vozili smo: BMW serija 7

24. 9. 2012
Deli

Številka sedem pri BMW-ju pomeni zgornjo mejo v vsem, to je tudi edina priložnost, da si še lahko omislite 12-valjnik!

Oznako nov v avtomobilski industriji vse znamke po vrsti vse preveč izrabljajo. Tržniki lahko že nove žaromete izrabijo, da predstavijo nov model. Prenovljena Sedmica bavarske tovarne motorjev (no, BMW) ima nove žaromete, kjer izključno uporabljajo tehnologijo svetlečih diod (LED). Pa tudi številni motorji iz res pestre ponudbe so prenovljeni. Po petih letih izdelave so se sicer konstruktorji še pri marsikateri spremembi potrudili. Saj veste, konkurenca ne spi in pri tako tehnološko zahtevnih izdelkih, kot so 'admiralske ladje' premijskih znamk, bi bilo sploh pošteno narobe, če prenovljeni seriji 7 ne bi namenili vsega najboljšega in najnovejšega iz zadnjih let avtomobilskega razvoja. V kateri avtomobil pa naj bi to vgradili, če ne v največjega, najprestižnejšega, no, tudi najdražjega?

V konkretnem primeru pravzaprav govorimo izključno o razkošju, o čemer navsezadnje pričajo tudi cene nove Sedmice.

Novosti na zunanjosti so le stežka opazne, razen spremenjenih žarometov LED gre le za malenkostne lepotne popravke (največ na ledvičasti maski – namesto 12 navpičnih predelkov jih je zdaj le devet).

Nekaj sprememb lahko zaznamo v notranjosti, na primer usnjene sedeže, ki so povsem na novo zasnovani. Le tisti z najboljšim sluhom (in spominom) bodo razločili, da je zdaj serija 7 v notranjosti bolje izolirana pred hrupom. Potnikom na zadnjih sedežih pa je namenjena boljša 'oskrba' glede zabave, dva monitorja z diagonalo 9,2 palca sta večja in z večjo ločljivostjo kot dosedanja.

Ne prvi pogled neopazne, a pomembne so spremembe pri motorjih. V največjem BMW-ju oprema z vrstnim šestvaljnikom ostaja obvezna, zahtevnejši kupci pa si lahko omislijo tudi dva večja motorja. Tisti iz različice 750 je V8, 760 ostaja z 12-valjnikom (V). Edini motor brez dodatne turbopuhalne pomoči pa je osnovni bencinski. V Sedmici je tudi drugi rod hibridnega pogona. Zdaj je kot bencinski motor nameščen tisti iz različice 740, omeniti velja pa tudi precej znižano težo litij-ionskih akumulatorjev. Motor za vse turbodizelske različice je v izhodišču enak, le dodatki (puhala, elektronski menedžment) skrbijo za različne izhodne moči in tudi različne srednje številke v modelnih oznakah, edini, ki že ustreza standardu EU6, pa je najmočnejši turbodizelski. Pri BMW pravijo, da so učinkovitost motorjev glede izrabe goriva povečali za do 25 odstotkov. Razen pri 12-valjniku je pri vseh različicah vgrajen tudi sistem za samodejno zaustavitev in zagon motorja ob kratkih postankih.

Ob opremi notranjosti gre omeniti večfunkcijski zaslon v instrumentni tabli in novo navigacijsko napravo z zaslonom v sredini armaturne plošče. Voznik lahko po svojih željah prilagodi videz merilnikov na večfunkcijskem zaslonu pred seboj, zaslon z diagonalo 10,2 palca pa je zares zadnji krik tehnike in omogoča barvno in grafično zelo različne načine prikazovanja vsega najpomembnejšega od informacij, kar voznik potrebuje. Sredinski zaslon pa zdaj omogoča tudi prikaz v predstavitveni tehnologiji 3D.

Elektronika v skoraj vsem pomaga vozniku, navsezadnje mora zdaj v BMW-ju 7 voznik le še sukati volanski obroč, vse drugo si že lahko nastavi tako, da poteka samodejno, tudi ustavljanje v koloni. To omogoča novi radarski tempomat. Pravzaprav tudi trditev, da mora voznik zgolj sukati volanski obroč, ni povsem točna, saj pomočnik za parkiranje od voznika tega sploh ne zahteva, ampak mora tedaj voznik poskrbeti za izbiro smeri v menjalniku in pritisk na stopalko za plin ali zavoro. Lahko pa se vam tudi zgodi, da vas avtomobil obvesti, da ste utrujeni in potrebujete kratek premor. Elektronika namreč nadzira voznikovo delovanje in iz spremenjenega obnašanja za volanom zazna, ali voznik ni več dovolj osredotočen na vožnjo.

Elektronskih pomagal v BMW 7 je zares veliko in vsega ni mogoče našteti. Vsekakor pa je omembe vredna novost v seriji 7 'ConnectedDrive', program, s katerim se avtomobil poveže z okoljem. Osrednji del tega sta nova navigacijska naprava ter zveza s svetom prek samostojne kartice SIM, ki je nameščena v avtomobilu. Tako so vozniku ves čas na razpolago vse informacije, dosegljive prek telefona ali interneta, interaktivne možnosti navigacije, dobivanje in pošiljanje sporočil prek SMS in e-pošte, pri čemer naprava oboje vozniku prebere, ta pa lahko glasovno sporočila pošilja po eni ali drugi poti ali pa ta način izrabi zgolj za narek (diktat) opomnikov in podobnega za lastno uporabo. Seveda je osnova tudi to, da se s svojim mobilnikom prek bluetootha poveže z napravo.

Kako pa kaj vožnja?

Serija 7 ima zdaj v vseh različicah zračno vzmetenje, vse skupaj je povezano z elektroniko, učinek na udobje med vožnjo pa je odličen. Tudi po dokaj luknjastih cestah Sankt Peterburga in okolice, kjer je potekala predstavitev, se je ta premijski BMW odlično izkazal. Res pa je, da posebnih preizkusov glede novih meja vozne dinamike tega avtomobila ni bilo mogoče narediti, tako da lahko ljudem iz BMW zgolj na besedo verjamemo, da so tudi tu svoje delo opravili odlično. Če sklepamo po vsem drugem v prenovljeni Sedmici, jim je to najbrž res uspelo.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol