Vozili smo: BMW 435i

3. 9. 2013 | Tomaž Porekar
Deli

Tako kot že pred časom z dvema oznakama, 5 za limuzino in 6 za kupe, je zdaj BMW ločil dosedanji različici 'trojke' in v svojo ponudbo dodal novo številko.

Vedno širša ponudba avtomobilov izdelovalce sili k iskanju novih imen za svoje avtomobile. Pri BMW-ju imajo glede tega manj težav kot pri tekmecih, saj je med dosedanjima oznakama modelov 3 in 5 ostala nezasedena številka 4. No, zdaj ne več. Po logiki stvari je BMW 4 kupe, tako kot je po podobni 'filozofiji' nastala šestica. Ali lahko tudi pri 4 pričakujemo dodatne karoserijske različice? Delno je odgovor pozitiven, saj bo BMW kupeju že konec leta dodal kabriolet, takšnega s kovinsko streho. Ni pa znano, da bi serijo 4 v kratkem dopolnili z različico Grand Coupé, kot so storili pri seriji 6.

V dosedanji seriji 3 je bil kupe nepogrešljiv, kupce so od leta 1991 razveselili že trije rodovi tega modela. 4 Coupé je seveda nastal iz nove 'trojke', a je namenjen podobnim kupcem. Takšnim, ki iščejo primerno športnost, seveda tudi primerno moč pod prednjim pokrovom in še pomembno podrobnost – pogon zadaj. Tu je tudi vse tisto, kar si kupci obetajo od znamke BMW: premijski prestiž, možnost najrazličnejših dodatkov, takšnih zgolj za več udobja, še več pa takšnih, ki vozniku omogočajo, da se čim bolj približa znanemu reklu Bavarcev – veselje v vožnji.

Svojo vlogo so seveda odigrali oblikovalci, novi BMW 4 je oblikovan v družinskem slogu, spremembe v primerjavi z dosedanjim 3 Coupéjem pa so seveda takoj opazne. 4 Coupé je za malenkost daljši, in sicer za 26 milimetrov, a se je medosna razdalja povečala za 50 mm, tako so lahko za 13 mm skrajšali prednji previs, zadnjega pa za 11 mm. Novinec je tudi za 43 mm širši, pri tem pa velja omeniti, da so v primerjavi s 3 Coupéjem razširili prednji kolotek za 45 mm, zadnjega pa kar za 80 mm. Oblikovalci so imeli nalogo, da z zunanjostjo serije 4 uresničijo slogan znamke – veselje v vožnji (Freude am Fahren). To se jim je dokaj dobro posrečilo, kar seveda ne velja zgolj za videz novosti.

Izhodišče za podvozje je ponudila sedanja serija 3, pri prednji premi je dodana zveza med karoserijo in nosilcem preme, kar je izboljšalo prenos prečnih sil na karoserijo in omogočilo boljše reakcije podvozja pri vožnji v ovinkih. Pri štirici je ob serijski pomoči servotronic možen tudi dodaten športni volanski mehanizem. Razdelitev teže med prednjo in zadnjo premo je 50 : 50. Težišče je znižano in z manj kot 500 milimetri do zdaj najnižje pri običajnih serijskih modelih BMW.

Novi bavarski kupe je tudi aerodinamično precej boljši kot predhodnik. S količnikom 0,28 se je zelo približal M3 Coupéju. Pri tem so se Bavarci potrudili izboljšati spodnji del karoserije. Dodatna zanimivost je vodenje zračnega toka skozi spodnje odprtine na sprednjem delu avtomobila. Tu so v odprtinah spodnje maske (ki sicer spominja na pasjo kost) nameščeni posebni zračniki, ki jim pri BMW pravijo zračne zavese. Od tam zrak vodijo do sprednjih blatnikov, kar zmanjšuje običajno vrtinčenje zraka v njih. Za primeren tok zraka skozi blatnike pa poskrbijo še z oddušniki, odprtinami na karoseriji takoj za blatnikoma. Ta novost je izboljšala aerodinamični količnik za malenkost, z 0,282 na 0,28, a je vsak še tako majhen ukrep v končnem seštevku seveda tudi pomemben.

V začetni ponudbi so trije različni motorji, ob dveh štirivaljnih dvolitrskih motorjih (bencinskem in dizelskem s turbopomočjo) pa najmočnejšemu, trilitrskemu šestvaljniku v modelu z oznako 435i, za boljše polnjenje pomaga puhalo. BMW je v svoji motorni ponudi že popolnoma preklopil na turbotehnologijo, tudi vsi trije motorji iz štirice imajo puhala s sistemom twin scroll, kar zagotavlja izobilje moči in navora. BMW je sicer podjetje, ki prisega na zadnji pogon, a oba bencinska motorja dobite tudi s štirikolesnim xDriveom, vsi so v osnovi opremljeni s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, a je pri vseh možna tudi izbira učinkovite osemstopenjske 'avtomatike'. Od konca leta bodo v 4 na voljo še trije motorji, 420i Coupé bo imel motor s 135 kW (184 'konj'), 430d bo imel 190 kW (258 'konj'), 435 d xDrive pa 230 kW (313 'konj'). Tedaj bosta štirikolesni pogon kot dodatek dobila tudi oba modela 420.

Pri konstrukciji so bavarski inženirji poskušali uporabiti tehniko lahke gradnje. Pri tem se niso opredelili za uporabo enega samega materiala, ki bi nadomestil težjega, da je novi BMW 4 v povprečju za 100 kilogramov lažji kot predhodnik, pa so zagotovili s 'shujševalno kuro' vseh delov avtomobila. Kombinacija zmogljivega motorja in odlične lege na cesti upraviči oznako, ki so jo Bavarci omenjali ob predstavitvi. Gre za avtomobil, ki je pravi stroj za vožnjo in omogoča uživanje v vožnji. Za to poskrbi tudi posebno stikalo v štirici, ki so ga Bavarci imenovali 'Fahrerlebniss-Schalter', gumb, s katerim izbiramo med različnimi podpornimi programi za vožnjo. Ob Sportu+ (ki je namenjen bolj zaprtim stezam kot običajnim cestam in je dodatek v opremi Sport Line ali M Sport), so na izbiro še trije programi, 'Sport', 'Comfort' in 'Eco Pro. Vsi imajo svoje specifične nastavitve za pogonski del in podvozje.

Za vozni preizkus je bil na privlačnih cestah v okolici portugalske prestolnice Lizbone na voljo najmočnejši BMW, torej 435i z zadnjim pogonom in opremo Sport. Prilagodljivost tega primerka je zares neverjetna, osemstopenjski samodejni menjalnik se na prvi pogled zdi kot nekaj, kar se s siceršnjo športnostjo ne sklada. A seveda ni tako. Možnost izbire samodejnega ali ročnega načina pretikanja poveča že omenjeno stikalo, s katerim lahko motorne reakcije prilagodimo trenutnim potrebam. Za izbiranje pravega prenosa sta pod volanskim obročem nameščena vzvoda za ročno izbiro in tako se zavite portugalske ceste pa tudi zahtevno dirkališče v Estorilu zdijo primeren vir zabave in uživanja. BMW 4 Coupé je uglajen, a prepriča z močjo in odličnimi voznimi lastnostmi oziroma zanesljivo lego na cesti.

Podrobnejši opis najrazličnejše možne opreme si bomo prihranili, ker je seznam dolg in bo zadovoljil skoraj vse kupce, seveda s pripombo, da bo ob ceni najprej treba globoko zajeti sapo. To še zlasti velja za preizkušeni primerek 435i, katerega izhodiščna cena je 56.750 evrov. To pa ni edina možnost za nakup, saj osnovnega 420d seveda dobite za manj, cena se začne pri 43.600 evrih, 428i pa je nekje vmes, saj stane 48.200 evrov. Kupcem bodo na voljo tri vrste opreme, ki se razlikujejo tudi po zunanjosti: Luxury, Modern, Sport. To bo najbrž še razširilo izbiro (in zapletlo ceno). Kdor čaka na štirico, bo imel še nekaj časa, da si izbere pravo različico, saj na celoten evropski in slovenski trg pride v začetku oktobra.

Tretjina vseh štiric naj bi šla na ameriški trg, pomembna pa sta tudi britanski in nemški, saj bodo evropski kupci kupili polovico vseh.

Besedilo: Tomaž Porekar, foto tovarna

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del