Vozili smo: BMW X5

12. 12. 2013
Deli

Pri BMW-ju upajo, da bo tudi tretja generacija modela X5 prav tako uspešna kot prvi dve.

Zgodovina tega avtomobila veliko pove: od leta 1999 so jih prodali več kot 1,3 milijona. Še več: leta 2008 je bil nekaj časa celo najbolje prodajani BMW-jev model v Sloveniji. Toda časi se spreminjajo, kriza in davek sta prestižnejša X5 in X6 precej prizadela, zato obeti (vsaj pri nas) niso najboljši. Kaj pa svet? Ha, glede na to, da X5 izdelujejo v ZDA, ki ob krizi brez težav povečajo javni dolg, se ni bati: na predstavitvi v Kanadi so bili Münhenčani spet optimisti. In nikar ne preskočite teksta prehitro: fotografije resda razkrivajo, da je med prvo in drugo generacijo veliko večja razlika kot med drugo in tretjo, vendar verjemite, da so imeli inženirji o novem X5 veliko povedati.

Medtem ko je pri prvi zamenjavi leta 2006 precej zrasel, je zdaj daljši zgolj za tri centimetre. Zato je tudi prtljažnika več za 30 litrov (zdaj 650, s preklopom zadnje klopi v razmerju 40 : 20 : 40 pa dobimo celo 1.870 litrov!), lahko pa naročite tudi sedemsedežnik. Ker smo o novem X5 pisali že v letošnji 13. številki, bomo le na kratko ponovili najbistvenejše spremembe. Oblikovno je precej dodelan, čeprav na cesti marsikdo ne bo opazil razlik, dokler novinec ne bo parkiran zraven predhodnika. Maska je precej večja in pokončna (človek bi zaradi večje varnosti pešcev pričakoval kaj drugega!) ter se odslej celo dotika dodelanih žarometov (s smerniki na zgornji strani), prednji odbijač gosti večji meglenki, motorni pokrov je veliko bolj 'napihnjen' in ima ostrejše poteze, boka sta dobila reži za odvajanje toplote od prednjih zavor, kromiran okvir bočnih šip in izbočen plastični rob ob robu blatnikov, zadek pa se v slogu nove Petice kiti z dinamičneje oblikovanimi zadnjimi lučmi.

Poleg osnovne specifikacije lahko pri obliki zunanjosti in notranjosti izbirate med dvema paketoma, Design Pure Experience in Design Pure Excellence. Možnosti se ločujeta po obliki, barvi in izbiri materialov, kupci pa imajo tudi možnost kombinacije omenjenih paketov (zunanjost – notranjost). Paket M Sport je seveda posebna zgodba, idealna izbira za tiste, ki se jim športnost pretaka po krvi. Armaturna plošča je nekoliko dodelana, najbolj pa izstopa 10,25-palčni zaslon, ki štrli z vrha sredinske konzole. Medtem ko je imel X5 prej manjši zaslon vgrajen v sredinsko konzolo, ima novinec tanek visokoločljivostni zaslon z odlično grafiko v slogu sodobne televizije, ki krasi že skoraj vsako dnevno sobo.

Po letošnjem poletju so najprej ponujali X5 s tremi motornimi različicami (xDrive30d s 190 kW/258 KM, xDriveM50d s 280 kW/381 KM in xDrive50i s 330 kW/450 KM), od decembra pa lahko kupci obkljukajo še tri možnosti: 25d, 40d in 35i. Zadnja dva imata vselej štirikolesni pogon (xDrive), medtem ko lahko pri prvem izbirate med zadnjim (sDrive) in štirikolesnim pogonom. Tako je novi X5 dobil dizelski štirivaljnik in prvič tudi pogon zgolj na zadnji kolesni par, ki je cenejši za 3.500 evrov. Kako se novi štirivaljnik počuti v X5, vam ne moremo povedati, saj ga na predstavitvi v goratih predelih Avstrije ni bilo med testno floto, lahko pa potrdimo, da bodo novi motorji zadovoljili vse (tudi zahtevnejše) kupce. Dizla imata dve turbopuhali (manjše celo s spremenljivim kotom lopatja), skupni vod in neposredni vbrizg s piezoinjektorji (tlaki do 2.000 barov!), že večkrat nagrajeni trilitrski šestvaljnik pa turbopuhalo s tehnologijo Twin Scroll (ločena pretoka izpušnih plinov), neposredni vbrizg, spremenljivo delovanje ventilov (Valvetronic) in prilagodljivo delovanje odmičnih gredi (dvojni Vanos). Vsi motorji so po beemvejevsko tehnološki biseri, kar jim priznavajo celo tekmeci, čeprav je treba tovarniške podatke o povprečni porabi goriva vzeti z rahlim zadržkom. Osemstopenjski samodejni menjalnik, ki je serijski pri vseh X5, deluje odlično, pri paketu M pa zagotavlja še bolj športne občutke. Pri podvozju lahko izbirate med različnimi načini vzmetenja in blaženja (Comfort, Dynamic, Professional, M Sport), zelo zanimiv pa je program vozne dinamike Eco PRO. Ta je prav tako serijska oprema pri vseh različicah in omogoča manjšo porabo goriva zaradi spremenjenega delovanja motorja, menjalnika, odzivnosti stopalke za plin, delovanja klimatske naprave, ogrevanja sedežev in zunanjih vzvratnih ogledal, hkrati pa omogoča tudi tako imenovano jadranje (menjalnik se med 50 in 160 km/h, ko voznik ne pospešuje ali zavira, loči od motorja, kar voznik opazi v obliki prostega teka motorja) in v kombinaciji z navigacijskim sistemom Professional tudi svetovanje, kako naj voznik vozi, saj predvidi križišče, odcep ali gnečo na cesti. Odvisno od različice je novi X5 lahko lažji tudi do 90 kilogramov od predhodnika, čeprav jim okroglih dveh ton pri dinamični vožnji ni uspelo povsem skriti.

Od številnih elektronskih pripomočkov velja omeniti prilagodljivo podvozje M Sport, Traffic Jam Assistent (do hitrosti 40 km/h ne nadzoruje zgolj varnostne razdalje, ampak tudi ohranja smer vožnje), BMW Night Vision (zaznavanje pešcev in živali prek toplotnih kamer), samodejno preklapljanje dolgih luči, barvni projicirni zaslon, pokritost s širokokotnimi kamerami okrog avtomobila, ki nato omogočajo ptičjo perspektivo, itd. Za naštevanje vseh možnosti bi bila cela revija premalo.

Vsi modeli BMW-ja, razen Z4, imajo možnost štirikolesnega pogona. Novi X5 pa gre v drugo smer: prvič si ga lahko omislite zgolj na zadnji pogon. Nas prav zanima, koliko kupcev pri nas si bo omislilo to možnost.