Vozili smo: Hyundai Santa Fé

Santa Fé je tako zveneče ime, da je premagalo evropski pristop Hyundaievega poimenovanja avtomobilov!

11. 9. 2012

Hyundaiev Santa Fé je dobil ime po ameriškem obmejnem mestu (glavno mesto New Mexica). Njegov dosedanji uspeh nima nič zveze s sveto vero, kar je prevod španske besede santa fé. Dosedanja dva rodova tega terenca sta pripomogla k občutno povečanemu Hyundaievemu ugledu, kar pa je tudi edini razlog, da si niti evropski Hyundaiev del ne more privoščiti, da bi tako ugleden avtomobil preimenovali v nekega ix45, kot so po prvotnem načrtu nameravali narediti. Saj zanj nihče več ne bi vedel, kaj ta kratica pomeni! Živel torej Santa Fé.

Prvič smo o novem Santa Féju že pisali, in sicer hkrati s poročilom ob njegovi salonski predstavitvi letos aprila v New Yorku.

Zdaj pa nam je Hyundai ponudil, precej ekskluzivno, prvo priložnost za zbiranje vtisov z vožnje seveda evropske različice tega Hyundaievega 'svetovnega' modela. Iz Južne Koreje so pripeljali nekaj prvih, predserijskih primerkov. V primerjavi z ameriško različico je tudi na zunanjosti nekaj malenkostnih sprememb, predvsem so te povezane z nekaterimi drugačnimi zahtevami predpisov na stari celini. A videz ostaja enak, ugotoviti pa moramo, ali je oblikovalcem uspelo narediti prepričljiv in ugleden avtomobil. Ohranili so sicer oblikovalsko linijo (Fluidic Sculpture), a za Santa Féja so jo malenkostno priredili in dobila je oznako Storm Edge (smiselni prevod tega v slovenščino bi bil viharniška zarobljenost). Pravzaprav se od dosedanjega oblikovalskega pristopa razlikuje po precej bolj s kromom okrašeni prednji maski, kar pa temu večjemu terencu/križancu lepo pristaja (čez približno leto dni lahko pričakujete, da bo tudi prenovljeni ix35 imel podobno).

Osnovni vtis o novem Santa Féju je zelo pozitiven. Res je sicer, da vsaj glede notranjosti, materialov in končne izdelave prave sodbe še ni mogoče podati. Pri Hyundaiu pravijo, da bodo serijski Santa Féji povsem drugačni, dobro pa bo, če bo kakovost materialov na podobni ravni, kot smo je vajeni pri zadnjih novostih tega največjega južnokorejskega izdelovalca.

Prvi vtis izza volanskega obroča je zelo pohvalen. No, to velja predvsem za oba turbodizelska primerka. Tako manjši, z dvolitrskim motorjem (ustreza zahtevam ekoloških predpisov EU6), kot tisti z večjim in močnejšim vozno prepričata. Manjši je imel pogon le na prednji kolesni par in vtis je bil, da gre zares za prijeten in uglajen pogonski sklop (s šeststopenjskim ročnim menjalnikom). Pri močnejši motorni različici je motorni navor na cesto pošiljal štirikolesni pogon. Ta je tak, kot ga imajo skoraj vsi sodobni 'mehki' terenci, torej gre v običajnih voznih razmerah ves navor na prednji kolesi, ob bolj zahtevnih, torej zdrsljivih, pa sredinski diferencial lahko na zadnji kolesi pošlje do 50 odstotkov navora. Da se 'rešimo' iz blata ali višjega snega, je tu še gumb za zaporo prenosa navora (50 : 50), ki pa se samodejno izklopi pri hitrosti, večji od 40 km/h. Seveda so v pomoč še ABS in ESP ter obe 'terenski' pomoči elektronike, samodejno zaviranje ob počasnem spustu in zadrževanje pri speljevanju navkreber. Santa Fé bo zelo uporaben tudi za tiste, ki na vlečno kljuko radi pripnejo kakšen težji priklopnik (do mase 2.500 kilogramov).

Hyundai bo za Santa Féja uradno novinarsko predstavitev pripravil jeseni, takoj zatem pa bo seveda tudi že na prodaj. To velja za običajno karoserijsko izvedenko, kjer bosta na voljo dve sedežni postavitvi, pet- ali sedemsedežna. Daljša karoserijska izvedenka Santa Féja, s katero bodo nadomestili tudi dosedanjega ix55, pa bo v Evropi na voljo od prihodnjega leta. (TP)

Prvi vtis
  • Videz

    Santa Fé je zdaj postal zelo odrasel SUV, a z obliko v novem Hyundaievem slogu.

  • Motorji

    Za evropski trg bosta najbrž primerna zgolj oba turbodizla.

  • Notranjost in oprema

    Pri predserijskih je ugajala zgolj oblika, kakovost pa še ni bila na primerni ravni.

  • Cena

    Nič ni bilo mogoče izvedeti o cenah, čeprav seveda neuradno lahko pričakujemo le malenkost višje, kot so bile.

Prva ocena

Tretji rod Santa Féja je privlačen in dobro zasnovan, kupcem pa bo na voljo s prednjim ali štirikolesnim pogonom.

Podatki

Model: 2.2 CRDi

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 2.199
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 145/197 pri 3.800
Največji navor (Nm pri 1/min.): 421 pri 1.800 do 2.500
Menjalnik, pogon: R6, S6/spredaj ali 4-kolesni
Prednja prema: pomožni okvir, posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: pomožni okvir, večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.700
Dolžina x širina x višina (mm): 4.690 x 1.880 x 1.680
Prtljažnik (l): 534
Masa praznega vozila (kg): n. p.
Največja hitrost: 190
Pospešek (0-100km/h): 9,4 (9,8; 10,0)*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,6 (5,7; 6,7)*
Izpust CO2(g/km): 147 (149; 175)
Opombe:

n. p. – ni podatka; *štirikolesni; samodejni; **štirikolesni.

Model: 2.0 CRDi

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.995
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 383 pri 1.800 do 2.500
Menjalnik, pogon: R6/spredaj ali 4-kolesni
Prednja prema: pomožni okvir, posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: pomožni okvir, večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.700
Dolžina x širina x višina (mm): 4.690 x 1.880 x 1.680
Prtljažnik (l): 534
Masa praznega vozila (kg): n. p.
Največja hitrost: 187
Pospešek (0-100km/h): 11,0 (11,3)**
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,1
Izpust CO2(g/km): 159 (160)**
Opombe:

n. p. – ni podatka; *štirikolesni; samodejni; **štirikolesni.

Model: 2.4 GDI

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, bencinski
Gibna prostornina (cm3): 2.359
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 141/192 pri 6.300
Največji navor (Nm pri 1/min.): 242 pri 4.250
Menjalnik, pogon: R6, S6/spredaj ali 4-kolesni
Prednja prema: pomožni okvir, posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: pomožni okvir, večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.700
Dolžina x širina x višina (mm): 4.690 x 1.880 x 1.680
Prtljažnik (l): 534
Masa praznega vozila (kg): n. p.
Največja hitrost: 190
Pospešek (0-100km/h): 10,0 (10,5; 10,9)*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 8,7 (8,7; 8,9)*
Izpust CO2(g/km): 202 (207; 208)
Opombe:

n. p. – ni podatka; *štirikolesni; samodejni; **štirikolesni.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri