Vozili smo: Hyundai i20

3. 2. 2015 | Tomaž Porekar
Deli

Naslednik Hyundaia i20 je zdaj na voljo tudi že pri nas. Njegova oblika najavlja povsem novo oblikovno linijo.

Novi i20 je namreč predhodnik vseh Hyundaijevih novosti v prihodnjih nekaj letih, ko bodo povsem spremenili videz svojih modelov. Zanj je zaslužen podpredsednik koncerna Hyundai-Kia, odgovoren za oblikovanje, Nemec Peter Schreyer. Njemu so dodelili pristojnosti tudi za večjo znamko iz koncerna in podobo i20 bodo kmalu razširili še na druge modele. Znan je tudi že predelan model i30, ki bo prenovljen h kupcem prispel pomladi, pozneje v prihajajočem letu 2015 pa bo Hyundai novi videz namenil tudi drugim modelom.

Novi Hyundai i20 je že tretja izdaja njihovega za evropski posel zelo pomembnega modela iz razreda manjših družinskih avtomobilov. Tekmec Cliu, Fiesti, Polu in še kateremu se je najprej imenoval Getz (od leta 2002), zdaj pa je to že drugič i20. Z novim so se pri Hyundaiju precej bolje izkazali ‒ pozornost vzbuja z videzom in velikostjo. Je kar za štiri centimetre daljši od predhodnika, podobno je zrasla tudi medosna razdalja. Linije so precej drugačne od dosedanjih, pri Hyundaiju trdijo, da je zdaj videz elegantnejši in podrobnosti bolj dovršene. Novo prepoznavnost Hyundaijev pa naj bi dosegli tudi z zanimivim pristopom skrivanja stebrička C. Ta naj bi bil odslej vedno v podobni barvi, kot so bočna okna, ne pa več v barvi karoserije.

Posledica prirastka zunanjosti (sicer je nekoliko nižji kot predhodnik in se nam v spomin vtisne kot bolj dinamičen) pa je tudi precej več prostora v notranjosti. Predvsem vtis za volanskim obročem je tak, kot da gre za avto iz višjega razreda, za kar naj bi dodatno poskrbela tudi široka izbira opremskih dodatkov. Pa še na en način so poskušali v notranjosti popraviti vtis: kakovost materialov, ki jih uporabljajo, se zdi občutno boljša, 'plastika' je mehkejša ali pa je takšna, da spominja na lepo obdelane in zloščene dele pohištva. Za potnike zadaj je tudi nekaj več prostora za kolena, ker pa je notranjost širša, bodo na zadnjo klop laže sedli trije potniki. Večji je tudi prtljažnik (za desetino), tudi tu pri Hyundaiju poudarjajo, da je prtljažna odprtina ena največjih v razredu.

Nekaj manj novega lahko najdemo pod motornim pokrovom. Za sredino prihodnjega leta so sicer tudi pri motorni izbiri najavili nov trivaljni turbobencinski motor, a v osnovni ponudbi (in za takšno ceno) bo še ostal znani 1,2-litrski bencinec, za katerega ne moremo trditi, da je najbolj prepričljiv, a se kljub temu še solidno izkaže tudi glede povprečja porabe goriva. Ob predstavitvi bo na voljo še bencinski 1,4-litrski motor. Seveda bo Hyundai ponudil tudi dvoje turbodizlov, manjši, 1,1-litrski je trivaljnik.

Predvsem lahko opazimo, da so Hyundaijevi tržniki ugotovili, da si kupci želijo več opreme. Zato bo imel i20 nekaj zanimivih dodatkov, ki so bili doslej običaj v višjih razredih. Ob že skorajda obveznih tipalih za parkiranje je tu še kamera na zadku. Voznika bo razvajal gret volanski obroč, za zimski čas bo za učinkovitejše gretje vetrobranskega stekla skrbela posebna samodejna nastavitev. Stekleno strešno okno je precej veliko in ga je mogoče odpirati na dva načina. Tu so tudi elektronski pripomočki, kot je opozorilnik pred nenadzorovanim zapuščanjem voznega pasu.

Vtis s prve vožnje z različico, ki je bila opremljena z 1,4-litrskim bencinskim motorjem, je soliden. Daljša medosna razdalja je pripomogla k boljšemu vtisu glede voznega udobja. Volanski mehanizem sicer ni najnatančnejši, kar smo jih spoznali doslej, a je vodenje i20 zanesljivo. Nekaj manj prepriča lega na cesti v ekstremnih razmerah, na primer pri vožnji slaloma med keglji ali na losovem testu. A morebitne težave kar hitro ukroti ESP, ki ob neprimerni hitrosti prepreči morebitne voznikove neumnosti.

Cene za slovenski trg še niso določene, Hyundai Avto Trade se na začetek prodaje šele pripravlja, čeprav je to pričakovati že v kratkem. Cene bodo menda za podobno opremljene različice novega rodu podobne tistim doslej, tako da lahko pričakujemo, da bo cena osnovnega i20 z 1,2-litrskim bencinskim motorjem nekaj manj kot 12 tisoč evrov.

Besedilo: Tomaž Porekar, foto: Tomaž Porekar in tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol