Vozili smo: Fiat 500L - novi motorji

Družinski mini enoprostorec z oznako 500L dobiva že prve nove motorje v dodatno ponudbo. Vsaj z enim od njih bo bolj privlačen.

17. 4. 2013

Pri Fiatovi novosti lanskega leta, modelu 500L, ki prihaja iz povsem nove tovarne iz nam še kako znanega Kragujevca, smo lahko vsaj malo kritizirali manj prepričljive motorje. Zdaj se obeta drugačna zgodba. Kmalu bosta na voljo dva dodatna, nekaj kasneje pa obljubljajo celo dodatno različico na plin. A tokrat le nekaj besed o dveh aktualnih novostih.

Fiat se je že pred časom odločil za radikalno potezo: svoj najmanjši motor je 'prežagal' in ga opremil le z dvema valjema. Takšen dvovaljnik (TwinAir) se je do zdaj prav dobro izkazal v manjših Fiatih in Lanciah, v večjem in težjem 500L pa ni bil najboljša rešitev. Zato so zdaj osnovni turbodvovaljnik nekoliko navili in mu dodali kar 20 'konj'. A tudi ta ne more dovolj zadovoljiti, ker je za dokaj težko karoserijo še vedno premalo uporabnega navora. Bo pa ta novi TwinAir gotovo zanimiv za tiste, ki sta jim najpomembnejša varčevanje z gorivom in majhen izpust CO2, ta je zgolj 112 gramov na kilometer prevožene poti.

V drugačno smer gre večji turbodizelski stroj, ki ima enako izhodno moč kot močnejši bencinski dvovaljnik. Pri njem je tudi uporabni navor povsem drugačen in z njim tudi tisti, ki jim gre na živce stalno premišljevanje o najmanj potratnem načinu vožnje, lahko dosežejo primerno majhno porabo – seveda z dodatkom, da je to pač dizelski motor.

Za zdaj je na slovenskem trgu na voljo le nova turbobencinska motorna različica Fiata 500L, kdaj bo močnejša turbodizelska, ob mednarodni predstavitvi še ni bilo znano, pričakujemo jo lahko v dveh ali treh mesecih. 0,9-litrski TwinAir Turbo z opremo Pop pri nas zdaj stane 15.490 evrov, na to pa je mogoče dobiti dva evrska tisočaka popusta. Osnovni 1,3-litrski turbodizel je zdaj v 500L za tisoč evrov dražji od prej omenjenega bencinskega z opremo Pop. Cena novega trubodizla bo najbrž za kakšnega tisočaka višja.

Prvi vtis
  • Videz

    Več samosvojega videza bi mu dobro delo.

  • Motorji

    Zdaj je izbira za zahtevnejše večja.

  • Notranjost in oprema

    Njegova največja prednost je prilagodljivost.

  • Cena

    500L je zdaj precej privlačnejši, a ta navedba velja le, če upoštevamo ceno z aktualnimi popusti.

Prva ocena

Z novimi motorji in slovenskim popustom je 500L zdaj privlačnejši.

Podatki

Model: 1.6 MultiJet II

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 77/105 pri 3.700
Največji navor (Nm pri 1/min.): 320 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.612
Dolžina x širina x višina (mm): 4.14 7 x 1.784 x 1.555
Prtljažnik (l): 340–400/1.310
Masa praznega vozila (kg): 1.365
Največja hitrost: 181
Pospešek (0-100km/h): 11,3
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,5
Izpust CO2(g/km): 117

Model: 0.9 TwinAir Turbo

Motor (zasnova): 2-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 875
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 77/105 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 145 pri 2.000
Menjalnik, pogon: R6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.612
Dolžina x širina x višina (mm): 4.14 7 x 1.784 x 1.555
Prtljažnik (l): 340–400/1.310
Masa praznega vozila (kg): 1.260
Največja hitrost: 180
Pospešek (0-100km/h): 12,3
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,8
Izpust CO2(g/km): 112

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri