Malo je avtomobilov, ki zadovoljijo kot osebni avtomobil in obenem kot večji ali manjši dostavnik.
Pri Fordu želijo omenjeni krog avtomobilov, namenjenih tako osebni kot gospodarski rabi, razširiti tudi s svojimi modeli. To so storili že z večjim modelom, imenovanim Custom, zdaj si enako želijo s Connectom, prihodnje leto pa bodo poskusili še z manjšim Curierjem.
Tudi Ford Connect je na voljo v potniški in tovorni različici. Podobno kot pri večjem modelu Custom je poimenovanje malce zapleteno – Tourneo za potniško in Transit za tovorno različico. Na prvi pogled preprosto, vendar je svojstven vrstni red poimenovanja, saj oznaka avtomobila najprej razkrije potniško ali tovorno različico (Tourneo/Transit), šele nato oznako avtomobila Connect (oziroma večji Custom in manjši Courier). Pri tem ne gre pozabiti na različico z daljšo medosno razdaljo, ki jo imenujejo Grand. Tako je lahko celotno ime avtomobila, ko gre za potniško različico, kar dolgo – Ford Grand Tourneo Connect.
Kakorkoli, projekt Connect je več kot 400 inženirjev razvijalo pet let. Lahko bi zapisali, da je Connect, ki so ga razvili v Fordovem evropskem razvojnem centru, svetovni avtomobil – za njegovo podvozje so poskrbeli nemški inženirji, saj so si platformo sposodili od Fordovih osebnih avtomobilov (Kuga, S-MAx, Focus); za notranjost in potniško kabino je poskrbela ekipa inženirjev iz Fordovega turškega obrata Ford Otosan, motorje so zagotovili britanski kolegi, avtomobil pa bodo izdelovali v španskem proizvodnem obratu v Valencii. To bo tudi edina tovarna, kjer bo Ford izdeloval Connecta (prejšnjega tudi v Turčiji), kar pomeni, da bodo v Valencii izdelovali avtomobile tako za severnoameriški trg kot za vse preostale svetovne trge.
Tourneo Connect se podaja v boj z avtomobili, ki so pri nas dokaj priljubljeni: Citroënom Berlingom, Peugeotom Partnerjem, Renaultom Kangoojem in navsezadnje Dacio Dokker. Ob tem je njegova velika prednost skupna dolžina, ki je v osnovi 4,418 metra, v podaljšani različici pa kar 4,818 metra, s čimer seveda brez težav pomete z vsemi prej omenjenimi konkurenti. Ne glede na dolžino se vedno postavlja s petero vrat, pri čemer so zadnja stranska vrata drsna, prtljažna pa dvižna. Drugače je seveda s sedeži: krajša oziroma osnovna različica jih ima pet, podaljšana sedem. Razvrščeni so v tri vrste (dva, tri, dva), zanimiv pa je njihov sistem zlaganja: zadnjih pet je mogoče zložiti v dno avtomobila in jih pokriti s posebnim pokrivalom ter tako dobiti povsem ravno dno. Tudi sicer sta stranska sedeža v drugi vrsti dovolj pomična, da lezenje k zadnjima sedežema ni preveč zahtevno opravilo. Ko je govor o Tourneu Connect, torej različici s petimi sedeži, je za njimi 1.029 litrov prtljažne prostornine, ki se z zlaganjem sedežev v drugi vrsti izdatno poveča na 2.410 litrov. Različica Grand ponuja še več možnosti: za tretjo vrsto je 1.287 litrov prostora, če zložimo zadnja sedeža, pridobimo dobrih 250 litrov, če zložimo vseh pet zadnjih sedežev, pa različica Grand ponudi 2.761 litrov prtljažnega prostora.
