Vozili smo: Ford Mondeo

Globalizacija ima seveda številne prednosti, a so priprave nanjo zato toliko zahtevnejše in dolgotrajnejše. Trajalo je dolgo, ampak zdaj je končno nared Mondeo nove generacije.

2. 12. 2014

Mondeo je za Ford več kot pomemben. V 21 letih svojega obstoja je zadovoljil že številne voznike po vsem svetu in zdaj je pred nami njegova peta generacija v povsem novi podobi. Ni pa pri Mondeu nova zgolj elegantna oblika, ki so je tako ali tako povzeli po že skoraj tri leta stari ameriški različici, temveč pri Fordu stavijo predvsem na svojo napredno tehnologijo, tako varnostno kot multimedijsko, ter na pregovorno dobro lego na cesti in seveda odlično vozno izkušnjo.

Novi Mondeo bo v Evropi oblikovno tako raznolik, kot je bil njegov predhodnik. To pomeni, da bo na voljo v štiri- in petvratni različici ter seveda tudi karavanski. Kdor še ni videl ameriške izvedbe, bo nad obliko najverjetneje navdušen. Prednji del je sicer narejen v slogu preostalih hišnih modelov, torej z veliko prepoznavno trapezoidno masko, toda ob njej so precej tanki in všečni žarometi, ki jih pokriva na več delov razdeljen motorni pokrov, kar daje občutek gibanja tudi takrat, ko avtomobil stoji. To so seveda že od nekdaj odlike Fordovega 'kinetičnega' oblikovanja in Mondeo pri tem kajpak ni izjema. V nasprotju z večino avtomobilov njegovega ranga je Mondeo precej dinamičen tudi ob pogledu z bočne strani – zasluge za to gredo spet vidnim in izbočenim linijam. Čisto spodnja se od prednjega odbijača nadaljuje po pragu avtomobila k zadnjemu odbijaču in po drugi strani nazaj. Najbolj dinamična se zdi sredinska linija, ki se iz spodnjega roba prednjega odbijača prek stranskih vrat dviguje nad zadnji odbijač. Precej elegantno, morda po vzoru Audijev, deluje tudi zgornja linija, ki se nad prednjimi žarometi vije prek boka (v višini vratnih kljuk) in konča v višini zadnjih luči. Še najmanj razburljiv se zdi zadek, ki morda še najbolj spominja na predhodnika. Pri predstavitvi zunanjosti poleg novih aluminijastih platišč nikakor ne smemo prezreti luči. Tudi zadnje so seveda nove, malce spremenjene, predvsem so ožje, povsem drugačna pa sta prednja žarometa. In sicer tako oblikovno kot tudi strukturno, saj Ford v Mondeu prvič ponuja tudi povsem prilagodljive LED-žaromete. Ford Adaptive Front Lighting System zna prilagoditi tako kot osvetlitve kot tudi intenzivnost svetlobe. Sistem izbira med sedmimi programi glede na hitrost vozila, jakost zunanje svetlobe, kota volanskega obroča in razdalje do spredaj vozečega vozila, upošteva pa tudi morebitne padavine oziroma ali imamo vključene brisalce prednje šipe.

Pri zunanjosti bo morda kdo dejal, da je podobnost s prejšnjo generacijo zaznavna, a tega ne bo mogel trditi za notranjost. Ta je povsem nova in v primerjavi s prejšnjo precej drugačna. Tako, kot je zdaj v modi, so merilniki digitalno-analogni, s sredinske konzole pa so odstranili nepotrebne gumbe. Pohvalno je, da ne vseh, kakor so storile nekatere druge znamke in so takoj iz ene skrajnosti skočile k drugi ter namestile le še zaslon, občutljiv za dotik. Sodelovanje s Sonyjem se nadaljuje. Japonci zatrjujejo, da je radio še boljši, prav tako tudi zvočni sistemi – kupec si lahko privošči vse do 12 zvočnikov. Sredinska konzola je lično urejena, izstopa osrednji zaslon, pod katerim so nameščeni najpomembnejši gumbi, tudi tisti za upravljanje klimatske naprave. Izpopolnjen je tudi Fordov sistem naprednega glasovnega upravljanja SYNC 2, saj vozniku s preprostimi ukazi omogoča upravljanje telefona, multimedijskega sistema, klimatske naprave in navigacije. Tako, na primer, za prikaz seznama lokalnih restavracij zadošča že, da sistemu preprosto rečemo »lačen sem«.

Pri Fordu pa v notranjosti niso poskrbeli le za multimedijsko zadoščenje, veliko so postorili tudi za boljše počutje. Zagotavljajo, da bo novi Mondeo navdušil z najboljšo kakovostjo, kar je premorejo. Armaturna plošča je mehko obložena, skrbno so obdelani tudi drugi odlagalni prostori, predal pred sovoznikom je s polico razdeljen na dva dela. Preoblikovana sta tudi prednja sedeža, ki se ponašata s tanjšimi naslonjali, kar je predvsem v prid potnikom na zadnji klopi, saj je tam več prostora. Žal pa se je med prvimi testnimi vožnjami zdelo, da so krajši tudi sedalni deli, o čemer pa se bomo prepričali takrat, ko bomo imeli avtomobil na testu in bomo vse notranje mere izmerili tudi s svojim metrom. Sta pa po novem zadnja stranska sedeža opremljena s posebnima varnostnima pasovoma, ki se ob trčenju napihneta na predelu, ki poteka čez telo, in tako še dodatno ublažita posledice nesreče.

V novem Mondeu pa niso le sedeži tisti, ki so manjši oziroma tanjši, pravzaprav je celotna zgradba podrejena manjši masi. Veliko delov novega Mondea je narejenih iz lahkih materialov, kar se seveda pozna pri nato masi – v primerjavi s predhodnikom je ta manjša za okoli 100 kilogramov. Toda neto pomeni brez asistenčnih sistemov, ki jih je v novem Mondeu res veliko. Brezkontaktni ključ, radarski tempomat, samodejni brisalci, dvojna klimatska naprava in številnim drugim že poznanim sistemom so dodali še izpopolnjen sistem samodejnega parkiranja. Mondeo vas bo opozoril na nenadzorovano zapuščanje voznega pasu (s tresenjem volana, ne z zoprnim piskom) in tudi na oviro pred sabo. Fordova pomoč pri preprečevanju trčenja pa ne bo prepoznala zgolj večjih ovir oziroma avtomobilov, temveč bo s posebno kamero zaznavala tudi pešce. Če se voznik ne bo odzval, ko se bodo ti znašli pred vozilom, bo sistem tudi samodejno zaviral.

Novi Mondeo bo na voljo s povsem prevetreno motorno paleto. Ob začetku prodaje bo mogoče izbrati 1,6-litrski EcoBoost s 160 'konji ali dvolitrski EcoBoost z 203 oziroma 240 'konji', pri dizlih pa 1,6-litrski TDCi s 115 'konji' ali dvolitrski TDCi s 150 ali 180 'konji'. Serijsko bodo motorji opremljeni s šeststopenjskimi ročnimi menjalniki (le močnejši bencinski že serijsko s samodejnim), pri bencinskih bo mogoče doplačati za samodejni menjalnik, pri dvolitrskem dizelskem motorju pa za samodejni menjalnik z dvojno sklopko.

Pozneje bo Ford v Mondeu ponudil tudi večkrat nagrajeni enolitrski EcoBoost. Morda se to komu zdi čudno, češ da je avtomobil prevelik in pretežak, toda treba je upoštevati, da je Mondeo zelo priljubljen kot službeni avtomobil, za katerega morajo uslužbenci (uporabniki) plačevati boniteto. Z zgolj litrskim motorjem bo ta precej nižja, vozniku pa se ne bo treba odreči prostornosti in udobju avtomobila.

Na testnih vožnjah smo preizkusili dvolitrski TDCi s 180 'konji' in bencinski 1,5-litrski EcoBoost s 160 'konji'. Dizelski motor bolj kot z močjo navduši s prožnostjo in tihim delovanjem, medtem ko bencinskemu motorju priganjanje v višje vrtljaje ne dela prav nobenih težav. Novi Mondeo nadaljuje tradicijo Fordovih avtomobilov – lega na cest je namreč dobra. Čeprav ne gre za najlažji avtomobil, Mondeu tudi hitrejša vožnja po ovinkasti cesti ne dela preglavic. Tudi zato, ker je Mondeo prvi Fordov avtomobil s prenovljeno večvodilno zadnjo premo, hkrati pa za sukanje volanskega obroča ne skrbi več hidravlika, temveč elektrika. Tudi zato so zdaj v Modeu na voljo trije načini vožnje (Sport, Normal in Comfort) – glede na izbranega otrdita oziroma omehčata tako trdota volanskega obroča kot tudi vzmetenja.

Nekaj povsem drugega je seveda vožnja hibridnega Mondea. Pri njem pridejo v ospredje druge zahteve – športnosti je malo, pomembna je varčnost. To naj bi zagotavljala dvolitrski bencinski in elektromotor, ki skupaj ponujata sistemskih 187 konjev'. Preizkusna vožnja je bila kratka, a dovolj dolga, da smo se prepričali, da je hibridni Mondeo predvsem zmogljiv avtomobil, malo manj pa (tudi zaradi zahtevnih cest) varčen. Energija litij-ionskih baterij, nameščenih za zadnjimi sedeži, se hitro porabi (1,4 kWh), res pa je, da se baterije tudi hitro napolnijo. Popolni tehnični podatki bodo na voljo kasneje oziroma ob začetku prodaje hibridne različice.

Dolgo pričakovani Ford Mondeo je torej končno pripeljal tudi na evropska tla. Na njegov nakup bo treba še malce počakati, a ker se po prvih vtisih zdi, da je več kot odličen, to ne bi smela biti prevelika težava.

Besedilo: Sebastjan Plevnjak, foto: tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Oblikovno se naslanja na ameriško različico, vseeno pa je dovolj drugačen in športno agresiven.

  • Motorji

    Motorna izbira je ob upoštevanju hibridne različice že na začetku pestra, z litrskim motorjem in štirikolesnim pogonom pa bo ponudba nadpovprečna.

  • Notranjost in oprema

    S prostornostjo ne bi smelo biti težav, več časa bo potrebnega, da bo voznik usvojil in pravilno uporabljal vse, kar novi Mondeo ponuja.

  • Cena

    Cena v Sloveniji sicer še ni znana, a se pri slovenskem uvozniku zavedajo, kako zelo je v teh časih pomembna, zato se pustimo presenetiti.

Prva ocena

Ford je s predstavitvijo novega Mondea res čakal, in če je potreboval več časa, za to, da zdaj Mondeo je, kakršen je, mu tega ne zamerimo. S prihodom kakšno leto prej bi verjetno imel več možnosti, med tekmeci bi se znašel bolje, zdaj pa bo gneča na vrhu spet velika.

Podatki

Model: 1.5 EcoBoost

Motor (zasnova): turbobencinski, 4-valjni, direktni vbrizg
Gibna prostornina (cm3): 1.498
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 118/160 pri 6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 240 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R6, spredaj/S6, spredaj
Prednja prema: Vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: Večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.850
Dolžina x širina x višina (mm): 4.871 x 1.852 x 1.482
Prtljažnik (l): 458–550*/1.356–1.446*
Masa praznega vozila (kg): 1.485, 1.505**
Največja hitrost: 222; 214**
Pospešek (0-100km/h): 9,2; 9,1**
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,8; 6,3**
Izpust CO2(g/km): 134; 146**
Opombe:

* samo s setom za popravilo gume, ** samodejni menjalnik

Model: 2.0 EcoBoost

Motor (zasnova): turbobencinski, 4-valjni, direktni vbrizg
Gibna prostornina (cm3): 1.999
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 149/203 pri 5.300 (177/240 pri 5.400)
Največji navor (Nm pri 1/min.): 345 pri 2.700 (345 pri 2.300)
Menjalnik, pogon: S6, spredaj
Prednja prema: Vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: Večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.850
Dolžina x širina x višina (mm): 4.871 x 1.852 x 1.482
Prtljažnik (l): 458–550*/1.356–1.446*
Masa praznega vozila (kg): 1.564
Največja hitrost: 232 (240)
Pospešek (0-100km/h): 8,7 (7,9)
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,3
Izpust CO2(g/km): 169
Opombe:

* samo s setom za popravilo gume, v oklepajih močnejša različica

Model: 1.6 TDCi

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, direktni vbrizg
Gibna prostornina (cm3): 1.560
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 85/115 pri 3.600
Največji navor (Nm pri 1/min.): 270 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6, spredaj
Prednja prema: Vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: Večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.850
Dolžina x širina x višina (mm): 4.871 x 1.852 x 1.482
Prtljažnik (l): 458–550*/1.356–1.446*
Masa praznega vozila (kg): 1.495, 1.494**
Največja hitrost: 192
Pospešek (0-100km/h): 12,1
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,2; 3,6**
Izpust CO2(g/km): 109; 94**
Opombe:

* samo s setom za popravilo gume, ** ECOnetic

Model: 2.0 TDCi

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, direktni vbrizg
Gibna prostornina (cm3): 1.997
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 350 pri 2.000
Menjalnik, pogon: R6, spredaj, DS6, spredaj
Prednja prema: Vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: Večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.850
Dolžina x širina x višina (mm): 4.871 x 1.852 x 1.482
Prtljažnik (l): 458–550*/1.356–1.446*
Masa praznega vozila (kg): 1.578 (1.581)
Največja hitrost: 215, (213)
Pospešek (0-100km/h): 9,3; 9,4**, (9,9)
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,4; 4,1**, (4,8)
Izpust CO2(g/km): 115; 107**, ‘125)
Opombe:

* samo s setom za popravilo gume, ** ECOnetic, v oklepaju samodejni menjalnik

Model: 2.0 TDCi

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, direktni vbrizg
Gibna prostornina (cm3): 1.997
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 132/180 pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 2.000
Menjalnik, pogon: R6, spredaj, DS6, spredaj
Prednja prema: Vzmetne noge, vzdolžna in prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: Večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.850
Dolžina x širina x višina (mm): 4.871 x 1.852 x 1.482
Prtljažnik (l): 458–550*/1.356–1.446*
Masa praznega vozila (kg): 1.584 (1.589)
Največja hitrost: 225 (223)
Pospešek (0-100km/h): 8,3; 8,4** (8,6)
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,4; 4,1** (4,8)
Izpust CO2(g/km): 115; 107** (125)
Opombe:

* samo s setom za popravilo gume, ** ECOnetic, v oklepaju samodejni menjalnik