Na ekskluzivni predstavitvi, ki jo je Ford priredil samo za člane žirije za Evropski avto leta smo prvi na svetu vozili novo Ford Pumo.
Zagotovo se večina spomni, da je Ford že imel model z imenom Puma. Zdaj ga ima spet, a s prejšnjim nima nič skupnega. Morda bi lahko rekli, da je edina povezava med njima zgolj to, da gre spet za majhen avtomobil. In to je tudi vse, saj je bila originalna Puma majhen športni avtomobil, nova Puma pa je seveda majhen križanec. A ne kakršenkoli, saj gre za povsem nov avto, s katerim pri Fordu odpirajo novo oblikovalsko poglavje, ki ga zaznamujejo na blatnike postavljeni žarometi, velike odprtine za kolesa, večja oddaljenost od tal in predvsem športne, a prijetno zaobljene aerodinamične linije.
Prvi cilj oblikovalcev je bil, da naredijo najlepši avto, kar so jih kdaj naredili, drugi pa, da bo kljub zmernim dimenzijam v notranjosti prostorsko radodaren. Tudi zato je zadek sicer kupejevsko dinamičen, a se pod njim skriva uporaben prtljažnik. Kaj uporaben, Puma s prtljažnikom preprosto navduši – 456 litrov prostornine je po Fordovih zagotovilih trenutno največ v razredu, v katerem se Puma vozi. Hkrati se Puma pred tekmeci postavlja tudi z električno pomičnimi prtljažnimi vrati (vključno s samodejnim odpiranjem, ki ga sprožimo z zamahom noge pod zadnjim odbijačem), v različici ST Line (za katero je poskrbel Fordov športni oddelek Ford Performance) pa tudi s posebnimi 19-palčnimi mat črnimi platišči iz lahke zlitine.
Manj revolucionarna od zunanjosti je notranjost. Nekateri elementi se zdijo že znani, a je po drugi strani vseeno prijetna in všečna, med vožnjo tudi uporabna. Zagotovo je najprej treba navesti nov 12,3-palčni zaslon, ki v bolje opremljenih različicah nadomešča klasične merilnike. Poleg vnaprej programiranih prikazov vozniku omogoča individualno prilagoditev prikaza na celotnem zaslonu. Ergonomija v notranjosti je dobra, sedeži pa odlično opravljajo svoje delo tudi pri hitrejši vožnji po ovinkasti cesti. Glede na paket opreme lahko ponujajo tudi masažo, a najpomembnejša novost je zagotovo možnost odstranitve sredinskega dela naslona in sedalnega dela. Seveda ne v celoti, ampak se odstrani samo zgornji del sedeža, torej prevleko. Te je tako mogoče oprati in jih tudi zamenjati za nove, na kupčevo željo tudi drugačne barve. S tem je ponujena dodatna možnost individualizacije notranjosti. Vozniku in sopotnikom so na voljo brezžično polnjenje mobilnega telefona in dodatni dve USB-vtičnici, za boljšo uporabniško izkušnjo pa je mogoče osempalčni zaslon, občutljiv za dotik, povezati tudi s serijskima vmesnikoma Apple CarPlay in Android Auto.
Zgolj 4.186 milimetrov dolg avto pa se, kot smo že zapisali, postavlja z razkošnim prtljažnikom. Pumin zadek požre (ko so v ravno dno zložena naslonjala zadnjih sedežev) skoraj meter širok, več kot meter dolg in skoraj pol metra visok zaboj. To pomeni, da je prtljažnik velik povsod, tudi med koloteki. A to še ni vse! Pod dnom prtljažnika, ki je dvovišinsko nastavljiv, se skriva dodaten 80-litrski prostor, ki so ga poimenovali Ford MegaBox.
Prostor mersko sam po sebi ni toliko poseben (763 x 752 x 303 mm), a zaradi njega lahko v prtljažnik postavimo do 115 centimetrov visoke stvari, kot so denimo rože ali pa kar dve torbi skupaj s palicami za igranje golfa. Po drugi strani pa lahko pod prtljažno dno (ki je v bistvu pokrov Fordovega Megaboxa) pospravimo umazane čevlje ali kaj podobno umazanega, potem pa doma box enostavno speremo z vodo, ki jo nato enostavno spustimo iz boxa tako, da odstranimo priročen čep na dnu. Pomembno dejstvo je še, da lahko pokrov prtljažnika, ko ta moti celoten prostor v prtljažniku, elegantno pospravimo za naslonjala sedežev v drugi vrsti, hkrati pa ni treba skrbeti za zadnjo polico, saj je posebno prekrivalo prtljažnika vgrajeno v prtljažna vrata.
In vožnja? O njej pa zaradi strogega embarga, ki so nam ga Fordovci zabičali vse tja do 13. januarja 2020, žal ne smem pisati. Pa bi z veseljem!
Tako lahko omenim zgolj to, da je Puma nadpovprečno opremljena s številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi, ki jim služi kar 12 ultrazvočnih tipal, trije radarji in dve kameri. Paleta tehnologij Ford Co-Pilot360 pa posledično pripomore tako k večji zaščiti kot tudi k boljši in varnejši vožnji ter tudi parkiranju. Ena od novih funkcij je tudi obveščanje o nevarnosti v bližini, ki jo omogoča vgrajeni modem FordPass Connect. Ta voznika obvesti na nevarno situacijo (na nesrečo ali drugo oviro na cesti), še preden je ta vidna vozniku s prostim očesom. Obvestila o grozečih nevarnostih so neodvisna od navigacijskega sistema, saj so vir zanje podatki, zbrani v oblaku.
Puma bo eden prvih Fordovih avtomobilov, ki bo ponujal novo Fordovo 48-voltno blago hibridno arhitekturo z integriranim 11,5-kilovatnim starterjem/generatorjem. Hibridna tehnologija bo sodelovala z večkrat nagrajenim litrskim trivaljnikom, ki bo tako ob klasičnih močeh (95 in 125 'konj') na voljo še kot EcoBoost Hybrid z močema 125 ali 155 'konj'. Vozniku bo serijsko na voljo šeststopenjski ročni menjalnik, prihodnje leto pa bo Puma dobila tudi dizelski motor in sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko.
V prvi uri:
1. minuta:
V živo mi je avto precej bolj všeč kot na fotografijah.
5. minuta:
Neverjetno je, kako velika je Puma v notranjosti.
30. minuta:
Litrski EcoBoost Hybrid s 155 'konji' je ... uff!
60. minuta:
Brez dvoma bo Puma precej pomešala karte v svojem razredu!
ZNAČILNOSTI:
Moč (kW): 70–114
Menjalniki: 6-stopenjski ročni/7-stopenjski samodejni
Teža (kg): 1.269–1.280
Prtljažnik (litri): 456–1.216
V max (km/h): 175–205
Cena: Še ni znana
Začetek prodaje v SLO: prihodnje leto