Številni menijo, da lepota ni vse. Da šteje, če je človek dober po srcu. Je pri avtomobilih drugače?
Ko beseda nanese na model Q7, se Audijevi strokovnjaki strinjajo, da so s prvo generacijo dosegli, kar so hoteli. Več kot pol milijona prodanih primerkov, predvsem pa prepoznavna prisotnost v premijskem razredu SUV-ov. A napredne tehnologije, lahki materiali, ekološke zahteve in navsezadnje tudi tekmeci silijo avtomobilske znamke v nenehni razvoj in izboljšave. Zato je jasno, da je novi Q7 temeljito boljši od svojega predhodnika. Toda tokrat so šli pri Audiju še korak dlje ‒ novi Q7 ni le boljši od predhodnika, je najboljši Audi oziroma z najboljšo opremo in s kar 31 asistenčnimi sistemi. Srečko bi rekel ‒ kapo dol!
Ker pa je zgodba redkokdaj popolna, se tokrat zatika pri obliki. Navajeni smo že, da je pri Audiju zunanja podoba všečna oziroma za tiste, ki jim Audiji niso všeč, vsaj nesporna. Pri novem Q7 pa z ušesi zaskrbljeno zastrižejo tudi ljubitelji štirih krogov. Že na detroitskem avtomobilskem salonu se je šušljalo, da je novi Q7 bolj MPV kot mačo SUV. A ker je oblika relativna, njena všečnost pa prav tako, naj vsak sam presodi, ali mu je novi Q7 všeč ali pač ne.
Z gotovostjo lahko trdimo, da te dilemo v notranjosti ne bo. Še največji nasprotniki bodo morali priznati, da je všečna. Zaljubljenci v Audije bodo dejali, da je najboljša, mi pa pravimo, da smo se v njej odlično počutili. Kako tudi ne, ko pa so v Q7 združeni vrhunski materiali, nemško natančna izdelava in vrhunska tehnologija. Človek bi težko našel motečo stvar, še teže bi bilo karkoli izboljšati. Sedeži so odlični, z bogato in raznoliko ponudbo bo vsak našel takšne, ki mu najbolje odgovarjajo. Q7 se ponaša z eno največjih notranjosti v segmentu, na izbiro je na voljo vzdolžni pomik za sedeže v drugi vrsti, zadnja dva (v opcijski tretji vrsti) pa lahko zlagamo in postavljamo tudi s pomočjo elektrike.
Toda v novem Q7 ne šteje le tisto, kar vidimo. Od svojega predhodnika je lažji 325 kilogramov (zdaj tehta v osnovni različici manj kot dve toni), skupaj z novimi asistenčnimi in večpredstavostnimi sistemi pa posledično ponuja vrhunske zmogljivosti, udobje (in ugodje) ter varnost. Manjšo maso so dosegli z rabo različnih lahkih materialov, pri čemer je zgolj karoserija lažja za 71 kilogramov, vrata, ki so po novem aluminijasta, pa so lažja za kar 91 kilogramov.
Že samo zaradi manjše mase je jasno, da je krepko boljša vozna dinamika. Stalni štirikolesni pogon Quattro je serijski, za prestavljanje skrbi zgolj prenovljeni osemstopenjski samodejni menjalnik (tiptronic). Q7 so namenili novo zasnovo petvodilnih kolesnih obes, doplačilno je na voljo tudi štirikolesno krmiljenje. Pri majhnih hitrostih se vsa kolesa obračajo v enako smer, pri večjih pa se zadnji kolesi obračata v nasprotni smeri kot prednji. Voznost je tako še boljša, predvsem pa okretnost, ki bo prišla do izraza predvsem v mestni gneči, kjer bo imel Q7 zaradi štirikolesnega krmiljenja za kar cel meter manjši obračalni krog.
