Vozili smo: Citroën C4 Grand Picasso

25. 11. 2013 | Aljoša Mrak
Deli

Petsedežnega 'kratkega' C4 Picassa smo že spoznali... Prihaja veliki brat, ki je enako dolg kot predhodnik, vendar ima večji prtljažnik in (oziroma bi morali napisati ali) sedem sedežev.

Pravijo, da kupci bolj cenijo večji prtljažnik kot dva dodatna sedeža. Za 900 evrov doplačila, kolikor je razlika med C4 Picassom in Grand Picassom, dobite od 575 do 704 litrov prtljažnika, odvisno od položaja vzdolžno pomičnih sedežev druge vrste. Sicer pa se ne bojte, tudi kot sedemsedežnik ima spodbudnih 170 litrov, ob popolnoma izkoriščenem prtljažniku pa se lahko zanesete na kar 1.843 litrov!

Citroën C4 Grand Picasso je v osnovi petsedežnik, zato je treba za dodatna sedeža doplačati okoli 600 evrov. S tem dobite sedeža, ki imata nizko sedišče in omejen prostor, vendar pa lahko mirno pohvalimo sistem preklapljanja sedežev v drugi vrsti, ki z malo truda omogoča prehod tudi večjim potnikom. Čeprav je s prostorom res radodaren, ni prav nič daljši od predhodnika. Zato pa je lažji kar za 100 kilogramov: nova platforma je lažja za 60 kilogramov, karoserija pa za preostalih 40. Pokrov motorja je, recimo, iz aluminija, vrata prtljažnika pa iz kompozitnih materialov. Medosna razdalja je daljša od predhodnikove za kar 11 centimetrov (2,84 metra), zaradi velikosti pa ni presenetljivo, da ima C4 Grand Picasso kar 5,70 kvadratnega metra steklenih površin. V notranjosti izstopata serijski sedempalčni zaslon, občutljiv za dotik, predvsem pa 12-palčni zaslon visoke ločljivosti, ki družinski avtomobil (skoraj!) reši vseh gumbov. Na premierni vožnji smo imeli nekaj težav z njihovo odzivnostjo, toda verjamemo, vaja dela mojstra in da se gumbi sčasoma navadijo lastnikovih prstov. Med opremo velja omeniti sistem Park Assist, ki pomaga parkirati, sistem 360 Vision, ki s štirimi kamerami vozniku ponuja ptičji pogled, seveda pa ne smemo mimo varnostnih dodatkov, kot so aktivni tempomat, opozorilo pred naletom, inteligentni sistem proti zdrsu pogonskih koles, samodejno prižiganje dolgih luči, sistem preprečevanje mrtvega kota ob bokih avtomobila in aktivni varnostni pasovi, ki poskrbijo za masažo, če voznik nepazljivo zapelje čez črto voznega pasu brez uporabe smernika.

Novost je tudi dvolitrski turodizelski motor s 150 'konji' s tehnologijo BlueHDi, ki s pomočjo sistema SRC-ja (Selective Catalytic Reduction) tudi z uporabo amonijeve tekočine zmanjša izpuste NOx za kar 90 odstotkov in zmanjšuje onesnaževanje s CO2 na zavidljivih 110 g na prevoženi kilometer. Največja pridobitev je verjetno šeststopenjski samodejni menjalnik zadnje generacije, ki sicer ni rekordno hiter, je pa po citroënovsko uglajen. Škoda, ker ga ponujajo samo v kombinaciji z najmočnejšim turbodizlom.

Pri nas se C4 Grand Picasso ne bo prodajal za med, saj na enega velikega prodajo tri 'majhne'. Toda veliki brat ima svoje adute.

Besedilo: Aljoša Mrak, foto tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol