Vozili smo: BMW serija 1 in 3

13. 9. 2012
Deli

BMW je hkrati predstavil nove, a pričakovane manjkajoče kamenčke v mozaiku najmanjših serij, torej 1 in 3. V zadnji je zdaj mogoče izbrati tudi hibridno različico, ki pa zaradi (pre)visoke cene verjetno (še) ne bo pogost avtomobil na slovenskih cestah.

Prvo pričakovano nadaljevanje je serija 1. Ta je bila do zdaj na voljo le s petero vrati, in ker je BMW športna znamka, je bilo seveda pričakovano, da bo Enka kmalu na voljo tudi z le troje vrati. Razlike v primerjavi s petvratno različico so najbolj vidne na boku avtomobila, kjer je bočna linija veliko bolj izrazita. Avtomobil ima elegantno, a športno obliko, pri čemer je v primerjavi s predhodnikom tudi zrasel; v dolžino 85, v medosje 30 in v širino 17 milimetrov. Zaradi slednjega oziroma obratno sta širša koloteka, prednji 51, zadnji pa 72 milimetrov. Zanimiva se zdi izbira sedežev zadaj, saj si je mogoče omisliti zgolj dva, kar se zdi v manjšem avtomobilu dobro in omogoča, da, velikosti avtomobila primerno, vsaj dva potnika zadaj sedita kolikor toliko udobno. No, tudi na račun 21 milimetrov več prostora za noge zadaj. Kljub vsem kabinskim povečavam je za 30 litrov večji tudi prtljažnik (zadnja klop je deljiva v razmerju 40 : 20 : 40) in zdaj skupno ponuja 360 litrov prtljažne prostornine.

Povečana je tudi izbira motorjev in čez čas bo mogoče izbrati tudi BMW-ja 114i, kar pomeni, da bo na voljo nov vstopni model z 1,4-litrskim bencinskim motorjem. Ob tem je Enko doletela tudi čast, da se kot prva okiti s paketom M Performance v navezi z bencinskim motorjem. Trilitrski šestvaljnik z 234 kW oziroma 320 KM razganja od moči, vožnja je zato lahkotna in seveda brez težav izjemno športna – če si to voznik želi oziroma upa in predvsem zna. Od novembra bo Enka na voljo tudi kot BMW 118i (125 kW/170 KM), BMW 120d (135 kW/184 KM) in pa v navezi z BMW-jem 135i ali 120d tudi s štirikolesnim pogonom xDrive, ki bo, tako kot 135i M Performance, na voljo tudi za petvratne različice.

Logično nadaljevanje je tudi karavanska različica limuzinske serije 3, ki jo pri BMW seveda imenujejo Touring. Avto je namenjen predvsem prevozu prtljage, pa je prav, da s tem tudi začnemo. Prtljažnik ponuja 35 litrov več prostornine (skupaj 495), kar sicer ni največ, toda trend velikosti prtljažnika v vedno bolj oblikovno dovršenih karavanih je običajno precej zanemarjen. Z zlaganjem zadnje klopi ni težav, v že znanem razmerju 40 : 20 : 40 omogoča številne kombinacije. Kot tudi ločeno odpiranje okna od zadnjih vrat. Novost, in to zelo dobrodošla, pa je električno odpiranje zadnjih vrat, ki je že del serijske opreme. Pa naj še kdo reče, da imajo premijski avtomobili okrnjeno serijsko opremo! Novi Touring serije 3 je od predhodnika daljši 97 milimetrov, medosje pa je pridobilo 50 milimetrov.

Malce presenetljiv pa je poskus vstopa v svet hibridnih avtomobilov. Pri tem lahko mirno trdimo, da gre prej za prisotnost v avtomobilskem razredu kot pa realno pričakovan velik prodajni uspeh. Tudi na račun velikega in zmogljivega motorja, saj so za 'predelavo' Nemci izbrali limuzinski BMW 335i, torej šestvaljnik z 225 kW oziroma 306 KM. Narobe svet? Neee, razlog je dokaj preprost – v povezavi manjšega (in varčnejšega) motorja z elektromotorjem bi bil prihranek goriva bistveno manjši, izdelava pa še bolj nedonosna. Z BMW-jem ActiveHybridom 3 se lahko izključno na elektriko vozimo približno štiri kilometre in pri tem dosežemo največjo (električno) hitrost 75 km/h. Za to ima zasluge elektromotor z močjo 40 kW (55 KM), ob bencinskem motorju pa celotni pogonski sklop zmore 250 kW oziroma 340 'konj'. Seveda je moči dovolj za normalno, kaj normalno, vrhunsko športno vožnjo, če pa lastnik BMW-ja vseeno želi 'šparati' in igrati vlogo zelenega voznika, lahko z mirno in preudarno vožnjo ter z jadranjem (do hitrosti 160 km/h sistem ob odvzemu plina odklopi pogonski sklop) to celo skoraj stori. Skoraj zato, ker z obljubljeno povprečno porabo 5,9 litra na 100 kilometrov (ki pa je precej nerealna) sicer lahko prihranimo več kot pol običajne porabe bencinskega motorja, a so hibridi namenjeni tudi čistejšemu izpustu CO2, mar ne? ActiveHibrid 3 slednjega v ozračje izpusti 139 gramov na kilometer, kar je več kot denimo vsi dizelski motorji serije 3, vključno s trilitrskim turbodizlom z močjo 190 kW (258 'konj'), ki onesnaži ozračje s 129 g CO2 na prevoženi kilometer.

In glede na to, da je BMW 330d od hibrida cenejši za skoraj okroglih 10.000 evrov (in hibrid od običajnega BMW 335i dražji prav tako za skoraj 10.000 EUR), se verjetno strinjate, da prav veliko hibridov serije 3 na naših cestah (pa verjetno tudi svetovnih) ne bomo videli. (SP)