Kot že zapisano, se novi Q7 postavlja s številnimi asistenčnimi in multimedijskimi sistemi. Infozabavni sistem MMI je temeljito prenovljen, za upravljanje služijo velika površina, občutljiva za dotik, gumbi na večfunkcijskem volanskem obroču in seveda glasovno upravljanje. Nove storitve ponuja tudi sistem Audi Connect, izboljšano je povezovanja s telefoni in tablicami, saj Q7 potnikom ponuja hitro brezžično omrežje (LTE), pri čemer si kupec lahko za animacijo potnikov zadaj omisli čisto pravo Audijevo tablico, nameščeno za vzglavnika prednjih dveh sedežev. Brez skrbi, če ste pomislili na najhujše ‒ sta odstranljivi in ju lahko vzamete sabo, a tudi zato, ker sta narejeni tako, da se pri morebitni nesreči ne razbijeta oziroma ne poškodujeta potnikov, nista ravno najlažji.
Za marsikoga pa so veliko več kot večpredstavnost vredni asistenčni sistemi. Q7 se ponaša s številnimi, pri Audiju pravijo, da jih ima največ v svojem razredu. Tudi ali predvsem zaradi njih je novi Q7 lahko vodljiv, enostaven v vožnji in pozoren na nevarnosti tudi takrat, ko na njih ni ne voznik ne potniki v avtu. Izpostaviti velja adaptiv cruise control z asistenco za zastoje v gostem prometu, ko zna avto sam slediti vozilom spredaj, vključno s samodejnim ustavljanjem in speljevanjem, asistenco za manevriranje s prikolico (ja, še lažje bo vleči težke in velike jahte), Q7 zdaj skrbi in preprečuje tudi nalete pri speljevanju v križišču (ko skušamo zaviti levo in spregledamo nasproti vozeči avto), nam pa je bila najbolj všeč prediktivna asistenca, kjer sistem (skupaj z navigacijo in aktivnim tempomatom) med vožnjo nenehno spremlja cesto, prilagaja hitrost (bere prometne znake!) ter samodejno zmanjša hitrost pred ostrimi ovinki, zna pa elegantno izpeljati (beri zavirati pred njim in pospeševati po njem) tudi krožna križišča. Odlično in pohvalno.
Kaj pa motorji? Znanosti in tople vode pri Audiju niso odkrivali. Trenutno sta v ponudbi dva, bencinski in dizelski. Oba se pohvalita z neposrednim vbrizgom goriva, ob pomoči turbopuhal pa zagotavljata zadostno moč in še večji navor. Pri tem je treba omeniti, da sta v primerjavi s predhodniki varčnejša za kar 28 odstotkov (tudi na račun manjše mase vozila). Pozneje se jima bo pridružil še 218 'konjski' trilitrski TDI, za katerega v tovarni obljubljajo, da bo porabil zgolj nekaj več kot pet litrov plinskega olja za sto prevoženih kilometrov. Še varčnejši bo seveda priključni hibrid, ki bo skupaj z dizelskim motorjem ponujal kar 373 sistemskih 'konj' in 700 njutonmetrov navora, za sto prevoženih kilometrov pa bo porabil vsega 1,7 litra plinskega olja.
A do takrat je še daleč in mi smo med testnimi vožnjami preizkusili najzmogljivejši različici. Bencinska je suverena, motor se z veseljem vrti tudi v višje vrtljaje, medtem ko pri dizelski različici tudi zaradi ogromnega navora priganjanje v visoke vrtljaje ne bo potrebno. Več kot pohvalna je zvočna izolacija, sploh pri dizelskem motorju, saj se ga sliši zgolj pri odločnejšem speljevanju, med samo vožnjo pa skoraj ne. Ne glede na motorno različico pa Q7 navduši z lego na cesti. Svoje kilograme zelo dobro skriva, da začne iz ovinka siliti nos, pa je treba močno povečati hitrost.
In če je motor srce avtomobila, zraven pa prištejemo še vse asistenčne in multimedijske sisteme, je Audi Q7 res dobrega srca.
Poudarki
Novi Q7 je od svojega predhodnika lažji za kar 325 kilogramov in zdaj tehta v osnovni različici manj kot dve toni.
Motorja sta v primerjavi s predhodniki varčnejša za kar 28 odstotkov.
Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto Sebastjan Plevnjak, tovarna
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del