilniške vire in glasovno upravljanje. Z večjim premerom zaslona (6,5 palca) pa je zdaj povezana precej posodobljena navigacija s preprostim glasovnim upravljanjem.

Pri vseh Giuliettah so zdaj v osnovni serijski opremi šest varnostnih blazin, elektronski DNA (z elektronskim diferencialom Q2) in elektronski sistem stabilnosti (z ASR in pomočjo za speljevanje navkreber) ter ročno nastavljiva klimatska naprava in sistem za nadzor tlaka v gumah.

Alfa Romeo MiTo: spremembe in varčnejši motor

Pri Alfa Romeu so tudi manjšemu modelu iz njihove ponudbe namenili nekaj osvežitve za novi letnik. Lepotni popravki so pri MiTu najopaznejši na kromiranem okviru maske in drugačnem vzorcu v prednjih žarometih. Dobil je tudi nov sistem za infotainment, zdaj s petpalčnim zaslonom v sredini armaturne plošče. Tega je mogoče dobiti tudi z navigacijo TomTom, in pri tem sistemu je zdaj povezljivost z zunanjimi napravami še preprostejša. Novost obvladuje tudi glasovno upravljanje in celo branje prejetih SMS-ov. Navzdol dopolnjen motorni program pa zdaj kot najvarčnejši motor ponuja dvovaljnik z oznako TwinAir, ki je bil do zdaj na voljo zgolj pri Fiatovih modelih. Motor z 72 kilovati obljublja zares majhno porabo goriva (4,2 litra v kombiniranem normnem ciklu) in zgolj 99 gramov izpusta CO2 na kilometer.

Besedilo: Tomaž Porekar, foto tovarna

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"