Slišalo oziroma bralo se bo neverjetno, toda novi 500L je od malega 500 obdržal le ime in nekaj podobnosti prednjega dela.
Vse drugo je ...
Že bok, zadek pa sploh, ne spominja na 500, pravzaprav na noben današnji Fiat. Kar ni nič narobe, saj je navsezadnje 500L neke vrste limuzinski kombi.
Tudi notranjost z armaturno ploščo ni takšna kot pri 500, ampak kot pri novi Pandi, saj se tudi v notranjosti 500L ponavljajo 'krodratne' oblike. Tako v primerjavi s 500 kot v primerjavi s Pando 500L pa je znotraj krepko prostornejši.
Seveda, nastal je na novi osnovi, ki je tehnično izpeljanka Puntove, a nekoliko večja in prilagodljivejša, obenem pa je tudi novo izhodišče za tako velike Fiate. Zato je po tej plati 500L naslednik Idee (kaj hitro se bo tudi pokazalo, ali je 500L enako dobra ideja kot Idea), ko gre za mere, pa ga je smiselno primerjati s sedanjim Puntom.
Takole je: medosje je daljše za 102 miilimetra, dolžina je večja za 82, širina za 97 in višina za celih 175 milimetrov. To se pozna pri prtljažniku (osnovni je večji za do 130 litrov, odvisno od položaja zadnje klopi, v celoti povečan pa za 280 litrov), precej pa tudi pri prostoru za potnike. V Fiatu pravijo, da gre v 500L pet dvometrašev in njihovih pet letalskih kovčkov. Trdijo, da je razmerje med zunanjimi merami in notranjim prostorom največje v razredu.
Zadnja klop je pomična po dolžini in deljivo zložljiva, najprej naslonjalo, nato pa celoten sedež. Preklopi se lahko tudi naslonjala sovoznikovega sedeža, takrat pa je v 500L mogoče postaviti do 2,4 metra dolge predmete. Na predstavitvi smo videli tja postavljen nič kaj majhen hladilnik, a seveda le na fotografiji. Kar 1.500 možnih položajev notranjosti govori o prilagodljivosti, menda pa je v njem tudi 22 mest in predalov za drobnarije.
Celo vrsto besed oziroma izrazov so našli za črko L v imenu: najprej seveda lungo oziroma large ('dolg, velik'), pa tudi denimo light v pomenu lahkosti in svetlobe hkrati. Za zadnje poskrbi možnost velikega strešnega okna (rekordnih 1,5 kvadratnega metra) in zelo dober pregled naokrog zaradi dobre zasteklitve. Tu velja nadaljevati z barvnimi kombinacijami: upoštevaje 11 barv karoserije, tri barve strehe, tri barve platišč in štiri notranje izbire, ki se tudi barvno razlikujejo med seboj, je možnih barvnih kombinacij kar 333.
Pri pogonu ni veliko novosti, poleg znanega Multijeta je za zdaj v 500L lahko tudi večno mladi 1,4-litrski Fire (Euro 6!) in novi TwinAir Turbo s 105 'konji'. V prvi polovici leta prideta še motorja Multijet 1.6 (105 'konjev') in TwinAir s pogonom na metan (CNG). Menjalniki so ročni, pogon pa seveda spredaj. Terenu malo bolj prijazen Trekking prihaja v drugem četrtletju 2013, podaljšana različica s sedmimi sedeži pa v drugi polovici 2013.
K tehniki sodi tudi zabavna elektronika, v tem primeru večpredstavnostni UConnect s petpalčnim zaslonom na dotik, ki združuje avdiosistem, mobilni telefon, čitalnik MP3 (tudi iz telefona ali predvajalnika), brezžično povezavo z napravami in nekoliko pozneje še navigacijo. Edinstvena za Fiat pa sta pripomoček eco:Drive nove generacije (spremljanje v resničnem času) za pomoč pri varčni vožnji in avdiosistem Beats Audio.
Te dni, torej natanko pet let po predstavitvi, so začeli serijsko izdelavati novega 500 in 55 let po predstavitvi onega starega 500 so 500L ponudili tudi v krstno vožnjo, v kateri se je Fiat izkazal z lahkotnostjo upravljanja in predvsem po navoru dovolj zmogljivimi motorji. Sodobna tovarna v Kragujevcu je zmožna izdelati skoraj 600 teh avtomobilov na dan, ki jih bodo poskušali prodati v več kot stotih državah sveta, vključno z ZDA.
Vse je seveda odvisno od tega, kako se bo recept 'vsakega po malo' (zunaj 500, znotraj Panda, po merah Punto) prijel pri kupcih. Glede na prostornost in prilagodljivost ter glede na to, da je povprečna dolžina v Evropi kupljenega avtomobila 4,1 metra, ima dobro izhodišče. Zdaj sledi praksa.☻
Besedilo in foto Vinko Kernc