Vozili smo: Fiat 500L Living in 500L Trekking

Fiatova daljša različica 500L ni dobila dodatne črke X v oznako, temveč za Italijane več prostora pomeni boljše življenje.

23. 8. 2013

Oznaka Living za podaljšanega 500L pa je na neki način skladna s tem, kako je nastal in kako pri Fiatu skrbijo za svojo ikono – model 500. Vse se vrti okoli uporabnosti in pripravnosti, kakršno si želijo tisti, ki jim je všeč nekoliko retrovidez Fiata 500. Lahko bi rekli: po Fiatu 500 še Fiat 500L.

In komur ni dovolj prostora v 500L, si bo zdaj lahko izbral še bolj družinski avtomobil – 500L Living. Ta je za dobrih 20 centimetrov daljši od običajnega z oznako 500L. Fiat ga želi primerjati s ponudbo večjih avtomobilov: je za okoli 20 centimetrov krajši kot primerljivi kombiji nižjega srednjega razreda, Living pa naj bi bil vseeno boljša izbira, in sicer zaradi odličnega udobja, prostornosti in zmogljivosti, saj gre vanj (v običajni petvratni različici s postavljeno zadnjo klopjo) od 560 do 638 litrov prtljage (odvisno od postavitve predeljene zadnje klopi, ki jo je mogoče vzdolžno premikati).

Dodatna izbira sta dva sedeža v tretji vrsti. Ta zagotavljata primeren prostor nižjeraslim potnikom, če ju uporabljata dva potnika, pa gre v prtljažnik za njunima naslonjaloma še 168 litrov prtljage (dva letalska kovčka, na primer). Na splošno je prilagodljivost pomembna odlika Fiata 500L, s pospravljenima klopema (kar da ravno dno) je vanj mogoče naložiti celo 1.584 litrov prtljage, nakladalno površino pa je za daljše predmete mogoče še podaljšati s preklopom naslonjala prednjega sedeža (do skupne dolžine 2,6 metra). K uporabnosti seveda spadajo tudi najrazličnejši manjši ali večji odlagalni prostorčki v potniški kabini, Fiat jih je naštel kar 22.

Privlačnost, ki jo je pred šestimi leti vpeljal Fiat 500, je lani dopolnil s 500L, nekakšnim križancem med prostornostjo in merami manjšega družinskega avtomobila. 500L Living je ohranil tudi podoben zunanji videz, a s svojimi zanimivimi rešitvami ponuja marsikaj, kar ni tako običajno med tako majhnimi avtomobili. Fiatovci so se pri tem predvsem poskušali držati tistega, kar so začeli s Fiatom 500, slogovno ikono, kot se sami radi pohvalijo. Rešitve in izvedba v potniški kabini so vsekakor v slogu uspešnega 500, tu se tudi podaljšana različica 500L ne razlikuje veliko od začetne ponudbe 500L.

Nabor barv notranjosti je širok, kar šest različnih prevlek je na razpolago. Living bo na voljo v dveh stopnjah opreme, osnovna je Pop Star, bogatejša ima oznako Lounge. Kot dodatek je na voljo še v usnje oblečenih pet sedežev (v barvni kombinaciji siva/siva ali siva/peščena). V italijanski osnovni različici so na voljo običajna ročna klimatska naprava, radio Uconnect, tempomat, osrednja ključavnica z daljinskim upravljalnikom ter v usnje odeta volanski obroč in gumb prestavne ročice, nekaj kromiranih dodatkov na karoseriji in zunanja vzvratna ogledala v barvi avtomobila. Od običajne varnostne opreme najdete šest varnostnih blazin, ESP, ESR in zavorni spomin za speljevanje v klanec. Na italijanskem trgu je Fiata 500L Living že mogoče naročiti, dobavljiv pa bo od septembra.

Kupcem bo na voljo s tremi različnimi motorji, bencinskim dvovaljnikom 0.9 Turbo TwinAir in dvema turbodizloma, z 1,3- in 1,6-litrsko delovno prostornino.

V primerjavi z osnovnim 500L so pri podaljšani različici občutno dopolnili podvozje. Z močnejšim prednjim stabilizatorjem in prilagodljivimi blažilniki (frekvenčno odzivnimi) se je v primerjavi z običajnim 500L občutno izboljšalo udobje, tako da se zdi 500L Living eden najudobnejših kompaktnih avtomobilov sploh.

Slovenska premiera Livinga še ni določena, posledica tega pa je tudi, da za zdaj lahko le ugibamo o cenah. Doplačilo za podaljšano različico je v Italiji okoli 750 evrov.

Fiat 500L Trekking

Fiatova oznaka Trekking pomeni nekoliko povečano razdaljo med tlemi in dnom avtomobila. Pri tej italijanski znamki so tržniki ugotovili, da je dovolj povpraševanja po tovrstnih avtomobilih, ki sicer nimajo spremenjenih tehničnih lastnostih, na primer štirikolesnega pogona. Ljudem, ki želijo v naravo, zadoščata že višje nasajeno podvozje ter nekaj zaščitne plastike na bokih avtomobila in na prednjem in zadnjem robu odbijačev. Prav to ponujajo zdaj tudi v modelu 500L Trekking.

Ta je skupno za dober centimeter višji kot običajni 500L, razdalja med tlemi in dnom avtomobila je za toliko povečana, na 14,5 centimetra. Od običajnega ga ločujejo že omenjeni dodatni zaščitni deli in nekoliko drugačna, žlahtnejša notranja oprema. Poleg tega pa je na voljo kar sedem svežih in novih barvnih odtenkov karoserije, ki so vedno v kombinaciji s črno ali belo streho.

Za boljše napredovanje po lahnem terenu ali bolj spolzki podlagi je ESP-ju dodan elektronski program z oznako Traction+. Ta elektronsko simulira delovanje diferencialne zapore na pogonskih kolesih. Serijsko je Trekking opremljen z vseletnimi gumami z bolj grobim profilom. Tudi 500L Trekking bo pri slovenskih Fiatovih trgovcih od letošnje jeseni.

Besedilo Tomaž Porekar, foto tovarna

Podatki

Model: 0.9 TwinAir Turbo 105

Motor (zasnova): 2-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 875
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 77/105 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 145 pri 2.000
Menjalnik, pogon: R6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.612
Dolžina x širina x višina (mm): 4.352 x 1.784 x 1.667
Prtljažnik (l): 560/1.708*
Masa praznega vozila (kg): 1.290
Največja hitrost: 179
Pospešek (0-100km/h): 13,0
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,8
Izpust CO2(g/km): 112

Model: 1.3 16V MultiJet2 85

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.248
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 62/85 pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 200 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R5; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.612
Dolžina x širina x višina (mm): 4.352 x 1.784 x 1.667
Prtljažnik (l): 560/1.708*
Masa praznega vozila (kg): 1.315
Največja hitrost: 167
Pospešek (0-100km/h): 15,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,2
Izpust CO2(g/km): 110
Opombe:

*Petsedežna različica.

Model: 1.6 MultiJet2 105

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 77/105 pri 3.700
Največji navor (Nm pri 1/min.): 320 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.612
Dolžina x širina x višina (mm): 4.352 x 1.784 x 1.667
Prtljažnik (l): 560/1.708*
Masa praznega vozila (kg): 1.395
Največja hitrost: 180
Pospešek (0-100km/h): 12,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,5
Izpust CO2(g/km): 117
Opombe:

*Petsedežna različica.