Vozili smo: DS 3 Crossback

Ni znamke na svetu, ki bi se uprla mamljivi prodaji križancev. Tako tudi DS ni izjema, ki je po modelu DS 3 stopila stopničko više. A ne samo z obliko.

Sicer je treba takoj zapisati, da DS 3 Crossback ni zamenjava za dosedanjega DS 3, ker bo ta v obliki posebnih serij še vedno na voljo. Tudi sicer sta po velikosti precej različna, drugače pa je z obliko. In če ju že primerjamo, je treba izpostaviti pravzaprav edino stvar, ki je zapuščina DS 3 – oblikovalci so hoteli za B-stebričkom ohraniti prepoznaven karoserijski zavihek v obliki plavuti morskega psa, ki je bil značilen za DS 3. Ta oblikovno sicer ne moti, a v DS 3 Crossbacku bodo davek oblikovne všečnosti plačali potniki na zadnji klopi. Karoserijski krak se zažira tja, kjer bi že moralo biti zadnje okno, zato je slednje precej manjše, posledično pa se bodo potniki zadaj počutili morda tudi utesnjeno. A pravijo, da mora biti avto dober za tistega, ki ga kupi in vozi, ne za tistega, ki sedi zadaj. Če je res tako, se kupec oziroma voznik ne bo pritoževal. Če je bil prejšnji DS 3 za marsikoga najboljši DS, bi že zdaj lahko enako zapisali za DS 3 Crossbacka.

Oblikovno všečen, z merami, ki se jih ne bodo bali niti manj vešči vozniki, predvsem pa s prefinjenostjo in takoj prepoznavnimi kakovostnejšimi materiali ter ne nazadnje z izdelavo. A to je pravzaprav samoumevno, če se ozremo na besede vodilnih pri znamki DS Automobiles, ki si želijo z novincem zasesti kar vodilno mesto v premijskem segmentu manjših križancev.

Je pa po drugi strani res, da ciljajo predvsem na stranke, ki stremijo h ekskluzivnosti, in to jim tako znamka DS kot tudi njihovi avtomobili zagotovo ponujajo. So drugačni, tako oblikovno kot vsebinsko, in DS 3 Crossback v tem pogledu ne odstopa.

S svojo podobo bo zagotovo marsikoga takoj očaral, še bolj zanimiv je v notranjosti. Materiali so prijetni, izstopajo pa volanski obroč, gumbi in stikala. Vse je podrejeno oblikovni dovršenosti in skladnosti. Stikala so zanimivih oblik, nekatera so na posebnih mestih, denimo stikala za odpiranje stekel na sredinski konzoli. Lastnikom vozil DS je to samoumevno, drugi 'padalci' pa podzavestno najprej posežemo k notranji strani vrat. A ko se človek navadi, je tudi v DS 3 Crossbacku življenje lahko zelo lepo.

DS 3 Crossback bo na voljo s tremi bencinskimi (moči od 100 do 155 'konjev') in dvema dizelskima motorjema (100 in 130 'konjev'). Samo osnovna motorja bosta opremljena z ročnim šeststopenjskim, vsi drugi pa z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Kupci bodo lahko izbirali med štirimi ravnmi opreme (Be Chic, Performance Line, So Chic in Grand Chic), seveda pa bodo določeni le v kombinaciji z močnejšimi motorji. Na preizkusnih vožnjah smo preizkusili tako bencinsko kot tudi dizelsko različico in obe sta se izkazali za povsem primerno izbiro. Četudi gre trend v smer bencinskih motorjev, dizelska različica – sploh močnejša – nikakor ni za odpis. Zato tudi v primeru DS 3 Crossbacka velja, da se motor izbere na podlagi potreb oziroma razdalj, ki jih bo kupec prevozil.

Ne glede na izbran motor pa je lahko DS 3 Crossback odlično opremljen avtomobil. Ne le z opremo, ki izboljšuje udobje in ugodje, temveč tudi s številnimi varnostnimi asistenčnimi sistemi, ki pomagajo pri vožnji in parkiranju. Seveda ne smemo zanemariti niti novega digitalnega merilnika, ki je za vse različice serijski, kombinira pa se lahko z barvnim projicirnim zaslonom, ki žal podatkov ne prikazuje na sprednji šipi, temveč na majhnem zaslonu, ki se razpre nad armaturno ploščo. Je pa zato toliko večji sredinski zaslon, ki meri kar 10,3 palca in je seveda občutljiv za dotik.

Je pa DS 3 Crossback posebnež tudi zato, ker bo že konec leta na voljo s popolnoma električnim pogonom. Žal je bila preizkusna vožnja na skritem in močno zavarovanem področju izjemno kratka, vseeno pa lahko brez težav zapišem, da bo avto zlahka zadovoljil dnevne potrebe marsikaterega voznika. Sto kilovatov moči motorja poskrbi, da bo avto z mesta do 100 kilometrov na uro pospešil v 8,7 sekunde, baterija z zmogljivostjo 50 kilovatnih ur (ki se na hitri polnilnici do 80 % napolni v 30 minutah) pa naj bi zadostovala za več kot 300 prevoženih kilometrov.

Vse številke so žal okvirne, saj smo avtomobile žiranti za evropski avto leta preizkusili med prvimi na svetu, celo pred uradno potrditvijo vseh tehničnih podatkov, zato jih tokrat žal ne objavljamo.