Vozili smo: Audi A1/A1 Sportback

Audi A1 je malček tako po velikosti kot po deležu Audijeve prodaje, a to ne pomeni, da si ne zasluži najboljšega.

15. 1. 2015

Tako se tudi najmanjši Audi ponaša sicer s precej skromno spremenjeno zunanjostjo, zato pa je več novosti v notranjosti in pod pokrovom, predvsem motornih.

Do zdaj, torej v dobrih štirih letih, se je za A1 odločilo več kot 500 tisoč kupcev. Ni ravno veliko, po drugi strani pa tudi ne malo. A1 se sicer res ne more primerjati z drugimi predstavniki v svojem avtomobilskem razredu, vsaj z večino ne, predvsem takrat ne, ko je govor o ceni avtomobila, se pa lahko postavlja z drugimi aduti. Čeprav je majhen, je čistokrvni Audi. To pomeni všečno zunanjost, prefinjeno notranjost, tehnološko dovršenost in učinkovite motorje. A vse to ni poceni in zato je Audijevih enic na cesti precej manj, kot bi jih sicer lahko bilo. Vendar je A1 za marsikoga kljub temu vstop v svet premijskih avtomobilov, saj kar štirje od petih kupcev z A1 postanejo prvič lastniki avtomobila znamke Audi.

S prenovo se oblika avtomobila ni spremenila. Drugačna in v stilu hišnega oblikovanja je prednja maska, prenovljeni so prednja žarometa in zadnje luči, kupci pa lahko ob različnih barvah strehe izbirajo tudi med kar 17 različnimi aluminijastimi platišči velikosti od 15 do 18 palcev. Zaradi drugačne zasnove odbijačev je avto sicer dva centimetra daljši, vendar ne v notranjosti. V njej je še vedno dovolj prostora za voznika in sopotnika, če je polna zadnja klop, mora to z zmerno pomaknjenim sedežem nazaj upoštevati tudi voznik. Po vzoru večjih modelov je zdaj tudi v A1 mogoče izbrati med elegantno in športno notranjostjo, poleg že znanih paketov opreme so tako zdaj na voljo tudi novi paketi Sport line, Design line in Design selection. Ob omenjenih paketih so s prenovo na voljo tudi novo oblazinjenje oziroma barvne kombinacije. Pri Audiju pravijo, da vključno z obema modeloma, torej A1 in A1 Sportback ter različicami S1, kupci lahko izbirajo kar med milijon kombinacijami.

Niso pa nove samo barve. Tudi A1 se po novem ponaša s sistemom Audi connect, ki prinaša povezavo s prenosnim telefonom in svetovnim spletom, vključno s prenosno vstopno točko za druge potnike v avtomobilu. Opcijsko je na voljo tudi MMI Navigacija Plus, ljubitelji glasbe pa si lahko zaželijo tudi ozvočenje Bose.

Pri Audiju pravijo, da so prav vsi motorji (štirje bencinski in dva dizelska od 90 do 192 'konj') novi oziroma prenovljeni, vsaj do te mere, da zdaj zadostujejo normam izpustov Euro6. Tudi na račun serijskega sistema stop-start. Res nova sta dva (bencinski in dizelski) trivaljna motorja. Litrski bencinski se ponaša s 95 'konji' in 160 njutonmetri navora, prostorninsko večji 1,4-litrski TDI pa ponuja 90 'konj' in 230 njutonmetrov navora. Jasno, z njima A1 ni dirkalnik, a za mestno rabo sta povsem dovolj. Bencinskega je treba malce bolj priganjati in več posegati po prestavni ročici, z dizelskim se lahko vozimo precej bolj ležerno. Odvisno od izbranega motorja so menjalniki pet- oziroma šeststopenjski ročni, le pri najmočnejšem bencinskem 1,8-litrskem motorju je menjalnik že serijsko samodejni sedemstopenjski. Zadnji je doplačilna možnost za prav vse druge motorje. Audi zdaj tudi v A1 ponuja sistem Audi drive select (serijsko pri modelih z opremo Sport line in štirivaljnimi motorji). Z njim si voznik prilagaja odzivnost motorja, menjalnika in podvozja (mogoče je tudi ločeno nastavljanje blažilnikov) ter seveda tudi volanskega obroča, pri katerem zdaj za lažje vrtenje skrbi elektrika. Ta seveda poskrbi tudi za to, da je pomoči manj pri večjih hitrostih.

