Vozili smo: Ford Tourneo Custom/Transit Custom

12. 10. 2012
Deli

Zdi se, da so Fordovi oblikovalci avtomobilov našli način oblikovanja, ki je všeč vedno širši množici ljudi. Zdaj želijo oblikovalski trend prenesti tudi v razred više, med kombije.

Ford je predstavil naslednika Transita, ki ga je zdaj različno poimenoval glede na njegov namen oziroma uporabo – Tourneo Custom je namenjen prevozu oseb, Transit Custom pa tudi oziroma predvsem tovoru.

Ford Tourneo Custom si tehnologije za večje udobje, pomoč vozniku in varnost v veliki meri deli kar s Fordovimi osebnimi vozili, zato je, tudi udobnostno, nadpovprečno opremljen. Medtem ko je oblika relativna, pa je notranjost, vsaj v razredu, v katerem nastopa, nadpovprečno dobro oblikovana in opremljena. Preseneti volanski obroč, ki je vzet kar iz Focusa, vključno z obvolanskimi stikal. Poleg tega je Tourneo Custom opremljen z novim sistemom povezav v vozilu z glasovnim upravljanjem Sync, ki omogoča povezavo med mobilnimi telefoni ali predvajalniki glasbe in vozilom, možno pa ga je upravljati tudi z glasovnimi ukazi. Sistem Sync vsebuje tudi funkcijo pomoč v sili, ki pomaga potnikom vzpostaviti stik z reševalno službo ob nezgodi in samodejno posreduje podatke o lokaciji vozila. Tourneo Custom je na voljo z osmimi ali devetimi sedeži, v kombinaciji s kratko (2.933 mm) ali dolgo (3.300 mm) medosno razdaljo, pri čemer je pri slednji večina dodatnega prostora namenjenega prtljažnemu prostoru za tretjo vrsto sedežev. Tourneo Custom je serijsko opremljen z dvoje drsnimi stranskimi vrati, zadnja vrata so dvižna, doplačilno pa so na voljo tudi krilna.

Transit Custom je v osnovi enak avtomobil, le da je notranja oprema malce 'slabša' pa tudi stranskih stekel zadaj seveda ni. Za predelno steno ponuja 6,0 m3 prostora za tovor (6,8 m3 pri dolgi medosni razdalji), ob tem pa, izvirno, za sopotnikovim sedežem tudi loputo, ki pokriva odprtino v predelni steni. Ta ponuja dodaten prostor pod sovoznikovim sedežem, s čimer omogoča prevoz predmetov, dolgih do tri metre. Zanimiv je še integriran strešni transportni sistem, ki je vgrajen v streho vozilo in ga je mogoče preprosto in hitro namestiti.

Nova Forda, Transit Custom in Tourneo Custom, sta na voljo z 2,2-litrskim turbodizelskim motorjem, ki je bil dodatno optimiziran za izboljšanje varčnosti, voznih lastnosti in zmanjšanje izpustov. Mogoče ga je naročiti s tremi različnimi močmi – 100, 125 in 155 'konj', pri čemer znaša povprečna poraba, tudi na račun sistema Start/Stop, 6,5 (Transit Custom 6,6) litra na 100 kilometrov in izpust CO2 172 (174) gramov na kilometer. Tako povprečna poraba kot izpusti uvrščajo novega Forda Transita v sam vrh med tekmeci. Ob tem je motor nezahteven tudi za servisiranje, saj so obvezni servisni intervali potrebni na vsaki dve leti oziroma 50.000 prevoženih kilometrov.

Nova Forda bodo izdelovali v turškem kraju Koceali, pri nas pa se bo prodaja začela v prvem četrtletju leta 2013. (SP)

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja