Vozili smo: Continental WinterContact TS 850 P

12. 2. 2014
Deli

Sprememba je vidna že na pogled. Ne le pri imenu (od te gume Continentalove gume ne bodo imele več dodatka Conti na začetku imena), tudi pri obliki tekalne površine.

Continentalova zimska guma ContiWinterContact TS 830 P je bila zmagovalka marsikaterega primerjalnega testa gum, tudi letos. Prihodnje leto bo dobila naslednico. WinterContact (brez Conti spredaj) na trg prihaja pred naslednjo zimo, na ne prav hladnem švedskem severu pa smo jo že imeli možnost preizkusiti tako med zaviranjem kot na snežni stezi. Ker je noč pred testi deževalo in so se temperature prihodnje jutro spustila pod ničlo, zjutraj pa je čez vse skupaj padlo nekaj centimetrov snega, je bila steza bolj kot ne poledenela. Kljub temu se je na BMW 320i guma dobro izkazala, saj je bil avtomobil zlahka vodljiv, povratnih informacij ni manjkalo, reakcije pa so bile (glede na podlago) nepričakovano predvidljive. Je res in koliko je boljša od predhodnice? Tega se na ta način seveda ni dalo ugotoviti, saj so bile razmere preslabe, zato se bo treba zanesti na Continentalove podatke.

Ti pravijo, da je nova guma na snegu za okoli pet odstotkov boljša od predhodnice. To so dosegli predvsem z optimizacijo notranjega dela asimetrične tekalne površine (ta je na snegu najpomembnejši), na kateri so lamele bližje druga drugi in pod večjim kotom glede na bok gume. Poleg tega so prostori med lamelami malce širši in tako se v njih lahko nabere malo več snega, kar še izboljša oprijem. Podobno velja za lamele sredi gume, po celotni površini tekalne površine pa je zdaj več blokov.

Malenkost boljše so tudi lastnosti na suhi podlagi, saj je bok gume zdaj krajši, bloki na njenem zunanjem robu pa zaradi boljšega 'zaklepanja' lamel med zavijanjem na suhem čvrstejši. Tudi pri zaviranju je nekaj odstotkov izboljšave, predvsem zaradi nove oblike blokov sredi gume.

TS 850 P bo do prihoda na trg dobila še različico, namenjeno SUV-om (seveda se ji bo reklo WinterContact TS 850 P SUV), ki so ji inženirji malo povečali bloke na tekalni površini, da se bolje izkaže tudi na makadamu, in ojačili zgradbo gume – tako zaradi večje teže SUV-ov kot zaradi odpornosti.