Vozili smo: BMW serije 6 Coupe

10. 2. 2012
Deli

Ponavadi gre ravno obrnjeno: najprej naredijo 'običajno' različico,­ šele potem, včasih leto, dve ali tri pozneje, pokažejo izvedbo ­zgoraj brez. Tokrat je novo generacijo odprl prav Cabrio.

Razlaga gospodov iz BMW-ja je takšna: »Ker smo s proizvodnjo začeli decembra, torej je bila dobava vozil načrtovana spomladi, smo želeli najprej lansirati Cabria, ki je takrat bolj prodajno zanimiv.« Tako so kupejevsko šestico začeli izdelovati komaj ta mesec, pri nas pa bodo prvi primerki dobavljivi oktobra (640i, 650i) oziroma šele v veselemu grudnu (640d, 650i x-drive). Če vam bo računovodki- n­ja­ konec leta seštela premalo stroškov, si lahko pomagate z nabavo štirikolesno gnanega službenega vozila. Saj veste, slabo splužene ceste in podobno …

Avtomobil je v primerjavi s predhodnim modelom zrasel: v dolžino za 74 in v širino za 39 milimetrov, obenem pa je postal za pol centimetra nižji. Daljše je tudi medosje (za 75 milimetrov) in vse te spremembe skupaj s spremenjenim dizajnom sestavijo bolj športno naravnano celoto. Oblikovalci so navdih iskali v tekoči vodi, v načinu, kako elegantno se njen tok vije mimo stoječega objekta.

Motorna ponudba obsega tri različice: turbobencinski šest- in osemvaljnik ter turbodizelski šestvaljnik. Novost je možnost različice štirikolesnega pogona x-drive skupaj z najmočnejšim motorjem (žal še ni bila na voljo za preizkus) ter dodatni program Eco Pro, ki poleg možnosti Sport, Sport+ in Comfort vozniku omogoča oziroma ga sili v varčnejšo vožnjo.

Ko z gumbi na sredinskem grebenu izberemo 'špar program', se manjši porabi goriva prilagodi delovanje klimatske naprave, osvetlitve armaturne plošče in 9,2-palčnega zaslona na sredinski konzoli (ta je lahko tudi 10,2-palčni in je fiksen) in seveda pogona, na merilnikih pa se izpiše, za koliko kilometrov smo podaljšali doseg. Razlika med posameznimi programi je sicer hitro zaznavna: če menjalnik v udobnem programu prestavlja mehko in prek grbin prijetno mirno drsi, se v šport­nem motorni vrtljaji, pri katerih elek­tronika osemstopenjskega menjalnika prestavi navzgor, dvignejo, s ceste pa se prek vzmetenja čuti več neravnin.

S kupejem je prišel nov avdiosistem Bang & Olufsen s 16 zvočniki, ki bo zdaj na voljo tudi v Cabriu, preostalo opremo pa že poznate: serijsko so prednje luči biksenonske, za doplačilo si je mogoče omisliti takšne s tehnologijo LED, ki svetijo v ovinek. Z doplačilnega seznama so še dostop do interneta, samodejna pomoč za dolge luči, pod zadnjo modro-belo značko skrita vzvratna kamera, zaznavanje pešcev, barvni projicirni zaslon, aktivni tempomat, opozorilo na menjavo voznega pasu (brez možnosti poprav­ljanja smeri!) in še nekaj danes v tem razredu že običajnih cvetk.

Notranjost je zasnovana vrhunsko, morda smo pogrešali le kakšno odlagalno mesto več, saj ko enkrat držala za kozarca zapolniš s pollitrskima plastenkama, preostane le še zaprt predal pod naslonjalom in tisti v vratih. Še nasvet: skupaj z usnjem nujno izberite hlajene sedeže.

Preizkusili smo le šibkejšo bencinsko različico ali, bolje rečeno, manj zmogljivo, saj 320 'konjev' lahko poskrbi za kar prijetno živahno vožnjo. Zlasti ko izberemo športni program + in izklopimo stabilizacijsko elektroniko.

bese­di­lo: Matevž Hribar, foto: tovarna

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del