A naj vas ves ta prostor ne zavede, saj Connect v različici Tourneo v osnovi ni namenjen prevozu tovora, ampak potnikov. V ta namen pričaka voznika podoben delovni prostor kot v Fordovih osebnih avtomobilih (vključno z volanskim obročem, nastavljivim višinsko in vzdolžno), potnike pa obilo prostora, veliko odlagalnih površin in predalov (tudi 'letalski' ob straneh zadaj) ter nadpovprečno udobje, seveda za razred vozil, v katerem se Connect vozi. Tourneo Connect je mogoče opremiti s sistemom za prostoročno telefoniranje bluetooth, s Fordovim sistemom Sync (ki ob nesreči omogoča glasovno upravljanje in klicanje reševalcev), s sistemom za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, s kamero za pogled za vozilom pri vzvratni vožnji, kot edini v svojem razredu pa je lahko opremljen tudi s sistemom za preprečevanje naleta (Active City Stop). Ker je Tourneo Connect namenjen družinski rabi, Ford ponuja tudi širok nabor prtljažnikov, ki so namenjeni prevozu različnih tovorov, koles in jadralnih desk.
Tudi Connect v 'tovorni' izvedbi, torej različica Transit, je tako kot Tourneo na voljo z dvema dolžinama oziroma medosnima razdaljama (2,662 in 3,062 metra), pri čemer se daljša ne imenuje Grand, ampak se pri Fordu držijo oznak iz preostalih dostavnikov, kjer dolžine poimenujejo z L1 (za osnovno) in L2 za podaljšano. Je pa 'tovorni' Connect od potniškega za slab centimeter (in pri daljši medosni razdalji za dobra dva centimetra) višji, drugačna, dvokrilna, so tudi vrata. Jasno, predvsem zaradi lažjega dostopa in nakladanja tovora, saj se lahko popolnoma razprejo, s čimer je omogočeno nakladanje tudi na skladiščnih nakladalnih ploščadih. Stranska bočna vrata so ena (na desni strani avtomobila), skozi odprtino pa je mogoče v avtomobil naložiti evro paleto oziroma tovor primerljive velikosti. Ob tem omogoča Transit Connect tudi prevoz daljših predmetov, saj je sopotnikov sedež zložljiv in je tako mogoče skozi loputo v predelni steni predmete potisniti vse do armaturne plošče v potniški kabini. To seveda velja za različico Furgon (ki bo kot edina možna na prodaj v Sloveniji), ponuja pa ob vozniškem sedežu še dva sopotnikova, za njimi pa predelno steno. Drugje oziroma v državah, ki to dovoljujejo, bo Transit Connect na voljo tudi s petimi ali celo sedmimi sedeži in tovornim prostorom.
Medtem ko je sedežna razporeditev, predvsem v tovorni različici, malce zapletena, pa je manj nejasnosti pri motorjih. Tudi Connect bo na voljo s Fordovim nagrajenim litrskim trivaljnikom EcoBoost s 100 'konji'. Seveda malček ne zmore čudežev, zato bo imel s polno naloženim Connectom zagotovo težave; v takem primeru je druga bencinska rešitev 1,6-litrski EcoBoost s 150 'konji'. Verjetno pogostejša izbira bo dizelski motor, ki je sicer zgolj en sam, a bo 1,6-litrski štirivaljnik na voljo s tremi različnimi močmi: 75, 95 ali 115 'konj', šibkejša bosta lahko opremljena tudi s sistemom Start-Stop. 1,6-litrski bencinski EcoBoost sodeluje s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, vsem drugim motorjem je namenjen šeststopenjski ročni menjalnik.
In vožnja? Preprosto bi lahko zapisali, da je takšna kot potniška kabina, torej na ravni osebnega avtomobila. Tudi Connect, ne glede na različico in dolžino, ugaja z odlično lego in dobrim vzmetenjem, ki poskrbita, da Connect, tudi ko je prazen, ne poskakuje ali kako drugače kaže morebitne tovornjakarske narave.
Novi Ford Connect bo v Sloveniji na prodaj spomladi prihodnje leto, takrat bodo znane tudi slovenske cene
Besedilo: Sebastjan Plevnjak, foto: tovarna