Vozili smo: Audi Q3/RS Q3

Tako kot številni novodobni križanci tudi Audi Q3 žanje velike uspehe. Da bo tako tudi ostalo, so ga rahlo prenovili.

8. 1. 2015

Zgolj po treh letih seveda še ni čas za temeljito prenovo, zato je tokratna zgolj kozmetične narave. Zdaj je tudi Audi Q3 dobil novo prednjo masko, ki ga bo še temeljiteje povezovala s preostalimi družinskimi člani. Poleg nje sta nova žarometa, ki se poslej že serijsko ponašata s tehnologijo ksenon plus, skupaj z dnevnimi LED-lučmi. Doplačilno so zdaj tudi v Q3 na voljo diodni žarometi. Niso pa novi samo žarometi, ampak tudi zadnje luči, ki se prav tako ponašajo z LED-tehnologijo in novimi dinamičnimi smerniki. Njihov utripajoči signal v dveh desetinkah sekunde utripne od notranjega dela luči proti zunanjemu in tako še očitneje ponazori, v katero smer bo vozilo zavilo.

Še manj sprememb je doletelo notranjost. Ob nekaterih novih materialih oziroma barvnih kombinacijah je treba omeniti tudi navigacijo MMI+. Ta zdaj ponuja prepoznavo prometnih znakov in tako (vsaj približno) voznik ve, kolikšna je hitrostna omejitev na cesti, po kateri se vozi, hkrati pa mu prek modula Audi connect omogoča še prostoročno telefoniranje in povezavo s spletom. Integrirana dostopna točka WLAN tako potnikom v vozilu omogoča, da lahko s svojimi napravami (telefon, tablice, računalnik) brskajo po internetu, pošiljajo in prejemajo elektronsko pošto, za voznika pa so med vožnjo te stvari seveda omejene. A so zato na voljo druge, med njimi tudi spletni radio Audi stream, spletne prometne informacije ter navigacija z aplikacijama Google Earth in Google Street View.

Še največ sprememb je doletelo motorje. Ti se zdaj ponašajo z večjo močjo, a obenem manjšo porabo goriva in čistejšim izpuhom. Tako so pri treh turbobencinskih in štirih turbodizelskih motorjih inženirji poskrbeli za do 17 odstotkov nižjo porabo goriva: 1,4-litrski TSI s sistemom izklapljanja valjev (pri Audiju temu sistemu rečejo COD – Cylinder On Demand) in dvolitrski TDI imata zaradi še posebno nizke porabe oznako Ultra, oba pa zmoreta 110 kilovatov oziroma 150 'konjev'. Dvolitrski TDI je na voljo tudi v nekoliko manj čisti različici Clean Diesel z enako močjo ali s 135 kilovati oziroma 184 'konji', na bencinski strani pa sta tu še dvolitrski TFSI s 180 ali 220 'konji' ter seveda športnejši RS Q3 z dvoinpollitrskim TFSI-jem s 340 'konji'. K zadnjemu sodi sedemstopenjski dvosklopčni S tronic ter štirikolesni pogon s sklopko Haldex pete generacije.

Vožnja? Čeprav je Audi Q3 križanec, se tega v avtomobilu med vožnjo skoraj ne čuti. Tudi zaradi sistema Audi drive select, prek katerega lahko voznik izbira med športnim, normalnim ali udobnim načinom vožnje, posledično se izbiri prilagodita tudi odzivnost motorja in trdota blaženja. Češnja na vrhu torte je seveda različica RS Q3. Petvaljni 2,5-litrski motor se postavlja z 250 kilovati oziroma 340 'konji' ter 450 njutonmetri navora. Vse omenjeno je dovolj, da RS Q3 z mesta do sto kilometrov na uro pospeši v vsega 4,8 sekunde, največja hitrost pa je elektronsko omejena na 250 kilometrov na uro. Omenili smo že, da za prestavljanje skrbi prenovljeni menjalnik S tronic, ki svoje delo opravlja še hitreje in tudi bolj tekoče. Hkrati so nižje prestave zasnovane bolj športno, višje oziroma predvsem sedma pa zaradi večjega prestavnega razmerja skrbi za manjšo porabo goriva. Audi RS Q3 je serijsko opremljen s kar 19-palčnimi platišči, doplačilno so na voljo tudi še za palec večje.

Novi Audi Q3, ki ga še naprej izdelujejo v španski tovarni Martorell pri Barceloni, bo v Nemčiji na voljo februarja, mesec pozneje pa tudi v Sloveniji. Za vstopni Q3 1.4 TFSI 110 kW bo treba odšteti 30.700 evrov, za dizelski 2.0 TDI enake moči pa 31.990 evrov.

Besedilo in foto: Sebastjan Plevnjak, foto: tovarna