Tako kot v preteklosti je s štirikolesno gnano različico S1 in S1 Sportback poskrbljeno tudi za ljubitelje hitrih avtomobilov: dvolitrski bencinski TFSI ponuja 231 'konj' in 370 njutonmetrov navora, kar zadostuje za pospešek z mesta do sto v vsega 5,8 sekunde in največjo hitrost 250 kilometrov na uro.

Novi Audi A1 bo v Slovenijo predvidoma pripeljal marca prihodnje leto. Cene sicer še niso znane, a bodo v okviru prejšnjih, kar pomeni, da bo za najcenejši A1 treba odšteti vsaj 17 tisoč evrov. Tudi zato so prodajne številke bolj skromne – zastopnik si želi, da bi prihodnje leto prodali sto Audijev A1 Sportback in 20 trivratnih A1.

Besedilo: Sebastjan Plevnjak, foto: tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Čeprav majhen, že na prvi pogled jasno kaže, da je Audi.

  • Motorji

    Motorna izbira je v primerjavi s konkurenco več kot odlična, za evre se da dobiti ob samodejnem sedemstopenjskem menjalniku z dvojno sklopko tudi štirikolesni pogon.

  • Notranjost in oprema

    A1 tudi z notranjostjo, izbranimi materiali in natančno izdelavo takoj pove, iz katere družine je.

  • Cena

    Cena v Sloveniji še ni znana, a glede na sedanji model bo kar zasoljena.

Prva ocena

Audi A1 je resnično lahko vstopnica v svet premijskih avtomobilov. Prinaša in ponuja vse tisto, kar imajo večji avtomobili, pri tem pa kupec ni prikrajšan za odlične materiale, kakovostno in natančno izdelano notranjost ter navsezadnje odlične motorje, menjalnike in pogon. Upoštevati pa mora, da premijski avtomobili pač niso poceni.

Podatki

Model: 1.6 TDI

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 85/116 pri 3.250
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R5; S7; spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.469
Dolžina x širina x višina (mm): 4.973 x 1.740 x 1.416
Prtljažnik (l): 270–920
Masa praznega vozila (kg): 1.150; 1.175*
Največja hitrost: 200
Pospešek (0-100km/h): 9,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 3,5; 3,7*
Izpust CO2(g/km): 92; 97*
Opombe:

* samodejni menjalnik S-tronic

Model: 1.4 TDI ultra

Motor (zasnova): turbodizelski, 3-valjni, 12V
Gibna prostornina (cm3): 1.422
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 66/90 pri 3.250
Največji navor (Nm pri 1/min.): 230 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R5; S7; spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.469
Dolžina x širina x višina (mm): 4.973 x 1.740 x 1.416
Prtljažnik (l): 270–920
Masa praznega vozila (kg): 1.090; 1.120*
Največja hitrost: 182
Pospešek (0-100km/h): 11,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 3,4; 3,6*
Izpust CO2(g/km): 89; 94*
Opombe:

* samodejni menjalnik S-tronic

Model: 1.8 TFSI S tronic

Motor (zasnova): turbobencinski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.798
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 141/192 pri 5.400
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.250
Menjalnik, pogon: S7, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.469
Dolžina x širina x višina (mm): 4.973 x 1.740 x 1.416
Prtljažnik (l): 270–920
Masa praznega vozila (kg): 1.180
Največja hitrost: 234
Pospešek (0-100km/h): 6,8
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,6
Izpust CO2(g/km): 129

Model: 1.4 TFSI COD

Motor (zasnova): turbobencinski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.368
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R6, S6, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.469
Dolžina x širina x višina (mm): 4.973 x 1.740 x 1.416
Prtljažnik (l): 270–920
Masa praznega vozila (kg): 1.120; 1.130*
Največja hitrost: 215
Pospešek (0-100km/h): 7,8
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,7
Izpust CO2(g/km): 112; 109*
Opombe:

* samodejni menjalnik S-tronic

Model: 1.4 TFSI

Motor (zasnova): turbobencinski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.368
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 92/125 pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 200 pri 1.400
Menjalnik, pogon: R6, S7, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.469
Dolžina x širina x višina (mm): 4.973 x 1.740 x 1.416
Prtljažnik (l): 270–920
Masa praznega vozila (kg): 1.080; 1.115*
Največja hitrost: 204
Pospešek (0-100km/h): 8,8
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,9
Izpust CO2(g/km): 115, 112*
Opombe:

* samodejni menjalnik S-tronic

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri