Vozili smo: Audi A7 Sportback

Audi je pred kratkim predstavil prenovljeni A7 Sportback. Petvratni kupe prihaja z novimi motorji, drugačnimi samodejnimi menjalniki, spremenjeno masko z lučmi LED ter novim zabavnim infosistemom.

13. 9. 2014

A7 so v Audiju zasnovali tako, da so združili športnost in čutnost kupeja z udobjem limuzine in uporabnostjo Avanta. Pravzaprav se je še najmanj spremenil zunanji videz. Spremenjena maska (z drugačno obliko okvirja) in kombinacija luči (prednjih žarometov in zadnjih) s tehniko LED takoj nakažeta na nov pristop. A največ novega je pod motornim pokrovom. Zdaj izbiro dopolnjujejo motorji: dva nova TFSI-ja ter trije novi TDI-ji, vsi ustrezajo normam EU6. Osnovna različica ima dvolitrski štirivaljnik TFSI in zmore 252 'konj', osnovni V6 TDI pa 216 'konj'. Zadnji je v različici s prednjim pogonom (in oznako Ultra) zdaj na voljo z novim dvosklopčnim S-tronicom, ki je nadomestil ne preveč uspešni multitronic (neskončnostopenjski menjalnik). Večina motorne opreme je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom. V Audiju A7 Sportback 3.0 TDI Competition je vgrajen motor 3.0 TDI biturbo clean diesel. Prilagoditve puhala in odmičnih gredi njegovo moč v primerjavi z izhodiščnim modelom povečajo še za dodatnih 7, na 326 'konj'. Pri pospeševanju s polno močjo pa je za kratek čas s

funkcijo boost na voljo še dodatnih 20 'konj'. Največji navor je 650 njutonmetrov in je na voljo v območju od 1.400 do 2.800 vrtljajev na minuto.

Dinamični podporni vozni sistem Audi drive select je zdaj serijski, elektrodinamični volanski sistem je mogoče dopolniti z dinamičnim volanom, kot dodatna oprema pa je na voljo tudi prilagodljivo zračno vzmetenje z več programi.

Serijski je v Audiju A7 tudi zabavni infosistem MMI, kot dodatek je zdaj na voljo tudi projicirni sistem v voznikovo vidno polje ('head-up display'). Mogoče pa je dobiti še navigacijski sistem s podpornim grafičnim procesorjem znamke Nvidia in visokoločljivostnim osempalčnim zaslonom.

A7 bo v marsičem najavil le nekaj mesecev pozneje predstavljenega prenovljenega A6. Za Slovenijo cene še niso znane, saj je njegov prihod na trg predviden za november. Osnovni A7 2,0 TFSI bo v Nemčiji stal 51.300 evrov, 3,0 TDI Ultra 54.800 evrov, 3,0 TDI Quattro 57.550 evrov ter 3,0 TDI Competition 72.000 evrov.

V vožnji prepričata tako najvarčnejši dizel z modelsko oznako Ultra kot tudi najmočnejši TDI Competition. Prenova je v marsičem še izboljšala vozni vtis, že po nekaj kilometrih pa smo se lahko prepričali, da je tudi s šestvaljnikom mogoče zares varčevati z gorivom.

Prenovljeni sta tudi različici S7 Sportback in RS7 Sportback, obe s štirilitrskim bencinskim motorjem V8 biturbo (450 ali 560 'konj'), pri obeh so dodali tudi tehnologijo COD – cylinder on demand, torej lahko delujeta le s polovičnim številom valjev, če vsa moč ni potrebna. Cena za S7 bo v Nemčiji 82.300 evrov, RS7 pa bo stal kar 113.300 evrov.

Prvi vtis
  • Videz

    Nenavadna oblika elegantnega velikana še zbuja zanimanje.

  • Motorji

    Prenovljeni motorji so zdaj zmogljivejši in varčnejši.

  • Notranjost in oprema

    Kakovostna in elegantna je tudi notranjost, peta vrata na zadku mu dodajo uporabnost.

  • Cena

    Za tisto, kar kupec dobi, so cene primerne, a seveda le, če upoštevamo tudi to, da gre vendarle za premijski razred.

Prva ocena

A7 je v vsem precej nad A6, čeprav gre za temeljito predelano zasnovo prav tega.

Podatki

Model: 2,0 TFSI

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.984
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 185/252 pri 6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 370 pri 1.600 do 4.700
Menjalnik, pogon: R6 ali DS7; spredaj ali štirikolesni
Prednja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Zadnja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2,914
Dolžina x širina x višina (mm): 4,969 x 1,911 x 1,420
Prtljažnik (l): 535–1.360
Masa praznega vozila (kg): od 1.700
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 6,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,2
Izpust CO2(g/km): 144

Model: 3,0 TFSI

Motor (zasnova): 6-valjni, V, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 2.995
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 245/333 pri 6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 2.900 do 5.300
Menjalnik, pogon: DS7; spredaj ali štirikolesni
Prednja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator/zračno vzmetenje
Zadnja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator/zračno vzmetenje
Medosna razdalja (mm): 2,914
Dolžina x širina x višina (mm): 4,969 x 1,911 x 1,420
Prtljažnik (l): 535–1.360
Masa praznega vozila (kg): od 1.700
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 5,3
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,6
Izpust CO2(g/km): 176

Model: 3,0 TDI Ultra

Motor (zasnova): 6-valjni, V, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 2.967
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 160/218 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 1.250 do 3.750
Menjalnik, pogon: DS7; spredaj
Prednja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator/zračno vzmetenje
Zadnja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator/zračno vzmetenje
Medosna razdalja (mm): 2,914
Dolžina x širina x višina (mm): 4,969 x 1,911 x 1,420
Prtljažnik (l): 535–1.360
Masa praznega vozila (kg): od 1.700
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 7,3
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,7
Izpust CO2(g/km): 122

Model: 3,0 TDI Quattro

Motor (zasnova): 6-valjni, V, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 2.967
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 160/218 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 1.250 do 3.750
Menjalnik, pogon: DS7; štirikolesni
Prednja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator/zračno vzmetenje
Zadnja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator/zračno vzmetenje
Medosna razdalja (mm): 2,914
Dolžina x širina x višina (mm): 4,969 x 1,911 x 1,420
Prtljažnik (l): 535–1.360
Masa praznega vozila (kg): od 1.700
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 6,8
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,2
Izpust CO2(g/km): 136

Model: 3,0 TDI Quattro

Motor (zasnova): 6-valjni, V, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 2.967
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 200/272 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 580 pri 1.250 do 3.250
Menjalnik, pogon: DS7; štirikolesni
Prednja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator/zračno vzmetenje
Zadnja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator/zračno vzmetenje
Medosna razdalja (mm): 2,914
Dolžina x širina x višina (mm): 4,969 x 1,911 x 1,420
Prtljažnik (l): 535–1.360
Masa praznega vozila (kg): od 1.700
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 5,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,2
Izpust CO2(g/km): 136

Model: 3,0 TDI Competition

Motor (zasnova): 6-valjni, V, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 2.967
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 240/326 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 650 pri 1.250 do 3.250
Menjalnik, pogon: S8; štirikolesni
Prednja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator/zračno vzmetenje
Zadnja prema: večvodilska prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator/zračno vzmetenje
Medosna razdalja (mm): 2,914
Dolžina x širina x višina (mm): 4,969 x 1,911 x 1,420
Prtljažnik (l): 535–1.360
Masa praznega vozila (kg): od 1.700
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 5,1
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,1
Izpust CO2(g/km): 162