Včasih so avtomobili znamke Alfa Romeo sloveli kot lepi in hitri. V današnjih časih so večinoma lepi, športnih različic pa je bolj malo. Giulietta in Mito Quadrifoglio Verde to pomanjkanje vsaj malo omilita.
Quadrifoglio Verde ima za italijansko znamko veliko večji pomen, kot ga sicer ponuja srečna štiriperesna zelena deteljica. Predvsem zgodovinski, ki sega v daljno leto 1923. Italijanski dirkač Ugo Sivocci (rojen 1885) je v mlajših letih tekmoval na kolesarskih dirkah, nato pa se je zaposlil kot avtomehanik v Milanu. Na povabilo prijatelja Enza Ferrarija se je v sezoni 1920 pridružil moštvu Alfa Corse, ki ga je ob Enzu Ferrariju tvoril še sloviti Antonio Ascari. V prvi sezoni dirkanja je bila najboljša uvrstitev drugo mesto, leto kasneje četrto mesto, leta 1923 pa je osvojil prvo zmago za Alfa Romeo na najpomembnejši dirki Targa Florio, dolgi kar 432 kilometrov. Ob tem je imel na avtomobilu narisano štiriperesno deteljico na belem enakostraničnem mnogokotniku s štirimi stranicami oziroma rombu, ki je nato postala stalnica na vseh Alfinih dirkalnih avtomobilih. Še istega leta se je Ugo Sivocci na testiranju novega dirkalnika P1 v Monzi smrtno ponesrečil. V njegov spomin so podlago deteljice, torej beli romb, prepolovili in rodil se je današnji logotip zelene deteljice na belem trikotniku. Slabih 40 let kasneje so znak sreče ob rojstvu Giuliette namenili tudi vsem najzmogljivejšim cestnim različicam.
Ob praznovanju 60. obletnice Giuliette je Alfa Romeo ponovno obudila spomin na zeleno deteljico in z njo opremila tako Giulietto kot Mita.
Alfini Giulietti Quadrifoglio Verde je namenjen 1.750-kubični turbobencinski motor z 240 'konji' in 340 Nm navora. Za prestavljanje skrbi šeststopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko, imenovan Alfa TCT. Prvič je v kombinaciji z menjalnikom Alfa TCT tudi Lounch Control – asistenca za hitro speljevanje, ki poskrbi, da Giulietta Quadrifoglio Verde z mesta do 100 km/h pospeši v vsega šestih sekundah, nato pa se pospeševanje ustavi pri številki 240 km/h. Za popolno simfonijo poskrbi nov izpušni sistem, ki ušesom ponuja pravi dirkaški zvok. Zunanjost najbolj zaznamuje opazen znak Quadrifoglio Verde, v svetlečo črno antracitno barvo so odeta ohišja vzvratnih ogledal, kljuke, maska in obrobe meglenk, na zadku sta takoj opazni dve veliki izpušni cevi in tudi posebna platišča so velika 17 oziroma 18 palcev.
Tudi v notranjosti pusti Quadrifoglio Verde velik pečat. Nov oziroma drugačen je volanski obroč, novi so merilniki pa tudi sedeži, ki so lahko običajni ali pa povsem športni z integriranimi vzglavniki. Giulietti Quadrifoglio Verde so namenili tudi novo rdečo in mat sivo karoserijsko barvo.
V praksi se Giulietta Quadrifoglio Verde izkaže nadpovprečno dobro. Motor je poskočen in prožen, menjalnik odličen, podvozje pa presenetljivo čvrsto in tiho. Kombinacija vsega naštetega vozniku omogoča res hitro in preprosto vožnjo. Tudi zato, ker je kar 80 odstotkov navora na voljo pri nizkih 1.800 motornih vrtljajih, vseh 100 odstotkov pa od 2.000 do 4.000 vrtljajev. Seveda gredo zasluge tudi Alfinemu sistemu DNA, prek katerega izbiramo različne načine vožnje (dinamični, običajni ali način za vožnjo po slabši podlagi), ter elektronskemu diferencialu Q2, ki poskrbi, da se kolesa v ovinku ne zavrtijo v prazno. Seveda pa se mora vsak nadpovprečno zmogljiv avtomobil tudi enako nadpovprečno hitro ustaviti, kar omogočajo večje in učinkovitejše zavore Brembo. Giulietta Quadrifoglio Verde se ob vsem tem pohvali tudi z bogato serijsko opremo, vseeno pa je na voljo še precej dodatne opreme. Kupci si bodo posebno opremo QV Line pack omislili tudi na Giuliettah s šibkejšimi motorji.
Mitu Quadrifoglio Verde so namenili 1,4-litrski turbobencinski motor s 170 'konji' in 230 Nm navora. Z enakim menjalnikom, kot ga ima Giulietta, torej Alfa TCT, pospeši z mesta do 100 km/h v 7,3 sekunde, največja hitrost pa je 219 km/h. Vozne lastnosti so dobre, vseeno pa se je treba zavedati, v katerem (majhnem) razredu se Mito vozi. Gledano skozi oči Mita, menjalnik deluje dobro, če ga primerjamo z Giulietto, pa se zdi, da je nekoliko zaletav oziroma da prestavljanje ni tako tekoče, predvsem pri umirjeni, počasnejši vožnji. A ker različica Quadrifoglio Verde taki vožnji ni namenjena, cukanja Mitu oziroma menjalniku Alfa TCT ne zamerimo. Oba se nadpovprečno dobro izkažeta pri hitrejši, bolj športni vožnji, to pa je bil tudi glavni cilj Alfinih inženirjev. Tudi Mito ima karoserijske dodatke v antracitno črni barvi, športna odbijača in 17-palčna platišča. Tako kot v Giulietti pusti oprema Quadrifoglio Verde pečat tudi v notranjosti. Tudi Mita si lahko izberete v posebni mat sivi barvi, ki je na voljo tudi pri drugih različicah z opremo Pack QV Line.
Alfa Romeo Mito in Giulietta Quadrifoglio Verde bosta v Sloveniji na voljo pozno poleti, takrat pa bo znana tudi natančna cena. Za orientacijo: v Franciji bo stala Giulietta Quadrifoglio Verde 34.400 evrov, Mito Quadrifoglio Verde pa 24.900 evrov.
Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna