Čeprav jih ni bilo malo, ki nad Fiatovo povečano različico modela 500 niso bili pretirano navdušeni, še manj pa nad njegovo skromno motorno paleto, se je 500L v neugodnih gospodarskih razmerah znašel več kot odlično.
Pri Fiatu so namreč kmalu uvideli težavo in hitro dodali nekaj motorjev. Povečani različici najmanjšega Fiata gre izdatno na roko tudi dejstvo, da sta ob osnovni 500L na voljo še različici 500L Trekking in 500L Living, ki spet vsaka po svoje zadovoljita povsem različno zahtevne kupcev. Tako se je Fiat 500L v Evropi znašel s 17,2-odstotnim deležem prodaje povsem v vrhu v svojem segmentu, še bolje pa se je jasno odrezal na italijanskem, torej domačem, avtomobilskem trgu, kjer je kraljeval v svojem segmentu s kar 40,9-odstotnim deležem.
Z namenom, da tam tudi ostane, so pri Fiatu za leto 2014 pripravili nekaj novosti. Avtomobili že dolgo niso zgolj prevozno sredstvo, ampak so tudi zadovoljitve kupčevih posebnih želj. Želja po personalizaciji je precej avtomobilskih znamk prisilila denimo v večbarvno zunanjost. Še posebej pri manjših in retroavtomobilih, pri katerih mora biti streha že skoraj po pravilu drugačne barve kot preostanek avtomobila. Tako je zdaj novi 500L na voljo v dodatnih barvnih kombinacijah, precej je obogatena tudi ponudba notranje (prevleke in obloge) ter dodatne opreme. Verjetno največji plus pa prinašajo novi motorji, saj so bili ob začetku prodaje največja rak rana Fiata 500L.
Tako je za modelno leto 2014 Fiat pripravil dva nova motorja: turbodizelski 1.6 MultiJet II in bencinski 1.4 T-Jet. Oba imata 120 'konjev', pri Fiatu pa zagotavljajo, da sta sposobna zagotavljati dobre zmogljivosti in užitek v vožnji, a sta po drugi strani tudi varčna in ekološko prijazna. Dizelski motor se ob 120 'konjih' pohvali še s 320 Nm navora, ki jih doseže pri 1.750 motornih vrtljajih, s čimer je zagotovljena tudi prožnost motorja. Ob pomoči turbopuhala (podjetja Honeywell) z mesta do 100 km/h pospeši v 10,7 sekunde ter doseže 189 km/h največje hitrosti. Ob tem naj bi povprečna poraba znašala spodobnih 4,6 l/100 km, izpust CO2 je omejen na 120 g/km, zelo pomemben podatek pa je, da motor potrebuje servis na zgolj 35.000 prevoženih kilometrov oziroma dve leti.
1,4-litrski T-jet je seveda 'žrtev' avtomobilskega downsizinga, ki je večino avtomobilskih znamk prisilil v izdelavo prostorninsko manjših motorjev. Novi 1.4 T-jet ustreza normam EURO6, ob omenjenih 120 'konjih' pa je vozniku na voljo še 215 Nm. Z mesta do 100 km/h potrebuje 10,2 sekunde, največja hitrost pa je prav tako 189 km/h. Fiat obljublja povprečno porabo 6,9 l/100 km, izpust CO2 pa je 159 g/km.
Kmalu bo Fiat ponudil tudi plinsko različico 1,4-litrskega bencinskega motorja (LPG). Njegove mere so: 120 'konj', pospešek od 0 do 100 km/h v 10,6 sekunde, enaka največja hitrost, torej 189 km/h in kombinirana poraba goriva 8,9 l/100 km in izpust CO2 144 g/km. Osemintridesetlitrska posoda za plin je spravljena v dnu prtljažnika, s polnima obema posodama (plin/bencin) pa se lahko s Fiatom 500L prevozi kar 1.400 kilometrov.
500L Beats EditionTM
Za tiste, ki radi izstopajo oziroma jim glasba v avtomobilu veliko pomeni, so pri Fiatu pripravili posebno različico Beats EditionTM. Zunanjost prinaša dvobarvno lakiranje, odvisno od trga bodo to lahko različne kombinacije sive (tudi mat) in črne ter bele in črne strehe. Kolesa so 17-palčna, za večjo prepoznavnost so zavorne čeljusti rdeče, rdeča je tudi črta na ohišjih zunanjih ogledal. Tudi v notranjosti prevladuje mat siva barva, sedeži so delno prevlečeni z usnjem. Seveda pa je glavna posebnost avtomobila zvočni sistem. Dva glasbenika, Dr. Dre in Jimmy Lovine, sta v sodelovanju s Fiatovimi inženirji poskrbela za popolno zvočno kuliso v Fiatu 500L. Sistem je do potankosti prirejen notranji prostornosti avtomobila, skupno pa je potnikom na voljo 520 vatov skupne glasbene moči, za uravnavanje zvočne kulise pa skrbi osemkanalni ojačevalnik. Različica Beats EditionTM bo v Italiji in Veliki Britaniji na voljo že ta mesec, nato postoma tudi na drugih trgih. Pri sosedih bo zanjo treba odšteti 22.810 evrov.
Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna