Vozili smo: BMW 2 Active Tourer

Activ Tourer je prvi BMW med enoprostorci. Münchenčani so se morali odločiti za vstop v ta razred že zato, ker hočejo obdržati vodilno mesto med premijskimi ponudniki.

16. 9. 2014

Lotili so se ga pozno, a vsak zakaj ima svoj zato. Zdaj je pri BMW nared tudi primerna tehnična podlaga za takšno enoprostorsko zasnovo – takšna s prednjim pogonom. Tudi bavarski inženirji so ob predstavitvi poudarili, da se na drugačen način enoprostorca pač ne bi dalo uresničiti. Za začetek bo na voljo s tremi motorji, kot osnovni model tudi s turbobencinskim trivaljnikom. BMW 2 Active Tourer pa ni le prvi enoprostorec te znamke in njihov prvi avtomobil s prednjim pogonom, prvič bodo na voljo tudi trivaljni motorji.

Zunanjost je razpeta med osnovno zasnovo, nekakšno škatlo s prednjim prostorom za motor, in oblikovnimi zahtevami znamke BMW. Nastala je presenetljivo všečna avtomobilska zunanjost z značilnimi potezami vseh BMW-jev: z ledvičasto masko, večjimi površinami, na katerih se izmenjujejo vbočene in izbočene ploskve, pa tudi z značilnim trapezastim tretjim oknom (Hofmeisterjev nalom). Preseneti tudi zmerna višina avtomobila, saj je najnižji v razredu (zgolj za 1,5 cm višji od Astre Sportstourer, denimo). Aerodinamika je tudi odlična, saj je količnik zračnega upora le 0,26.

Kljub zmernim zunanjim meram pa je novi Active Tourer dovolj prostoren in uporaben, da ga upravičeno lahko uvrstimo med enoprostorce. Prilagodljivost zadnje klopi je zgledna, predeljena v razmerju 40 : 20 : 40. Tudi vzdolžno je pomična, sovoznikovo naslonjalo pa tudi zložljivo in tako omogoči nalaganje celo do 240 centimetrov dolgih predmetov v potniško kabino. Ergonomskost vseh upravljalnih pripomočkov je prav tako zgledna, sredinski zaslon za nadzor nad infozabavnostjo pa je na voljo tudi v osnovni različici.

Osnovnega trivaljnega turbobencinskega motorja resda nismo mogli preskusiti, tako da bo sodba o njem morala počakati na morebitni dodatni poskus. Obe drugi različici se glede pogona solidno izkažeta. Dvolitrski turbodizel (kljub oznaki 218) je seveda znan iz nekaterih drugih modelov BMW, a tudi prenovljen in nekoliko močnejši. Predvsem prepriča navor. Še zmogljivejši je turbobencinski dvolitrski štirivaljnik (z oznako 225i). Ta v izteku serpentinskih zavojev dokaže, da bi tolikšno moč na cesto laže spravili s štirikolesnim pogonom – ki ga pri BMW obljubljajo za konec leta. Tedaj bosta na voljo še dve dodatni motorni različici, tudi osnovna turbodizelska z novim trivaljnikom. BMW ponuja šeststopenjski ročni menjalnik kot osnovno opremo pri manj zmogljivih različicah, 225i je na voljo zgolj z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom (tokrat so prvič za prečno vgradnjo uporabili tistega od dobavitelja Aisina). Pri vseh je seveda vgrajen sistem občasnega izklopa in vklopa delovanja motorja (start-stop).

Tudi v Active Tourerju bo seveda na voljo večina elektronsko podprtih dodatkov iz dolgega spiska pri BMW. V osnovni različici je že kar bogata serijska oprema, na primer tipalo trka in dinamični nadzor stabilnosti z razširjeno vsebino, šest varnostnih vreč oziroma zaves, kombinacija dnevnih luči in funkcij žarometov, ročna klimatska naprava, zagon brez ključa, vtičnici za AUX in USB ter potovalni računalnik. Brez doplačila sta na voljo celo dve barvi – bela in črna. Nekoliko bolj bodo v denarnico morali seči vsi, ki želijo pritrdilni sistem ISOFIX, ker je zanj treba doplačati – kljub 'družinsko' naravnani zasnovi modela.

Vtis pri vožnji žal ni popoln. Poletno intenzivno deževje v avstrijskem alpskem svetu ni ravno pravo izhodišče za preverjanje mejnih značilnosti lege na cesti, a zdi se, da je tudi dvojka Active Tourer povsem v slogu preostalih modelov pri BMW. Gre za prvi pravi BMW s prednjim pogonom. Kljub temu se zdita tako dobra lega kot solidno udobje zagotovljeni. Medtem ko se je turbodizel v povezavi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom izkazal v vseh pogledih (tudi preciznost vodenja prestavne ročice), velja pohvaliti tudi osemstopenjski samodejni menjalnik za povsem neopazno spremljanje dogajanja na cesti v običajnem programu ter dokaj športen način pretikanja v programu S.

BMW 2 Active Tourer bo do prvih slovenskih kupcev prišel konec septembra. Tistim, ki se zdi novost premalo prostorna, pa še prišepnimo: prihodnje leto prihaja tudi podaljšana različica.

Besedilo: Tomaž Porekar, foto: tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Kljub enoprostorski zasnovi Active Tourer kot pojava ohranja vse poteze značilne oblike BMW-jev.

  • Motorji

    Večji bencinski s preobilico moči, dizelski pa znan in sprejemljiv.

  • Notranjost in oprema

    Kljub razmeroma standardnim zunanjim meram notranjost ponuja dovolj prostora in nenavadno dobro prilagodljivost, solidni so tudi uporabljeni materiali.

  • Cena

    Primerne premijske glede na znamko.

Prva ocena

Vstop bavarske znamke med enoprostorce je brez napak, prilagodljivost na primerni ravni, jeseni še izpopolnjena motorna ponudba.

Podatki

Model: 218i

Motor (zasnova): 3-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.499
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 100/136 pri 4.500 do 6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 220 pri 1.250
Menjalnik, pogon: R6 ali S8; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.670
Dolžina x širina x višina (mm): 4.342 x 1.800 x 1.555
Prtljažnik (l): 468–1.510
Masa praznega vozila (kg): 1.320
Največja hitrost: 205
Pospešek (0-100km/h): 9,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,2–4,9
Izpust CO2(g/km): 120–115

Model: 225i

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.998
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 170/231 pri 4.750 do 6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 350 pri 1.250
Menjalnik, pogon: S8; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.670
Dolžina x širina x višina (mm): 4.342 x 1.800 x 1.555
Prtljažnik (l): 468–1.510
Masa praznega vozila (kg): 1.430
Največja hitrost: 240
Pospešek (0-100km/h): 6,6
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,0–5,8
Izpust CO2(g/km): 139–135

Model: 218d

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.995
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 4.0 00
Največji navor (Nm pri 1/min.): 330 pri 1.750 do 2.250
Menjalnik, pogon: R6 ali S8; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.670
Dolžina x širina x višina (mm): 4.342 x 1.800 x 1.555
Prtljažnik (l): 468–1.510
Masa praznega vozila (kg): 1.375
Največja hitrost: 208 (210)*
Pospešek (0-100km/h): 8,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,3–4,1
Izpust CO2(g/km): 113–109
Opombe:

*s samodejnim menjalnikom