Vozili smo: Continental Conti.eContact

25. 7. 2014
Deli

Leta 2011 je Continental stopil nasproti proizvajalcem električnih avtomobilov: naredili so gumo z imenom Conti.eContact, namenjeno tovrstnim vozilom. A ni šlo vse po načrtih.

A ne glede gume, ta je bila točno takšna, kakršna mora biti guma za električna vozila: ne preširoka, z optimizacijo, uperjeno v čim manjše izgube energije pri kotaljenju, in z velikim premerom (20 palcev), spet čim manjšim izgubam na ljubo.

A pričakovana množica električnih avtomobilov se v naslednjih letih kar ni in ni zgodila – zato pa je strmo raslo število prodanih hibridov. Poleg tega se je izkazalo, da prihodnost vendarle ni v avtomobilih, ki bi svojo ekološko neoporečnost (ali manjšo oporečnost) dokazovali z videzom, tudi pri gumah. Leta 2010, na primer, je bil delež električnih vozil v svetovni proizvodnji manj kot odstotek, hibridnih pa okoli odstotek. Lani je bilo hibridov tri odstotke, električnih pa okoli odstotek, leta 2020 pa naj bi bilo hibridov za okoli 8 odstotkov, električnih pa le slabe tri odstotke.

Zato je Conti.eContact zdaj dobila še drugo različico, namenjeno predvsem hibridnim vozilom in tistim električnim, ki uporabljajo 'normalne' velikosti gum.

Namesto visoke in ozke gume je nova Conti.eContact na voljo v 17- in 18-palčnih merah, z normalnimi širinami (do 255 milimetrov). Tako jih lahko uporablja večina hibridnih vozil na trgu ta hip, tudi (na primer) Porsche Cayenne Hybrid ali Lexus LS 600h na eni strani in Opel Ampera na drugi.

Po oprijemu, tudi v mokrem, je Conti.eContact primerljiva z na primer ContiPremiumContact istih mer, izstopa pa seveda na dveh področjih: pri kotalnem uporu in pri hrupu. Njen kotalni upor je za okoli 20 odstotkov manjši kot pri primerljivih 'navadnih' gumah, razlika pa je opazna tudi pri nižji ravni hrupa, kar je pri avtomobilih, ki se znajo voziti tudi le s tihim, električnim pogonom, še zlasti pomembno.

Da bi dosegli takšne rezultate, so Continentalovi inženirji razvili posebno zmes, imenovano Green Chili. Delci silike v njej so manjši in enakomerneje razporejeni, zato se bolje povežejo s polimeri v gumi in tako se izgube zaradi notranjega trenja v sami zmesi zmanjšajo. Poleg tega so boki nove gume mehkejši in bolj fleksibilni. Zato niso manjše le izgube energije, ampak je tudi vožnja bolj udobna (seveda pa manj športna, saj mehkejši boki pomenijo slabši občutek na volanu in manj natančno krmiljenje). Boki gume imajo na zunanji strani tudi poseben vzorec (enak kot na že obstoječi različici Conti.eContact), ki zmanjšuje zračni upor.

Da bi guma kljub manjšima kotalnemu uporu in hrupu enako dobro odvajala vodo in imela oprijem v mokrem, poleg nove zmesi skrbi tudi nova oblika tekalne površine. Na njej izstopajo krožne lamele, ki poskrbijo, da je odvajanje vode učinkovito kljub večjim blokom tekalne površine, hkrati pa njihovi robovi ob zaviranju izpodrivajo vodni film in tako krajšajo zavorno razdaljo.

Poleg tega so za nižjo raven hrupa v kabini dodali še penasto oblogo notranje strani tekalne površine. Raven hrupa v gumi se tako zmanjša tudi do 11 decibelov, v kabini pa do štiri decibele.

Nove Conti.eContact so že na voljo (v šestih velikostih, ki jih uporabljajo Ampera, Citroën DS5 Hybrid, Peugeot 3008 in 508 Hybrid, BMW 5 ActiveHybrid, Lexusa LS 600h in RX 450h ter hibridna Porsche Cayenne in VW Touareg), seveda pa jih lahko, tako pravijo pri Continetalu, uporabljate tudi na navadnih avtomobilih – tudi tam se bo poraba goriva zmanjšala, manj pa bo tudi hrupa. A ker je zaradi specifične oblike tekalne površine pri njihovi izdelavi potrebno tudi nekaj ročnega dela, bodo proizvodne količine, ki bodo prihajale iz tovarne Sarreguemines v Franciji, dokaj majhne.

Besedilo Dušan Lukič, foto tovarna