Vozili smo: Fiat 500X

23. 12. 2014
Deli

X je matematična neznanka, ne pa tudi za Fiat, saj za njihov X Italijani natančno vedo, kaj in kam z njim.

V razred majhnih križancev, kam pa drugam. Prodaja v tem razredu se zadnja leta močno vzpenja, zato ne čudi, da si želijo svojega predstavnika v njem malodane vse avtomobilske znamke. Fiatu gre tu na roko tudi dejstvo, da imajo zdaj pod skupno streho tudi ameriški Jeep, ki pa težav s križanci vsekakor nima. Ne z majhnimi ne z velikimi.

Kaj Fiat 500X sploh je? Predvsem nov model, ki vseeno ne nastopa brez številke 500 v svojem imenu. Model 500 je pač tisti, na katerega Italijani največ stavijo in si od njega tudi veliko obetajo. Še bolje jim gre menda z njegovimi izpeljankami 500L in 500Living, s katerimi so kar v vrhu evropske prodaje. V svojem razredu, seveda.

Novi X si številko 500 brez dvoma zasluži. Podobnosti z osnovnim malčkom je precej, in to ne s trenutnim, ampak s tistim iz leta 1957! Oblikovalci jo vidijo v okroglih lučeh, nekaterih karoserijskih detajlih in predvsem karakterju. 500X naj bi bil dovolj samosvoj in karakterno drugačen, da ne bo prepričeval zgolj z obliko, pa čeprav nad njo pravzaprav nimamo pripomb. Zato se tu moramo strinjati s prepričevanjem italijanskih oblikovalcev, da je avto narejen povsem na novo oziroma da ni izpeljanka prejšnjih že znanih modelov. Tako zagotovo ne moremo trditi, da je to terenska različica 500L, brez težav pa lahko trdimo, da je lepši, oblikovno skladnejši in dovolj zanimiv tudi za tiste kupce, ki doslej niso pogledovali k znamki Fiat.

Pogled nanj takoj razkrije njegovo poreklo, in če je prednji del pač znan (že desetletja), morda še bolj navduši zadek avtomobila. Kratek, širok in mogočen. Skoraj netipični Fiat.

Veliko bolj fiatovski je 500X v notranjosti. Tudi brez oznake na volanskem obroču bi številni brez težav uganili poreklo avtomobila, a to kljub temu ne pomeni, da je povsem enak drugim modelom. 500X prinaša nekatere sveže elemente, drugačni so volanski obroč, merilniki in ne nazadnje tudi sredinska konzola. Čeprav Italijani trdijo, da so sedeži drugačni (in od drugih modelov boljši), počutje na njih ni optimalno. V testnih avtih so bili prevlečeni z usnjem, kar morda ni vedno najboljša izbira, tudi zaradi premijske oblike ne – morda bodo povsem običajni boljša izbira. Je pa na njih in predvsem za njimi dovolj prostora. Potniki zadaj ne bodo imeli težav, seveda če ne boste voznik košarkarske ekipe. Boste pa lahko vozili njihove torbe, saj je v prtljažniku prostora od 245 (z rezervnim kolesom) do 350 litrov, s kitom za popravilo počene gume, brez potnikov in z zloženimi naslonjali zadnjih sedežev pa od 910 do 1.000 litrov.

Fiat 500X je trenutni edini italijanski križanec, na kar so pri Fiatu zelo ponosni, in to celo upravičeno. Z njim boste brez težav premagali ne le makadamske kolovoze, ampak tudi kakšno precej bolj neutrjeno cesto. Tudi zavoljo podvozja in (opcijsko) štirikolesnega podvozja. Tako podvozje kot pogon sta v tesni povezavi z Jeepovim Renegadom, zato je tudi 500X na voljo s prednjim in štirikolesnim pogon, ki pa je takrat, ko vožnja ni obremenjujoča in zahtevna, pravzaprav le dvokolesni. V prid varčnosti in udobju sklopka izklopi pogon na zadnji kolesi ter ju seveda v trenutku priklopi, ko je to treba. Tudi v 500X je vozniku na voljo vrtljiv gumb, prek katerega lahko izbira med tremi programi vožnje: Auto, Sport in All Weather, pri čemer je v določenih različicah namesto zadnjega položaja na voljo terenski program Traction. Nastavitve vplivajo na motor, zavore, in če je ta samodejni, tudi menjalnik ter seveda na pogon, če je ta štirikolesni.

Kaj pa motorji? 500X bo ob začetku prodaje na voljo z dvema bencinskima in dvema dizelskim motorjema. Bencinska izbira bo omejena na 1,4-litrski turbobencinski motor s 140 'konji in 1,6-litrski motor s 110 'konji'. Prvemu so namenili prednji pogon in šeststopenjski ročni menjalnik, drugemu pa ob enakem pogonu zgolj petstopenjski ročni menjalnik. Ljubitelji dizelskih motorjev bodo lahko izbirali med 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem s 120 'konji', ki bo na voljo s prednjim pogonom in šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ter dvolitrskim turbodizelskim s 140 'konji', ki mu pritičeta odlični devetstopenjski samodejni menjalnik in štirikolesni pogon. Tako kot pogon seveda tudi menjalnik prihaja iz hišnega Jeepa Renegada.

Čeprav je v Italiji Fiata 500X že mogoče naročiti, se njegova uradna prodaja, tako kot v Sloveniji, začne šele v začetku prihodnjega leta. Slovenske cene še niso znane, so pa italijanske, pri čemer je za 500X z 1,6-litrskim bencinskim motorjem (110 'konj', prednji pogon in petstopenjski ročni menjalnik) treba primakniti vsaj 17.500 evrov.

Ni malo, a kot smo že v uvodu povedali, 500X ni izpeljanka, je povsem nov avto, od katerega si Fiat veliko obeta. Tudi zavoljo številnih paketov (Pop, Popstar in Lounge ter terenskima Cross in Cross plus) ter z več kot sto dodatki podjetja Mopar. Individualizacija je s tem zagotovljena. Ima pa svojo ceno.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del