Glede na trenutno uspešno prodajo križancev je Citroënova novost logična in pričakovana. Vseeno pa so se Francozi odločili za svojstven pristop.
Drugačen pa je pristop zgolj nepoučenemu opazovalcu, tistemu, ki znamko pozna je dokaj logičen. Že s C4 Cactusom so predstavili novost - letečo preprogo - oziroma izjemno komfortno podvozje, ki poskrbi, da se avto pelje nadpovprečno udobno. Če je v takšnem avtomobilu to vseeno zelo hrabra poteza ker se z osebnimi avtomobili vseeno radi peljemo hitro tudi po ovinkasti cesti, je v križancu tak pristop mnogo pametnejši. Le redki si namreč kupijo križanca zato, da bodo z njim uživali v hitri vožnji. Če že, morda zgolj na avtocestnih brezpotjih, nikakor pa ne na ovinkasti cesti, kaj šele na neutrjenem brezpotju.
Druga logična poteza pa je seveda oblika. Že pred leti so pri Citroënu naznanili, da bodo vsi, ali pa vsaj večina prihajajočih modelov izhajali iz originalnega C4 Cactusa. No, podobnost sicer res ostaja, a se je oblikovno ideja vendarle razvijala naprej in zdaj C5 Aircross izraža svojo obliko, ki je dovolj samosvoja. In brez sramu lahko dodamo, da v pozitivni smeri.
4,5 metra dolgi križanec se predstavlja kot robusten in mišičast SUV, pa vendarle to ni. Francozi pravijo, da niso hoteli, da bi bil aroganten in to jim je pravzaprav povsem uspelo. Avto je na voljo v kar tridesetih različnih zunanjih podobah, hkrati je C5 Aircross prijazen medvedek, ki lahko v svoje varno naročje vzame celo družino. Pri tem pa ostane še precej prostora za njihovo prtljago, saj avto ponuja 580 litrov prtljažne prostornine. A pozor, v drugi vrsti so trije samostojni in pomični sedeži, kar dela C5 Aircrossa v segmentu posebnega. Odveč je tako pisati, da je prilagajanje potniške kabine ali obratno prtljažnega prostora precej obširno.
A če omenjam prijaznost, jo z razlogom. C5 Aircross dviguje Citroënovo udobje na višjo raven in je zato pravi ambasador novega francoskega udobja, imenovanega Citroën Advance Comfort programme, ki ga seveda dopolnjuje leteča preproga oziroma Progressive Hydraulic Cushions in posebni ter nadpovprečno komfortni sedeži. Če prištejemo še 20 različnih varnostno-asistenčnih sistemov, šest povezljivostnih tehnologij ter zmogljive motorje, tako dizelske kot bencinske, je jasno, da C5 Aircrossa ne gre prezreti. Navsezadnje ga ni niti žirija za Evropski avto leta (katere član je tudi avtor tega članka), ki ga je uvrstila med sedmerico finalistov.
Žirije pa niso prepričali le zunanja podoba, bogat nabor asistenčnih sistemov in prostornost, ampak tudi všečna notranjost. Izstopajo povsem novi digitalni merilniki, nov sredinski zaslon in všečna prestavna ročica. Jasno zasluge gredo navezi PSA, a če se deli dobro, slednje upam, da nikogar ne moti.
In motorji? Po večini že znani in preskušeni, pa vendar je zanimivo, da v tako velikem križancu Francozi ponujajo tudi vstopni, 1,2-litrski bencinski motor. A tako čez palec se zdi, da bo 130 konj dovolj za nezahtevnega voznika. Čez palec zato, ker smo po severnoafriških cestah in brezpotjih vozili zgolj 180 'konjski' različici. Tako bencinska kot dizelska se izkažeta več kot dobro, na kupcu pa bo, po kateri bo posegel. Verjetno bo odločala tudi cena, ki pa za slovenski trg še ni znana. V Franciji bo dizelska različica dražja vsaj 3.000 evrov, zato razmislek o bencinski ni odveč. Seveda le v primeru, če res ne prevozite nadpovprečno veliko kilometrov. Potem bo dizelska različica še vedno prava izbira. Tudi zato, ker je zvočna kabina dobro zvočno izolirana in dizelski ropot ne moti preveč. Če ga vseeno ne marate, bo potrebno počakati še dobro leto, ko bo na voljo tudi hibridna različica.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del