Ne še jutri, a od februarja bodo tudi Audijevi kupci lahko izbrali svojega – Golfa.
Gledano tehnično je A3 tretja novost skupine Volkswagen na njihovi novi modularni prečni platformi, konstrukcijskem izhodišču, na katerem nastajajo številne novosti. Spoznali smo že dve, trivratnega Audija A3 in Volkswagnovega Golfa, ob Audijevem A3 Sportbacku pa skoraj sočasno na trg prihaja še Seatov novi Toledo. A če lahko vsem pripisujemo enake konstrukcijske osnove, je z zunanjim videzom in tudi voznimi občutki drugače. Dovolj samosvoji so. A3 Sportback tistih, ki že poznajo njegovo krajšo trivratno različico (o merah in primerjavah v posebnem okviru!), ne more presenetiti. Lahko jih le razveseli, če se jim je zdel A3 nekoliko premalo prostoren. Vozni vtis je dokaj podoben, čeprav je bila tokrat za preizkus na voljo tudi malo manj tehnološko 'napredna' različica – z 1,2-litrskim turbobencinskim ali 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem namreč zdaj tudi v Audiju A3 najdemo poltogo zadnjo premo (namesto večvodilne v močnejših različicah). Kakšna je razlika v konstrukciji, je med običajno vožnjo težko ugotoviti, zaradi 'boljše' preme pa lahko kakšno desetinko sekunde bolj vodljivo vzmetenje občutimo v ovinkih šele pri večjih hitrostih. Tudi glede udobja je težko ugotavljati razlike, ker so te lahko povezane tudi s kolesi drugačnih mer, ki jih pri Audiju vgrajujejo v različne variante.
Omejimo se torej na videz in prepričljive motorje. Audi A3 Sportback naredi zelo prijeten vtis. Značilna družinska linija mu sploh ne škodi, podaljšan zadek z dodatnimi vrati in tretjim bočnim oknom tudi ne. Morebiti je prav zaradi tega zanimiv in drugačen od dveh največjih tekmecev, Beemvejeve Enke in Mercedesovega Aja. Če ga pogledamo v bok, je ta enako dinamičen kot pri trivratnem, kromirana letev na obeh robovih strehe je elegantno dopolnilo. Pri maski in zadku razlik ni.
Če zapišem, da je že najmanjši motor v Audiju A3 Sportbacku (1.2 TFSI) povsem sprejemljiv in zmogljiv (enako seveda velja tudi za novi 1.6 TDI), me bodo tisti, ki prisegajo na nekaj deset ali celo sto 'konj' močnejše stroje, ki smo jih sicer že vajeni iz različic drugega rodu A3, seveda čudno pogledali. A oba dodatna motorja se zdita dovolj, seveda ne za vsakogar, a v osnovnem modelu (pa naj ta uporablja bencinsko ali dizelsko gorivo) vam zaradi zmogljivosti nikakor ne bo nerodno. Tistim, ki pri Audiju A3 Sportbacku hočejo več, pa bo tudi ustreženo. Časovnega okvira, kako bodo dobavljive posamezne motorne različice, še ni mogoče napisati, pri Audiju omenjajo dvolitrski TDI s 184 'konji', a bo tudi ta dobavljiv kasneje, kar seveda pomeni sredi prihodnjega leta. Neopredeljeno je tudi, kdaj bodo na voljo dvosklopčni menjalnik (šest- ali sedemstopenjski), štirikolesni pogon Quattro in še kaj.
Petvratni Audi A3 Sportback si bo vsekakor tudi pri nas našel dovolj kupcev, tudi zato, ker je uporabnejši od obeh različic s tem imenom.
Prilagodljive mere modularne prečne platforme
Drugi rod Audija A3 se je že prilagajal potrebam kupcev, trivratni je bil za okroglih 50 milimetrov krajši od petvratnega Sportbacka, a imela sta povsem enako medosno razdaljo in posledično tudi zelo podobne notranje mere, skupaj z nezadovoljivim prostorom za kolena večjih potnikov zadaj. Nova platforma, na kateri bo v kratkem skupina Volkswagen za različne znamke predstavila nekaj novosti, omogoča prilagajanje razdalje med prednjimi in zadnjimi kolesi. Tako je zdaj pri tretjem A3 s petero vrat med prednjo in zadnjo osjo za 35 milimetrov več prostora, karoserija pa je za slabih 70 milimetrov daljša. Primerno večji je tudi prtljažnik, pri prejšnjem trivratnem A3 je sprejel najmanj 350 litrov prtljage, zdaj je najmanjša prostornina 365 litrov (+ 15 l), pri Sportbacku je razlika manjša – prej 370 litrov, zdaj za 10 litrov več.
Še primerjava z Golfom: Golf sedmega rodu je 65 milimetrov krajši od A3 Sportbacka, a ima skoraj enako medosno razdaljo – 2.637 milimetrov. Enaka je tudi prostornina obeh prtljažnikov.
besedilo: Tomaž Porekar, foto: tovarna