Vozili smo: Fiat Doblo

12. 3. 2015
Deli

'Vidim Doblo, vidim dvojno' je novi slogan, s katerim so povsem novega Fiata v Torinu pospremili na prvi uradni predstavitvi. Kot se za avto takšnega karakterja spodobi, kar v industrijskem okolju nekdanje opekarne.

Lokacija je bila odlična, saj je nosila dve močni sporočili. Najprej, da je Fiat Doblo mali dostavnik, ki ga lahko uporabljate pri svojem delu in si ga prilagodite po vaših še tako posebnih željah. Videli smo namreč takšnega, ki je bil predelan v potujočo pekarno, reševalno ali policijsko vozilo, inštalaterski avto in celo takšnega s prekucnim kesonom. S tem so želeli zelo jasno povedati, da je zelo uporaben in prilagodljiv. Poleg delovne oziroma 'cargo' izvedbe smo videli in tudi preizkusili potniško izvedbo, ki navdušuje s svojo prilagodljivostjo. Narejen je za aktivne, dinamične in moderne družine, za delo med tednom in zabavo oziroma za hobije konec tedna brez omejitev pri prostoru.

Novi Doblo je že četrta generacija izvirnika, ki so ga predstavili leta 2000. Vmes so ga še dvakrat spreminjali, prvič leta 2005 in nazadnje še 2010, ko so mu tudi nadeli nekoliko mehkejše oblikovalske linije. V 15 letih so jih naredili več kot 1,4 milijona.

Prenove so se lotili temeljito. Znotraj in zunaj je povsem spremenjen in izraža bolj izrazite linije ter modernejši slog, predvsem pa ponuja več uporabniku prijaznih funkcij in rešitev. Mojstrom je tako celo na voljo izvedba s tremi sedeži spredaj in zaprtim tovornim prostorom zadaj. Prostor za dokumentacijo, ki jo tak mojster potrebuje vsak dan, pa najdete kar pod sedežem. Vanj boste lahko naložili dve evropaleti, ali 171 centimetrov širok, od 130 do 155 centimetrov visok oziroma od 182 do 217 centimetrov dolg tovor (na voljo je več različic z različnimi dolžinami in višinami). Širina med koloteki je 123 centimetrov.

S 790 litri je prtljažnik v najvišji in najbolj podaljšani potniški izvedbi (imajo tri dolžine: kratko, standardno in podaljšano) največji v tem razredu. Lahko izberete celo takega s sedmimi sedeži.

V vožnji se izkaže za udobnega in zelo tihega za ta avtomobilski razred. Pohvalili so se s povsem novo zadnjo premo, ki omogoča, da se kolesa tudi pri bolj dinamični vožnji lepo držijo ceste in pri vožnji čez grbine ter luknje potniki ne poskakujejo kot žogice v bobnu za loto.

V paleti sedmih motorjev smo preizkusili dve dizelski različici, in sicer novi 1.6 Multijet z 90 in 105 'konji'. Oba sta nas prijetno presenetila s tihim delovanjem in za vožnjo prijetnim karakterjem. Že osnovni motor je poskrbel za velik korak naprej in mu pravzaprav ne moremo očitati ničesar, močnejši je pa že kar nekoliko športno živahen, čeprav je poraba goriva manjša za 15 odstotkov. Sicer pa ponujajo še dvolitrski turbodizel s 135 'konji' in dve bencinski izvedbi z motorjem 1.4 T-JET s 95 in 120 'konji' ter okolju najbolj prijazni 1,4-litrski motor s 120 'konji', ki gre na bencin in na plin (metan).

Cenovno se novi Doblo ne bo bistveno podražil, cena za Slovenijo sicer še ni znana, a pričakujemo lahko, da bo nekaj odstotkov višja od sedanjega modela.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol